بهترین مانتوهای تابستان 1401

بهترین مانتوهای تابستان 1401
بهترین مانتوهای تابستان 1401

تابستان همیشه یادآور رنگ ها شاد، جدال گرما با پوشش خنک و دغدغه انتخاب مدل انواع لباس است. اگر استایل بیرون از خانه خانم ها را در نظر بگیریم، معمولا مواردی مثل شلوار و شال راحت تر انتخاب و خریداری می شوند. علت این قضیه هم این است که مثلا در مورد شال، ممکن است هر دو یا سه سال یک طرح جدید ترند شود. یا مقلا شلوار اگرچه قالب های متفاوتی دارد اما به علت محدودیت متریالش (جین، کتان و غیره) دشواری برای انتخاب ندارد. معمولا بزرگ ترین مشکل انتخاب مانتوست. زیرا هر سال، مدل های متنوعی به بازار آمده و متناسب با آن، پارچه های جدید نیز ترند می شوند. البته برای خیلی ها این معضل به این علت به وجود می آید که ابتدا مانتویشان را انتخاب کرده و سپس متناسب با آن باقی اجزا استایلشان را ست می کنند. از طرفی گرانی اخیر پارچه ها، باعث شده تا در انتخاب مانتو با سختی دیگری نیز روبه رو باشیم.

در این مطلب سعی می کنیم تا با معرفی چند نمونه مانتو تابستانی جذاب و ترندی، تا حدودی از دشواری این قضیه بکاهیم. با ما همراه باشید.


مانتو ژاکارد


اگر در اکسپلور اینستاگرام یا در مغازه ها کمی گشت و گذار کرده باشید، حتما این نوع مانتوها به چشمتان خورده است. ژاکارد را می توان به ترند تابستان 1401 نسبت داد. این سبک از مانتوها که در واقع به علت پارچه های خاصشان مطرح شده اند را، در هر مدلی می توان دوخت یا آماده پیدا کرد. البته باید بدانید که به علت نوع پارچه خاصشان، قیمت نسبتا بالایی نیز دارند. به همین دلیل بیشترین مدلی که از آن ها در ویترین مغازه ها یافت می شود، مدل های بسیار کوتاه است. این پارچه ها بسیار سبک و خنک اند. همچنین به صورت ساده، گلدار و یا به صورت تک رنگ های روشن یا تیره تولید می شوند.

اگر قصد دارید پارچه اش را تهیه و به مدل دلخواهتان بدوزید، در نظر داشته باشید که این پارچه ها به خودی خود از طرح به اصطلاح شلوغی بهره مندند. در نتیجه بهتر است نهایت در قسمت های یقه یا در پایین مانتو (مانند چین) تغییراتی ایجاد کنید تا طرح خود پارچه به نظر آید. حتی می توانید با استفاده از کمی آستر، به این پارچه جنبه رسمی تری ببخشید و در مراسم هایتان استفاده کنید.


مانتو تابستانی ژاکارد

لنین نخی


لنین های ترند شده 1401-1400 پارچه های بسیار جذاب، سبک و آهارداری اند که در انواع رنگ و طرح ها تولید می شوند. انواع این مانتوها را به صورت کتی، بلند (عبایی)، مدل گشاد، یقه دار و غیره می توانید پیدا کنید. این پارچه های حالت کشسانی ندارند، به همین دلیل در هر مدلی که استفاده کنید حالت شل و ریخت خود را دارند. معمولا این دسته برای قرارهای رسمی خیلی انتخاب خوبی نیستند. یک ویژگی منحصر به فردش، رنگ های متنوع و جنس خاص پارچه اش است که حتی می توان با شلوار همرنگ، ستش کرد. این مانتوها چروک نمی شوند، در نتیجه در سفر خیلی کاربردی اند. حتما مدل های اورال آن را در ویترین مغازه ها دیده اید.

