این تابستان با استایل مینیمال و قواعد آن بدرخشید

این تابستان با استایل مینیمال و قواعد آن بدرخشید
این تابستان با استایل مینیمال و قواعد آن بدرخشید

مد و فشن که جایگاه خود را در عصر امروز حفظ کرده، در استایل ها و پوشش های مختلف و برای هر سلیقه ای موجود است. مینیمال Minimal اصطلاحی که مدتی ترند شده، سادگی، کاربردی و شیک بودن پوشش را شامل می شود. شعارless is more یا کم هم زیاد هست، یادآور استایل مینمال است. در ادامه به بررسی استایل مینیمال و قواعد آن می پردازیم؛ پس این مقاله را از دست ندهید.


تاریخچه مینمالیسم


پوشش مینیمال که گاه به عنوان تلفیقی از استایل مدرن و کلاسیک تلقی می شود از دهه 1950، در مجسمه سازی و نقاشی، دکوراسیون و سپس فشن روی کار آمد. ژاپن از سردمداران مینیمالیسم به حساب می آید. در نیویورک Agnes Martin اگنس مارتین و Donald Judd دونالد جود از هنرمندان سبک مینیمال بودند. در دهه 1980 Rei Kawakubo ری کاباکوبو با طراحی های لباس Oversize و مشکی رنگ خود استایل مینیمال را رونق داد. Jil Sander جیل ساندر و Helmut Lang هلموت لانگ و Calvin Klein از پیشتازان مینیمال در مد و طراحی لباس هستند.


نقش Coco Chanel در سادگی و مینیمالیسم


کوکو شنل نقش به سزایی در الهام بخشی استایل مینیمال به خصوص برای بانوان داشت. پس از جنگ جهانی دوم با الهام از لباسهای مردانه، کالکشن ساده و کاربردی خود را برای لاین زنانه طراحی کرد که هنوز از استایل های مینیمال ماندگار است.


طراحان برتر و سبک مینیمال

مینیمال در فشن به چه معنا است؟


Minimal بر پایه سادگی، کاربردی بودن، تعداد لباس اندک اما مفید در فشن است. این باور، تصمیم انتخاب لباس روزمره را در کمترین زمان ممکن می سازد. پوشش هایی فرا زمانی که همگام با مد روز نیستند. (Timeless)


ویژگی های استایل مینیمال


استایل و پوشش مینیمال چند ویژگی اصلی دارد که در ادامه گفته می شود.


استفاده نکردن از جزئیات اغراق آمیز و ماکسیمال


لباس و اکسسوری با تمرکز بر کیفیت، سادگی، برش متناسب با اندام هر شخص، پارچه ساده بدون گل دوزی، تکه دوزی، سنگ دوزی و... یا با هاله ظریفی از این موارد است.


طرح راه راه


طرح راه راه از موارد استنثنایی محسوب می شود که در استایل مینمال قابل استفاده بوده و به چشم می خورد. این استایل در پوشش بانوان فرانسوی بسیار استفاده شده و بدون تاریخ انقضا است. به یاد داشته باشید در استفاده از استایل با طرح راه راه زیادی روی نکنید و از خطوط خیلی باریک نیز استفاده نکنید.


طرح راه راه، مینمال و کاربردی

اندازه لباس و برش آن


لباس مینیمال ترجیحا بهتر است فیت و اندازه باشد. برش های آن نیز به طور مثال برای تاپ Box Cuts، پبراهن و دامن برش خطی A و برای شلوار برش راسته در نظر گرفته می شود.


قواعد و قوانین استایل مینیمال


با داستن چند نکته به آسانی می توانید از استایل شخصی به عنوان امضای خاص و مینیمال یاد کنید.


کمد کپسولی


کمد کپسولی یا Capsule Wardrobe اصطلاحی است که چند سالی ترند شده و در استایل مینیمال و پایدار بسیار کاربردی است. با دسته بندی لباس ها بر اساس کاربرد و ست با اکسسوری و تعداد حداقلی 37 تا 50 تکه در کمد شخصی از اولیت موارد تغییر سبک پوشش به مینمال به حساب می ;آید.


رنگ های محبوب پوشش مینیمال


شاید سیاه و سفید یا رنگ های خنثی مثل خاکستری، طیف کرم، بژ و رنگ های Nude یاد آور استایل مینمیال برای شما باشد اما با ترکیب رنگ های شاد مانند قرمز یا زرد به صورت محدود نیز می توان از استایل مینیمال لذت برد.


پالت رنگ های مختلف مینیمال

اهمیت نقطه کانونی در استایل مینیمال


شاید یکی از مهم ترین نکات در پوشش مینیمال توجه به نقطع عطف و کانونی است. به طور مثال یک آیتم چشمگیر مانند تی شرت راه راه با شلوار ساده و تیره جین این نکته را تکمیل می ;کند.


اکسسوری و جواهرات مینیمال


اکسسوری سبک و ظریف اعم از ساعت کلاسیک، گوشواره میخی یا حلقه ای، گردبندهای زنجیری باریک هر کدام به تنهایی یا حداکثر 2 آیتم زیبایی را در عین سادگی به استایل شما اضافه می کند. اگر طرفدار جواهرات هستید، گوشواره های الماس یا گردنبندهای ظریف طلا مینیمال و شیک هستند. کیف دستی، کفش و کمربند ساده چرم نیز از اکسسوری های محبوب مینیمالیست ها است.


تاثیر اکسسوری در استایل مینیمال

راهنمایی و نمونه هایی از استایل مینیمال در تابستان


فصل تابستان شاید یکی از بهترین زمان ها برای پیروی از استایل مینیمال است. تی شرت های ساده و تک رنگ ترجیحا رنگ روشن با شلوار های گشاد و Oversize ، صندل های ساده بدون نگین، پیراهن های بلند و کیف دستی Cross برای اکثر موقعیت ها مناسب است. استفاده از لباس ها با پارچه با کیفیت نیز به شدت توصیه می شود که طول عمر بالایی دارد. اکسسوری هایی مانتد عینک های آفتابی ساده و کلاسیک و شال و روسری نخی و ساده غافل نشوید.


برندهای لباس مینمال ایرانی


از برندهای ایرانی که به عنوان مینمیال بتوان نام برد به سارک، سله بن، برنس، تن درست، سالیان و بادی اسپینر و.. هستند.

به یاد داشته باشید افرادی مانند مارک زاکر برگ Mark Zuckerberg سادگی و کاربردی بودن را برای پوشش خود برگزیدند تا لباس به یکی از گزینه های تصمیم گیری روز تبدیل شود نه تنها گزینه موجود. با رعایت قوانین مینیمال در وقت، انرژی و پول خود صرفه جویی کنید که به محیط زیست نیز یاری می رسانید. آیا حاضر به پیروی از استایل مینیمال هستید؟