بازگشت لباس‌های مجلسی بعد کرونا چگونه خواهد بود؟

بازگشت لباس‌های مجلسی بعد کرونا چگونه خواهد بود؟
بازگشت لباس‌های مجلسی بعد کرونا چگونه خواهد بود؟

تقریباً یک سال و نیم است که ویروس کرونا تمام جوانب زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است. دیگر نمی‌توانیم با خیال راحت به خیابان برویم، نمی‌توانیم به دورهمی‌های دوستانه برویم و از همه مهم‌تر دیگر به مهمانی و مجلس نمی‌رویم. اما این دوران هم مثل تمام پاندمی‌های دیگر خواهد گذشت و بالاخره زندگی ما به روال عادی خود بازخواهد گشت. دوباره با خیال راحت به خیابان می‌رویم، با دوستان خود در یک کافه دور هم جمع می‌شویم و از همه مهم‌تر، دوباره مجالس از سر گرفته خواهند شد. مسئله‌ای که در بعد از این دوران توجه‌ها را به خود جلب خواهد کرد، این است که چگونه در محافل و مهمانی‌ها ظاهر شویم؟ به همین دلیل در این مطلب می‌خواهیم کمی با لباس های مجلسی بعد از دوران کرونا آشنا شویم. با ما همراه باشید.

 

زندگی کرونا زده‌ی ما

 

بی شک این دوران برای همه‌ی ما سختی‌های زیادی به همراه داشته و زندگی اجتماعی، هویت فردی و کمد ما را تحت تاثیر در آورده است. بعد از تقریباً یک سال و نیم در خانه ماندن و ارتباطات بسیار محدود، مسئله‌ای که فکر ما را به خود مشغول می‌کند این است که «اگر جهان بیرون دیگر مثل قبل نیست، چرا ما باید مثل قبل باشیم؟» مردم دوست دارند دوباره خود را به کمدهایشان معرفی کنند. همه دوست دارند دوباره خود را به جهان معرفی کنند و تلاش می‌کنند بیشتر از قبل خوش تیپ باشند. در این راستا بهتر است کمد لباس‌هایتان را جست و جو کنید و لباس‌هایی که دوست ندارید و به استایل شما مربوط نمی‌شوند را به خیریه و یا کسی که آن‌ها را دوست دارد، اهدا کنید. با شروع واکسیناسیون این امید در همه شکل گرفته که احتمالاً پایان این وضعیت دور نیست؛ اما به راستی چگونه باید در مجالس ظاهر شویم و چه نوع لباس های مجلسی را انتخاب کنیم؟

  لباس های مجلسی

  

لباس های مجلسی؛ شیک و جذاب

  لباس های مجلسی شامل لباس‌هایی می‌شوند که در مجالس و محافل پوشیده می‌شوند. به طور مثال در مجلس عروسی، تولد، شام دوستانه و این قبیل مجالس نمی‌شود همان لباس‌های کژوال و همیشگی را بپوشیم. ما در این مجالس سعی می‌کنیم بهترین و زیباترین لباس خود را بپوشیم، چون آن شب، یک شب ماندگار و تکرار نشدنی است. لباس مجلسی مناسب باید شیک، زیبا و راحت باشد.  

ترندی‌ترین لباس‌های مجلسی

  لباس‌های مجلسی انواع مختلفی دارند؛ اما در سال 2021 و بعد از تمام شدن دوران پاندمی، سلیقه‌ی جهانی بیشتر به سمت چه مدل لباس‌هایی است؟  

1. لباس کوتاه چین دار

  لباس‌های چین دار، بسیار عروسکی و تو دل برو هستند. این لباس‌ها قدمت زیادی دارند و هیچ وقت هم از مد نمی‌افتند. چین همیشه ظاهر لباس را جذاب و منحصر به فرد جلوه می‌دهد و باعث زیبایی لباس می‌شود. لباس‌های چین دار بیشتر در فصل‌های گرم سال کاربرد دارند، چون نسبتاً خنک هستند. این لباس‌ها با پارچه‌های گل‌دار زیباتر می‌شوند. لباس‌های چین دار بهترین انتخاب برای خانم‌های لاغر اندام هستند؛ چرا که باعث می‌شوند درشت‌تر به نظر برسند. از این رو خانم‌های کوتاه قامت و ظریف بهتر است لباس‌های چین دار کوتاه را امتحان کنند چون با پوشیدن آن‌ها بسیار زیبا و جذاب می‌شوند. خانم‌های بلند قد و لاغر اندام می‌توانند لباس چین دار بلند بپوشند که بسیار در آن‌ها تماشایی می‌شوند. با این وجود افراد سایز بزرگ بهتر است خیلی به سمت لباس‌های کمر چین نروند؛ اگر پلاس سایز هستید می‌توانید چین روی سرشانه را امتحان کنید.  

