استایل هدیه تهرانی

استایل هدیه تهرانی
استایل هدیه تهرانی

بررسی سبک پوششی و استایل هدیه تهرانی

هنرمندان و‌ بازیگران از جمله افرادی هستند که می‌توانند الگوی دیگر افراد، به ویژه نوجوانان و جوانان باشند. این الگو بودن می‌تواند در هر زمینه‌ای پدیدار شود. از سبک زندگی و رفتار گرفته تا استایل و نوع پوشش هنرمندان، همواره الگوی بسیاری از افراد هستند. ما در مقاله‌های استایل، جزئیات استایل و پوشش هنرمندان و افراد معروف را بررسی می‌کنیم. در این مقاله نیز سعی داریم به استایل هدیه تهرانی، بانوی هنرمند کشورمان بپردازیم. پس اگر از طرفداران این بازیگر خوش‌پوش هستید، این مطلب را از دست ندهید.

بیوگرافی هدیه تهرانی

هدیه تهرانی، هنرپیشه مطرح ایرانی است که در ۴ تیر ۱۳۵۱ در تهران متولد شد. برخلاف فامیلی تهرانی، اصالت این بازیگر به شهر گرگان برمی‌گردد. هدیه تهرانی یک خواهر دیگر به نام هیلدا دارد. هیلدا تهرانی نیز در فیلمنامه نویسی و هنر دستی دارد.

اولین تجربه‌ی حرفه‌ای هدیه تهرانی، به سال ۷۵ و بازی در فیلم سلطان، ساخته‌ی مسعود کیمیایی برمی‌گردد. بازی در این فیلم سبب موفقیت و ورود هدیه تهرانی به عرصه‌ی هنر شد. پس از آن نیز تهرانی در فیلم‌های بسیاری ایفای نقش کرد و خیلی زود توانست به یکی از سوپر استارهای سینمای ایران تبدیل شود. هدیه تهرانی برای بازی‌ در فیلم قرمز فریدون جیرانی و فیلم چهارشنبه سوری اصغر فرهادی، موفق به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره‌ی فجر شد. در سال ۱۳۸۶، خبر ازدواج هدیه تهرانی با هومن بهمنش منتشر شد. البته این ازدواج دوام زیادی نداشت و در همان سال به طلاق ختم شد. در ادامه همراهمان باشید تا به بررسی استایل این بازیگر بپردازیم.

ساده، شیک و خنثی

هدیه تهرانی از جمله هنرمندانی است که در عین سادگی، بسیار شیک به نظر می‌رسد. علت این امر، توجه بسیار خانم تهرانی به آیتم‌های پوششی‌شان است. در نگاه اول شاید به نظرتان برسد که داشتن پوششی ساده و کم ریسک، بسیار آسان و راحت است؛ اما باید به شما بگوییم که به این آسانی که فکر می‌کنید نیست. استایل‌های ساده نیز مانند هر استایل دیگری نیاز به هماهنگی رنگ، هماهنگی جنس و هماهنگی ساختاری دارند. به عنوان مثال در هماهنگی رنگ، بهتر است رنگ‌های گرم با یکدیگر و رنگ‌های سرد نیز با یکدیگر استایل شوند. همچنین استفاده از رنگ‌های متضاد با یکدیگر جلوه‌ی زیبایی دارند.

هدیه تهرانی همواره سعی می‌کند به این اصول پایبند باشد. استفاده از پالت رنگی خنثی و هماهنگ، از ویژگی‌های بارز استایل هدیه تهرانی است. رنگ‌های مشکی، سفید، طیف رنگ‌های کرم و قهوه‌ای و طیف رنگ طوسی، از جمله رنگ‌هایی هستند که به وضوح در استایل این هنرمند می‌بینیم. همچنین رنگ‌های خردلی و سبز نیز از رنگ‌های دلخواه هدیه تهرانی هستند.

 

استایل ساده با رنگ‌‌های خنثی هدیه تهرانی

 

مونوکروم؛ کم ریسک اما زیبا

از دیگر ویژگی‌های بارز استایل هدیه تهرانی، مونوکروم یا تک رنگ بودن آن است. شاید در نظر بعضی افراد استایل مونوکروم استایلی کسل‌کننده باشد؛ اما اگر این نوع استایل به درستی انجام شود بسیار جذاب است. در استایل‌های مونوکروم، باید از سایه‌بندی‌های یک رنگ خاص استفاده شود. به عنوان مثال استایل مونوکروم می‌تواند شامل یک رنگ خاص و تنالیته‌‌های مختلف آن رنگ باشد. هدیه تهرانی در اکثر استایل‌های خود از پوشش مونوکروم استفاده می‌کند. بیشترین ترکیب رنگ انتخابی این هنرمند، رنگ‌های مشکی، سفید و تنالیته‌ی رنگ کرم هستند.

