انواع پارچه های ترند ۲۰۲۳، بهترین پارچه های ترندی امسال را شناسایی کنید

انواع پارچه های ترند ۲۰۲۳، بهترین پارچه های ترندی امسال را شناسایی کنید
انواع پارچه های ترند ۲۰۲۳، بهترین پارچه های ترندی امسال را شناسایی کنید

پارچه های ترند ۲۰۲۳، پارچه هایی با چه طرح‌، رنگ و قابلیت هایی هستند؟ شناسایی ترند ها و پیشبینی آن ها، از مسائل مهمی است که فعالان صنعت مد به آن اهمیت زیادی می دهند. یکی از دلایل آن شناسایی فرصت های فروش موفق در آینده است. علاوه بر تولید کنندگان، خیاط و طراحان خلاق، آشنایی با پارچه های ترندی روز و قابلیت استایل کردن آن ها، از دغدغه های افراد خوش پوش نیز است. لازمه ی تسلط به این مسئله، آشنایی با انواع پارچه های ترندی سال و ویژگی های آن است. این پارچه ها از تایپوگرافی های جذاب‌گرفته تا طرح های گرافیکی خیره کننده، می توانند دارای پترن های متنوع و جذابی باشند که استایلتان را چشم گیر می کنند. با ما همراه باشید تا درمورد انواع پارچه های ترندی، پترن، ویژگی، تزئینات و جزئیات آن ها بیشتر بدانیم‌.

 

پارچه ساتن پشت کرپ و ژاکارد

 

چه پارچه هایی امسال ترند هستند؟

پارچه ها با توجه به هر فصل تغییر می کنند اما مثل همیشه، نگاه صنعت مد رو به آینده است. پارچه های ترند امسال، ترکیبی متفاوت از انواع پارچه هاست که سلیقه های مختلف را پوشش می دهد. امسال در روند مد، به طبیعت توجه ویژه ای شده. جدا از استفاده رنگ هایی که تداعی کننده طبیعت هستند، طراحان سعی در استفاده از الیافی دارند که پایدار و سازگار با محیط زیست باشند؛ مانند پلی استر های قابل بازیافت. در ادامه قرار است با پارچه هایی که در کالکشن های بهار و تابستان امسال ارائه شدند، آشنا شویم و روند پارچه های ترند ۲۰۲۳ را پیشبینی کنیم.

• پارچه ساتن پشت کرپ

این پارچه در واقع پارچه ای دو رو است که یک طرف آن را ساتن و روی دیگر آن را، کرپ تشکیل می دهد و می توان از دو طرف آن استفاده کرد. این پارچه درخشش کمتری نسبت به دیگر ساتن ها دارد و گزینه مناسبی برای لباس های رسمی و مجلسی است. سات پشت کرپ ویژگی های پارچه کرپ را دارد و از ایستادگی کمی برخوردار است‌. این پارچه کلاسیک سال ها پر طرفدار بوده و در مقابل چروک نیز، مقاومت خوبی دارد. با تمام این تعاریف، این پارچه برای طراح و خیاط های مبتدی گزینه خوبی نیست، چرا که دوخت همچین پارچه ای با این بافت لغزنده، نیازمند تجربه است.

• پارچه ژاکارد مات/براق

ژاکارد یکی از پارچه های ترند ۲۰۲۳ است که تنوع بالا و زیبایی آن باعث شده مورد علاقه طراحان قرار گیرد. برخی از انواع پارچه ژاکارد، در دورو با رنگ های متفاوت بافته می شوند و می توان از هر سمت آن استفاده کرد. این پارچه اگر چه قیمت بالایی دارد اما به کیفیت و زیبایی آن می ارزد. پارچه ژاکارد با طرح های متنوع خود، دست شما را برای دوخت انواع لباس و مانتو های مجلسی باز می گذارد. دقت کنید که ژاکارد نام یک نوع بافت آهار دار پارچه است و الیاف آن می تواند متنوع باشد. الیافی مانند پشم، کتان، ابریشم و... که محبوب ترین آن ها ژاکارد ابریشمی و پنبه ای است.

 

پارچه های جین و چرم و توری مد سال ۲۰۲۳

 

• پارچه جین

یکی از آیتم های ثابت کمد هر زن و مردی، لباس های جین است. اما پارچه های جین این بار در کمد شما می توانند تبدیل به چیزی بیشتر از شلوار بشوند. امسال شاهد دامن های ماکسی و پیراهن های اورسایز جین در هفته های مد بودیم. جین همیشه در صحنه مد باقی می ماند و جذابیت فوق العاده ای را به استایلتان می بخشد. از این پارچه با دوام، می توانید در استایل روزمره و اسپرت خود استفاده کنید و زیبا و شیک به نظر برسید.

• پارچه های توری، شفاف و مشبک

پارچه های توری پارچه هایی ظریف با ساختار شبکه ای هستند که در انواع ماسوره بافت، قلاب دوزی شده، سوزنی و... تولید می شوند. امسال شاهد حضور پارچه های شفاف و توری در پارچه های ترند ۲۰۲۳، برای تزیینات لباس خواهیم بود. برند هایی مثلDior و ،Versace از این پارچه ها در کالکشن های امسال خود برای جان بخشیدن به تم گوتیک لباس هایشان استفاده کردند.