2. لباس پفی و عروسکی

  از دیگر لباس‌های جذاب و ترندی، لباس‌های پفی هستند. می‌توان این لباس‌ها را به گونه‌ای زیرمجموعه‌ی لباس‌های چین دار هم در نظر گرفت. پف لباس ممکن است در قسمت دامن یا آستین‌ها باشد. لباس‌های آستین پفی امروزه خیلی ترند شده‌اند. آستین‌های پفی جلوه‌ی زیبایی به لباس‌های مجلسی می‌دهند و برای خانم‌های لاغر اندام که بالاتنه‌ی ظریفی دارند بسیار مناسب هستند. برای دوخت آستین‌های پفی از پارچه‌های حریر، گیپور، لمه و تور استفاده می‌شود. به طور کلی لباس‌های پفی باعث می‌شوند سن شما کمتر به نظر برسد. فراموش نکنید که لباس‌های پفی ساده قشنگ‌تر از لباس‌های پفی کار شده هستند.  

 

دو مدل لباس پفی

  

3. لباس مجلسی بلند و شیک

  لباس بلند از جمله لباس‌های بسیار جذاب و شیک است که با پوشیدن آن می‌توانید تمام توجه‌ها را به سمت خودتان جلب کنید. بلندی این لباس‌ها معمولا تا قوزک یا نوک پا است. برای دوخت این لباس‌ها اغلب از پارچه‌های مخمل، حریر، لمه و گیپور استفاده می‌شود. قسمت دامن این لباس‌ها معمولاً به صورت کلوش، ماهی یا چاک دار است. بالاتنه‌ی این لباس‌ها انواع مختلفی دارد؛ می‌تواند به صورت دکلته، آستین دار، آستین حلقه و هر مدل دیگری باشد. لباس‌های بلند و ماکسی‌ها در مجالس خیلی خاص و جذاب هستند. می‌توانید با پوشیدن یک جفت کفش پاشنه بلند و قشنگ استایل خود را کامل کنید.  

4. لباس مجلسی چاک دار و جذاب

  از جمله زیباترین لباس‌ها، لباس‌های چاک دار هستند. این لباس‌ها برای هر فرم بدنی مناسب‌اند. هر شخصی با توجه به اندام خود می‌تواند لباس چاک دار مناسب خود را تهیه کند. لباس چاک دار می‌تواند بلند یا کوتاه باشد، در هر صورت باعث زیبایی لباس می‌شود. به نظر می‌رسد گاهی اگر لباس‌های کوتاه چاک داشته باشند، تعادلشان کمی به هم می‌ریزد؛ در حالی که لباس‌های مجلسی بلند با چاک بسیار زیباتر می‌شوند.

 

  لباس‌های بلند چاک دار

  

این دو نکته را فراموش نکنید!

  1. لباسی انتخاب کنید که متناسب با اندامتان باشد. توجه کنید که حتی اگر زیباترین لباس موجود را تهیه کنید اما مناسب شما نباشد، ظاهر زیبایی به شما نمی‌دهد. به همین دلیل بهتر است با فرم اندام خود آشنا باشید و با توجه به آن لباس مناسب خود را انتخاب کنید. 2. به رنگ پوست خود توجه کنید! در هنگام خرید دقت کنید که لباس با رنگ پوست شما همخوانی داشته باشد. باز هم این‌جا بحث تعادل مطرح است. از این رو اگر پوست روشنی دارید، از لباس کمی تیره استفاده کنید و اگر پوستتان تا حدی تیره است، لباس رنگ روشن برای شما مناسب‌تر خواهد بود. در این مقاله کمی از تاثیرات کرونا بر زندگی امروز خود گفتیم، لباس مجلسی را معرفی کردیم و با انواع لباس های مجلسی آشنا شدیم. سعی کردیم لباس‌های مجلسی زیبا و جذاب را به شما معرفی کنیم تا بعد از کرونا بتوانید حسابی در مجالس بدرخشید. فراموش نکنید که زیبایی حق شما است. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت و استفاده‌ی کافی را برده باشید.