 

استایلی مونوکروم از هدیه تهرانی

 

پرهیز از تجملات و زیورآلات

کژووال بودن سبک‌ پوششی هدیه تهرانی، از ویژگی‌هایی است که بر کسی پوشیده نیست. استفاده از شال‌های نخی ساده، شلوار جین و مانتوهایی در ساده‌ترین حالت ممکن، این کژووال بودن استایل را اثبات می‌کند. علاوه بر این، هدیه تهرانی از بازیگرانی است که تا حد ممکن سعی در پرهیز از تجملات دارد. لباس‌های او معمولا بدون تزئینات، مدل‌های عجیب و غریب و رنگ‌های شارپ است. مانتوهای نخی ساده، شومیزهای بیسیک، شلوار جین یا پارچه‌ای ساده از انتخاب‌های همیشگی هدیه تهرانی هستند. علاوه بر آیتم‌های پوششی ساده، هدیه تهرانی از جمله هنرمندهایی است که معمولا حضور زیورآلات را در استایل‌هایش نمی‌بینیم. تهرانی تنها از اکسسوری‌هایی نظیر ساعت مچی، انگشتر و یا دستبندی در مینیمال‌ترین حالت ممکن استفاده می‌کند.

 

استایل‌های به دور از تجملات هدیه تهرانی

 

دوری از آرایش‌های سنگین و عمل‌های زیبایی

همان‌طور که تا اینجا بررسی کردیم، هدیه تهرانی از بازیگرهای مینیمال پوش سینمای ایران است. تمرکز این بازیگر بر سادگی و زیبایی طبیعی، سبب شده است که از آرایش‌های سنگین و عجیب و غریب دوری کند. هدیه تهرانی معمولا بدون آرایش و یا با حداقل مقدار آرایش در انظار عمومی ظاهر می‌شود. آرایش کم او نیز معمولا شامل مداد چشم، رژ لب‌های ملایم و در طیف رنگی نود است. علاوه بر آرایش‌های سنگین، عمل‌های زیبایی نیز از مواردی است که زیاد مورد استقبال این بازیگر قرار نمی‌گیرد. استفاده از فیلرهای زیبایی نیز که امروزه در میان هنرمندان طرفداران بسیاری دارد، از جمله مواردی است که زیاد دلخواه هدیه تهرانی نیست.

بررسی استایل هدیه تهرانی در اکران عمومی فیلم بی همه چیز

استایل هدیه تهرانی در اکران عمومی فیلم بی همه چیز ساخته‌ی محسن قرایی، پس از مدت‌ها مورد توجه طرفدارانش قرار گرفت. هدیه تهرانی به همراه دیگر بازیگران این فیلم، در نخستین شب اکران مردمی این فیلم در سینما فرهنگ حاضر شدند. هدیه تهرانی در این اکران عمومی استایل کژووال خاصی از خود به نمایش گذاشت. شومیز سفید بیسیک به همراه مانتو کتی کوتاه مشکی، شلوار مخمل و بوت بلند، از آیتم‌های پوششی خانم تهرانی بودند. شال ساده قرمز و کیف بزرگ کرم رنگ نیز از آیتم‌های تکمیلی این استایل کژووال بودند. از نقاط قوت این استایل می‌توان به هارمونی رنگ آیتم‌ها اشاره کرد. شال قرمز، انتخاب مناسبی برای نمای بیشتر این استایل بود. نقطه ضعف این استایل نیز عدم هماهنگی میان بوت و شلوار بود.

 

استایل خاص هدیه تهرانی در اکران عمومی فیلم بی همه چیز

 

هدیه تهرانی از جمله بازیگران مطرحی است که همواره با ساده‌ترین لباس‌ها، استایلی مرتب و شیک دارد. همین ساده‌‌پوشی سبب شده است که استایل‌هایش همیشه به روز و زیبا باشند. شما تا چه حد سبک پوششی و استایل هدیه تهرانی را می‌پسندید؟!