استایل مناسب افراد قد بلند چه آیتم‌هایی دارد؟

استایل مناسب افراد قد بلند چه آیتم‌هایی دارد؟
استایل مناسب افراد قد بلند چه آیتم‌هایی دارد؟

داشتن قد بلند برای هر فردی خوش‌آیند است و در جذابیت تاثیر زیادی دارد. مردهای قد بلند و چهار شانه معمولا برای خانم‌ها جذابیت ویژه‌ای دارند. از طرفی خانم‌های قد بلند با پاهای کشیده، اندامی زیبا و خاص دارند که حتما باید به نکات مهمی در رابطه با قدشان توجه داشته باشند. بهتر است بدانید تنها داشتن قدی بلند ملاک خوش استایلی نیست، بلکه در کنار آن باید به فرم بدن و نکات استایلینگ نیز توجه زیادی شود. ما در مطلب قبلی از اصول استایلینگ برای افراد قد کوتاه گفتیم. در این مطلب نیز سعی داریم از استایل مناسب افراد قد بلند و نکات اصولی استایلینگ این افراد بگوییم.

در میان خانم‌ها، معمولا افرادی با قد بیش از ۱۶۸ سانتی‌متر، در دسته‌ی افراد قد بلند قرار می‌گیرند. شاید قد بلند بودن از معیارهای تعریف شده برای زیبایی باشد، اما هر قد بلندی لزوما زیبا نیست. افراد قد بلند باید توجه زیادی در انتخاب آیتم‌هایشان داشته باشند؛ در غیر این صورت استایل‌شان ممکن است زننده باشد. در ادامه آیتم‌هایی که می‌توانند قد بلند را به تعادل برسانند و زیبایی‌اش را دو چندان کنند، معرفی می‌کنیم.

لباس‌هایی با طرح و برش افقی

در مطلب قبل گفتیم که طرح‌های راه راه عمودی خطای دید ایجاد کرده و قد را بلند نشان می‌دهند. در مقابل، افراد قد بلند بهتر است از طرح‌های راه راه افقی استفاده کنند. همچنین برش‌ افقی در شومیز یا مانتو، می‌تواند بلندی قد شما را تعدیل کند. این برش‌ها در واقع خطای دید ایجاد می‌کنند و سبب می‌شوند اندام پهن‌تر به نظر برسد. از این رو اگر علاوه بر قد بلند، لاغر نیز هستید، این مدل لباس‌ها را در اولویت قرار دهید. لباس‌هایی با طرح‌های بزرگ و طرح‌های چهارخانه نیز در توپر نشان دادن اندام موثرند و به افراد قد بلند نیز توصیه می‌شوند. برای افراد قد بلند همچنین بهتر است که از مدل یقه‌های بزرگ برای مانتو و بالاپوش‌های خود استفاده کنند. یقه‌های بزرگ از بلندی بالاتنه کم می‌کنند و بالاتنه بلند را متعادل‌تر نشان می‌دهند.

 

نمونه‌ی لباس با طرح افقی مناسب افراد قد بلند

 

شلوارهای بلند و اندازه‌ی‌ قد پا

اگر قد بلندی دارید و لاغر اندام هستید، شلوارهای گشاد و راسته انتخاب خوبی برای شما هستند. این مدل شلوارها شما را توپرتر از حالت معمول نشان می‌دهند. برای پوشیدن شلوارهای جذب نیز، بهتر است به سراغ شلواری بروید که قد آن کاملا اندازه‌ی شما باشد. اگر قد بلند و پاهای کشیده‌ دارید، ممکن است در انتخاب شلوار متناسب با قدتان به مشکل بخورید. در این حالت بهتر است از پوشیدن مدل شلوارهای کوتاه صرفه نظر کرده و به سراغ شلوارهای بلند بروید. پوشیدن شلوار کوتاه ممکن است این حس را به بیننده القا کند که شلوار شما برایتان کوچک شده است. شلوارهای بوت کات و راسته معمولا بلندتر از مدل‌ شلوارهای دیگر هستند و می‌توانند راه حل مناسبی برای رفع مشکل کوتاهی شلوار باشند.

 

نمونه‌ی شلوار بلند مناسب افراد قد بلند

 

استایل چند لایه با رنگ‌های شاد

از استایل‌های چند لایه با رنگ‌های شاد استفاده کنید و نگران رنگ لباس‌ خود نباشید. استایل مناسب افراد قد بلند، می‌تواند هر طیف رنگی را شامل شود. این به این معنا است که شما در انتخاب رنگ لباس‌تان محدودیتی ندارید و می‌توانید رنگ‌های دلخواه‌ را با یکدیگر به کار ببرید. برای انتخاب رنگ در استایل‌تان، سعی کنید از ترکیب چند رنگ هماهنگ استفاده کنید. اینگونه علاوه بر روح بخشیدن به استایل‌ خود، به متعادل نشان دادن قدتان نیز کمک می‌کنید. البته به یاد داشته باشید که استایل‌های مونوکروم مناسب افراد قد بلند نیستند و بهتر است کسانی که قد کوتاهی دارند به سراغ این سبک استایل بروند. نکته‌ی آخر در ارتباط با رنگ لباس اینکه، اگر علاوه بر قد بلند اندام درشتی نیز دارید، از رنگ‌های تیره غافل نشوید.

 

استایل لایه‌ای با چند رنگ

 

استفاده از لباس‌های دارای سایزبندی

یکی از نکات مهمی که افراد قد بلند باید به آن توجه داشته باشند، سایز لباس است. لباس‌های فری سایز از جمله لباس‌هایی هستند که ممکن است برای این افراد کمی ریسکی باشند. علت آن نیز این است که، لباس‌های فری سایز ممکن است همه‌ی سایزها را پوشش ندهند. از آن‌ جایی که افراد قد بلند معمولا طول دست و قد بلندی دارند؛ امکان دارد لباس فری سایز برایشان کوتاه باشد. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم این افراد از لباس‌های دارای سایزبندی استاندارد استفاده کنند. همچنین افراد قد بلند بهتر است برای اطمینان بیشتر از سایز مناسب‌شان، حضوری خرید کرده و لباس مورد نظرشان را پرو کنند.

کیف و اکسسوری‌های بزرگ

همانطور که در مطلب مربوط به استایل افراد قد کوتاه اشاره کردیم، کیف‌های کوچک و کفش‌های پاشنه بلند از آیتم‌های مناسب این افراد هستند. در مقابل افراد قد بلند می‌توانند از انواع کیف‌های بزرگ در استایل خود استفاده کنند. استفاده از اکسسوری‌های بزرگ در افراد قد بلند، جلوه‌ای خاص به استایل‌شان می‌بخشد. همچنین هیچ قاعده و قانونی وجود ندارد که افراد بلند قد نتوانند از کفش پاشنه بلند استفاده کنند. استفاده از این کفش‌ها کاملا سلیقه‌ای است و همه‌ی افراد می‌توانند از آن‌ بهره ببرند.

 

کیف‌ بزرگ مناسب استایل افراد قد بلند

 

کوچک‌ترین نکات در استایلینگ، می‌توانند چشمگیرترین تغییرات را به دنبال داشته باشند. در این مطلب از استایل مناسب افراد قد بلند و نکات مهمی که در نتیجه‌ی استایل این افراد تاثیرگذارند، برایتان گفتیم. امیدواریم از خواندن آن لذت کافی برده باشید و فراموش نکنید که هر قد، فرم بدنی و رنگ پوستی، زیبایی‌های خاص خودش را دارد.