با بادی چی بپوشیم

با بادی چی بپوشیم
با بادی چی بپوشیم

حتماً اسم بادی به گوشتان خورده است. ما بادی را به عنوان لباسی جذب، خوش ایست و انعطاف‌پذیر می‌شناسیم. این لباس‌ها در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه خانم‌ها قرار گرفته‌اند. لباس بادی جنس‌ها و طرح‌های متنوعی دارد. بادی در انواع مدل‌های یقه‌دار، آستین‌دار و بدون آستین وجود دارد. بادی برای پوشیدن در مهمانی‌ها و به عنوان لباسی برای زیر مانتو گزینۀ مناسبی است. در ادامه بیشتر با این لباس پرطرفدار آشنا می‌شویم.

بادی چیست؟

بادی لباسی یک تکه و شبیه مایو است. این لباس در ابتدا فقط به عنوان لباس زیر مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما امروزه یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای مهمانی است. انواع آستین بلند، بدون آستین و یقه‌دار آن وجود دارد. بادی به عنوان لباسی مرتب برای زیر مانتو هم کاربرد دارد. بادی لباسی جذب است که قفسۀ سینه و شکم را می‌پوشاند. برای دوخت بادی از پارچه‌هایی مانند نخ، گیپور، دانتل، مخمل و ساتن استفاده می‌شود.


این لباس‌ها به دلیل زیبا و اندامی بودن از محبوب‌ترین لباس‌های مورد نظر خانم‌ها هستند. بادی به عنوان لباس زیر زنانه هم استفاده می‌شود. برخی افراد زیر لباس مجلسی بادی می‌پوشند. این لباس‌ها مانند گن عمل می‌کنند و کمک می‌کنند لباس شما خوش ایست‌تر به نظر برسد.

لباس بادی را با چی ست کنیم؟

فرم اصلی بادی جذب است. این لباس برای مجالس و دورهمی‌ها گزینۀ مناسبی به شمار می‌رود. مزیتی که بادی نسبت به سایر بلوز و شومیزها دارد این است که به راحتی داخل شلوار و دامن قرار می‌گیرد. می‌توانید استایل‌های رسمی و غیر رسمی جذابی با بادی بسازید. بادی بدن را خوش فرم‌تر نشان می‌دهد و نواقص بدن را می‌پوشاند. بادی مانند گن عمل می‌کند و از فرورفتگی و برآمدگی پوستی جلوگیری می‌کند. به همین دلیل برای استفاده در مهمانی‌ها مناسب است. می‌توانید بادی را با شلوار، دامن و شلوارک ست کنید.


• بادی با شلوار جین: اگر دورهمی دوستانه یا خانوادگی در پیش دارید، بادی را با شلوار جین ست کنید. این استایل برای خیابان و زیر مانتو هم مناسب است. برای داشتن یک استایل نسبتاً کژوال، تنها چیزی که نیاز دارید بادی با شلوار جین است.

 

لباس بادی با شلوار جین

 

• استایل بادی با دامن: یکی دیگر از انتخاب‌های مطمئن برای ساختن استایلی زیبا در مهمانی، ست کردن بادی با دامن است. با توجه به سبک پوششی خود می‌توانید دامن کوتاه یا میدی انتخاب کنید. برای مهمانی‌های خاص بادی بدون آستین با یک شانه برهنه و دامن کوتاه استایل بسیار جذابی خواهد بود. یک جفت بوت بلند می‌تواند تکمیل‌کنندۀ این استایل جذاب باشد.


• بادی و شلوارک: بادی قطعاً مناسب‌ترین انتخاب برای مهمانی است. بادی و شلوارک یکی دیگر از جذاب‌ترین استایل‌ها برای دورهمی‌ها است. اگر دنبال داشتن استایلی خاص هستید، بادی و شلوارک شما را ناامید نخواهد کرد. این استایل را با یک جفت نیم بوت تکمیل کنید. می‌توانید یک کت جذاب هم به ست خود اضافه کنید.


• شلوار کتان با بادی: برای مراسم‌های رسمی و محل کار، بهتر است بادی را با شلوار کتان ست کنید. پوشیدن یک کت به رسمی‌تر شدن استایل شما کمک می‌کند. اگر در مهمانی این استایل را انتخاب کرده‌اید هم می‌توانید با پوشیدن کت، شیک‌تر باشید. برای تکمیل استایل خود، کفش پاشنه بلند را فراموش نکنید.