• پارچه های چرم

کت های چرمی برای دهه ها در هفته های مد می‌ درخشیدند و جزو عناصر مهم بودند. امسال اما شاهد حضور دامن های چرمی از مینی تا ماکسی، در صحنه مد بودیم. این آیتم به راحتی با لباس هایتان ست می شود و انتخاب مناسبی برای پاییز و زمستان است‌. پارچه های چرم به عایق بودن و دوامشان معروف هستند.

 

پارچه پولکی، متالیک ترند ۲۰۲۳

 

• پارچه های پولکی و متالیک

خبر خوش به علاقه مندان پارچه های پر زرق و برق و پولکی، وقت درخشیدن فرا رسیده! برای بهار ۲۰۲۳، طراحان از پولک های بزرگ شبیه فلس ماهی در رنگ های نقره ای، طلایی و... روی آوردند. برند هایی مثل Chanel و Valentino، با لباس های درخشان و پولکی، صحنه های زیبایی را رقم زدند. پارچه های متالیک برای لباس های مجلسی و مهمانی استفاده می شوند و لازم است برای استفاده از آن ها به خوبی قوانین ست کردنشان را بلد باشید.

• پارچه های پلیسه

پارچه های پلیسه یکی از پارچه های ترند ۲۰۲۳ هستند که می توانند، به صورت دامن های میدی و ماکسی استفاده شوند و ظرافت را چاشنی استایلتان کنند. افراد خوش سلیقه می توانند در قسمت بالای دامن، برش های خاصی را اضافه کنند و با استفاده از این دامن ها، استایل های روزمره زیبایی را طراحی کنند. استفاده از پارچه های متالیک پلیسه ای نیز می تواند، گزینه مناسبی برای یک دامن مجلسی باشد.

 

طرح پارچه های مد سال ۲۰۲۳

 

چه طرح و چاپ هایی در پارچه، امسال ترند هستند؟

از چاپ های قدیمی با الهام از فرهنگ و پیشینه تا طرح هایی با الهام از طبیعت، همگی بخشی از منبع الهام طراحان پارچه برای بروز خلاقیت در سال جاری است. در ادامه با محبوب ترین طرح های پارچه های ترند ۲۰۲۳ آشنا می شویم.

• تکنیک tie dye و چاپ های ابری

خلق آثار و چاپ های هنری با الگو برداری از طبیعت، چیزی بود که در هفته های مد نمونه آن را در آثار برند های مشهور دیدیم. چاپ های پررنگ، رنگ هایی که در یکدیگر محو می شوند، فرم های ابری و تکنیک tie dye، از نمونه طرح های محبوب سال خواهد بود.

• طرح های حیوانی

پترن های حیوانی، یکی دیگر از ترند های اخیر هستند. این طرح های چشم نواز و پرطرفدار، شامل پترن های پلنگی، ببری، اوسلوت و پوست ماری هستند.

• طرح های گلدار

چه به شکل تزئینات روی لباس و چه به صورت طرح خود پارچه، امسال شاهد تجدید حیات پترن های گلدار در پارچه های ترند ۲۰۲۳ هستیم. در این طرح کلاسیک، آزادی عمل زیادی برای بروز خلاقیت در طراحان پارچه وجود دارد. می توان از این پترن به شکل نقاشی شده، گرافیکی، مهر شده و ... استفاده کرد.

 

جزئیات و تزئینات پارچه لباس های ترندی ۲۰۲۳

 

جزئیات و تزئینات پارچه های ترندی امسال

آزادی، سبکی و سیال بودن احساسی بود که با دیدن لباس های ترند امسال به ذهن مخاطب خطور می کرد. دلیل آن هم وجود حاشیه های متنوع در کار های برند های مشهوری مثل dior, balmain و... بود. حاشیه هایی مثل پر، توری، ابریشم و نوار های ریش ریش چرمی...این جزئیات دوست داشتنی را نه تنها در لباس بلکه در اکسسوری و کفش ها نیز می توان به کار برد. نمونه دیگراز قطعات جذابی که در میان برجسته ترین لباس های امسال ظاهر شدند، قطعات قلاب بافی بودند. قلاب بافی که ترکیبی از خلاقیت و هنر دهه ۱۹۷۰ است، حالا به صحنه مد بازگشته و ترکیب های جذابی را رقم زده. قطعات قلاب بافی برای بهار و تابستان ۲۰۲۳ در اوج هستند.

 

انواع مختلف پارچه های مد امسال

دیدیم که دنیای مد دائما در حال تغییر است و هر ساله، پارچه های جدیدی را با رنگ و طرح های متنوع به عنوان ترند معرفی می‌ کند. این صنعت وظیفه دارد که نه تنها راحتی را در تولید لباس، بلکه در تولید پارچه و اضافه کردن ارزش های افزوده مانند خواص ضد میکروبی، محافظت در برابر آب و هوا، دوام و سازگاری با محیط زیست را نیز فراهم کند. پارچه های ترند ۲۰۲۳ نیز سرشار از رنگ و طرح های متنوع بودند که می توانند هر سلیقه ای را در بر بگیرند. در ادامه سال نیز قطعا شاهد تولید منسوجاتی با ویژگی های جذاب خواهیم بود. انتخاب شما برای عید امسال، استفاده از کدام پارچه ترندی است؟