• شلوار یا دامن چرمی با بادی: برای مهمانی‌های خاص می‌توانید بادی را با شلوار یا دامن چرمی ست کنید. یک جفت کفش پاشنه بلند استایل شما را تکمیل می‌کند.

 

ست بادی با دامن و شلوارک چرمی

 

استایل کت با لباس بادی

ست کردن بادی با کت استایل جذابی می‌سازد. این ترکیب برای محیط‌های رسمی بسیار عالی است. در صورتی که شما از طرفداران لباس‌های اورسایز هستید، می‌توانید بادی را با کت اورسایز ست کنید. برای محیط‌های غیر رسمی، بادی را با کت جین یا کت چرم ست کنید. برای ست کردن بادی می‌توانید حسابی خلاقیت به خرج دهید. در فصل پاییز، بادی را با ژاکت امتحان کنید.

کفش مناسب برای بادی چیست؟

به طور کلی بادی حالت رسمی و شیک دارد. بهتر است برای ست کردن با بادی سایر آیتم‌ها را نیز رسمی انتخاب کنید. کفش مناسب یکی از آیتم‌های تاثیرگذار و تکمیل‌کنندۀ استایل شما خواهد بود. یک جفت کفش شیک و پاشنه بلند برای مهمانی‌ها و مراسم‌های رسمی به داد شما خواهد رسید. در صورتی که برای خیابان‌گردی بادی می‌پوشید و استایل رسمی ندارید، می‌توانید کفش‌های بدون پاشنه و کتانی هم بپوشید.

نقش اکسسوری‌ها در استایل کردن بادی

اکسسوری همیشه نقش تکمیل‌کننده در استایل ما ایفا می‌کند. فقط نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که از افراط بپرهیزیم.

• بستن کمربند روی بادی: استفاده از کمربند روی لباس بادی جلوۀ خاصی به آن می‌دهد. کمربند باعث می‌شود استایل شما از سادگی خارج شود.

• استفاده از زیورآلات: در استفاده از زیورآلات زیاده‌روی نکنید. اجازه دهید لباس شما خودش را نشان دهد. استفادۀ زیاد از زیورآلات باعث می‌شود زیبایی لباس شما در این شلوغی گم شود. به کار بردن یک ساعت یا انگشتر ساده برای داشتن استایلی شیک کافی است.

 

اکسسوری‌های کمی با بادی به کار ببرید

 

نکاتی دربارۀ بادی

• پیش از خرید، به جنس بادی توجه کنید. دقت کنید که پارچۀ آن خیلی نازک نباشد.

• افراد پلاس‌سایز می‌توانند بادی تیره تهیه کنند و جذاب‌تر باشند.

• بادی به عنوان لباس زیر هم کاربرد دارد. می‌توانید زیر تاپ‌های کم برش و يا کت‌های گشاد و آویزان، بادی بپوشید تا لباستان بیشتر خودنمایی کند.

• اگر بالاتنۀ کوتاه‌تری دارید و بادی سایز خودتان را پیدا نمی‌کنید، به دنبال بادی‌هایی با پارچه‎های کشی و بندهای قابل تنظیم باشید.

• بادی همانند لباس شنا است. هنگام پوشیدن لباس زیر، ممکن است به اندازۀ قبل راحت نباشد و جذب بدن نباشد. برای خوش استایل بودن دقت کنید لباس زیر به خوبی زیر بادی قرار بگیرد به طوری که خطوط اضافی لباس مشخص نباشند.

• یکی از دشواری‌های بادی، هنگام استفاده از سرویس بهداشتی است. برای راحتی خودتان بهتر است بادی قزن یا دکمه‌دار تهیه کنید. وجود یک یا دو قزن در قسمت فاق، لباس شما را محکم نگه می‌دارد.

بادی یکی از مناسب‌ترین و شیک‌ترین گزینه‌ها برای مهمانی است. همانطور که گفتیم لباس بادی جذب و اندامی است. کلید اصلی برای پوشیدن بادی، اعتماد به نفس است. از پوشیدن بادی و ابراز خود خجالت نکشید. شما ترجیح می‌دهید بادی را با چه لباس‌هایی ست کنید؟