مانتو تابستانی لنین

مانتو تابستانی شومیزی


این دسته 4 یا 5 سال است که مدند و می توانیم از آن ها به عنوان بهترین مانتوهای بهارانه-تابستانه یاد کنیم. دوخت ساده این مانتو تابستانی، در قدهای کوتاه و بلند باعث شده تا به راحتی با انواع شال، شلوار و کفش ست شود. همچنین این مدل مانتو، با انواع پارچه ها قابل دوخت است. تابستان پارسال شاهد استفاده از انواع لنین این پارچه ها در مغازه ها بودیم. امسال بیشتر، پارچه های نخی ساده و جنس های کاغذی ترنداند. این دسته معمولا قد کوتاهی دارند و جلوبسته اند. قابلیت استثنائیشان، کاربری متفاوتشان است. یعنی حتی می توانید با آن کتانی ست کنید و یا حتی از یک صندل دخترانه و تابستانی استفاده کنید. البته در نظر بگیرید که همیشه این مدل به شکل یک پیراهن مردانه کوتاه نیست! بلکه مدل های گشاد و کاملا آزاد دارد. حتی انواع تغییرات را در این نوع مانتوها می توان به کار برد. مثل یقه های نامنظم و طرح های خلاقانه در لبه مانتو.


مانتو شومیزی

مانتو حریر


در این دسته، تمرکز روی جنس پارچه است. حریر پارچه ای آزاد است که معمولا برای مانتو به علت این که شکیل تر بایستد، از مدل های محکم و سخت تری استفاده می شود. همچنین در تابستان، به علت گرمای هوا، از حریرهایی که خیلی به تن می چسبند یا ضخامت یا به اصطلاح گرم بالاتری دارند، استفاده نمی شود. اگر تحمل گرما برایتان سخت است، حتما دقت کنید تا جنس هایی را نخرید که بدن نماتر از باقی اند. در غیر این صورت، مجبور می شوید تا زیر آن یک لباس مناسب و احتمالا غیرخنک بپوشید. یکی از مدل هایی که چند سال است ترند شده، مانتوهای بلندی است که بر روی سینه و کمی پایین تر از زانو یک لایه پارچه اضافه تر بر روی روپوش کار شده است.

یک مدل معروف دیگر، کمی شبیه مانتوهای عروسکی است. در واقع انبوه لایه های حریر انباشته روی هم، به شما استایلی مناسب برای قرارهای دوستانه و یا مهمانی های خانوادگی می دهد. دقت کنید که این مدل، شما را درشت تر از آن چه هستید، نشان می دهد.


مانتو شومیزی

مانتو دامنی


حتما این مدل را دیده اید. مانتو تابستانی ذاتا آزاد و گشاد! در ناحیه بازو کاملا بازاند و از ناحیه باسن، با دوخت واضحی به وسیله درز، حالتی شبیه به دامن پیدا می کنند. این مدل مانتوها، معمولا با شلوارهای گشاد و حتی سمبادی بسیار جذاب می شوند. از طرح خاصشان فراتر رفته و به وسیله بازی با رنگ ها، بسیار متمایز شدند. مثلا تمام مانتو به رنگ نارنجی و قسمت دامنی به رنگ خاکستری یا برعکس. حتی به شکل پارچه های چهل تکه، در قسمت دامن از پارچه های کاملا متفاوتی، بعضا طرحدار، می توان استفاده کرد. درز قسمت دامنی از داخل، کار می شود. به همین دلیل از بیرون محل اتصال کمی حالت برجسته پیدا کرده و به ران های شما حجم بیشتری می بخشند.


مانتو روپوشی


این دسته به مانند روپوش از سر پوشیده شده و هیچ دکمه ای ندارند. به طور معمول آزادتر می ایستند و برای خانم هایی که اصلا تمایلی به مانتوهای جذب ندارند، انتخابی عالی است. حتی برای استفاده در محل کار هم بسیار ایده آلند. زیرا دکمه ای نداشته و معمولا آن قدر سبک اند که فراموش می کنید مانتویی به تن دارید! همچنین بسیار شکیل و مد روز اند. مدل های آهاردار و نخی آن ها بسیار ترندی اند. یک مورد بسیار هیجان انگیز دیگر، مدل های بسیار بلند این مانتو (تا روی قوزک پا) است که تقریبا از شروع ران پا به شکل یک نیم دایره باز است و تا پایین به همان ترتیب می رود. از جلو شما یک برش بزرگ می بینید که به سمت راست و چپ پاها وصل شده است. همچنین پشت مانتو کاملا بلند است.


مانتو جلوبسته تابستانی

پانچو


این دسته از مانتو تابستانی ترند امسال نیست، بلکه مد هر ساله است! برای روزهایی که برای امور روزانه از خانه خارج می شوید، مانند خرید، استفاده از یک پانچو که آزاد و خنک باشد انتخابی عالی است. پانچو مثل یک شنل، بر روی شانه های شما قرار می گیرد. همچنین معمولا قد بلند و پوشش کافی دارد. پانچوهایی که ایست خوبی داشته باشند، معمولا از جنس کرپ اند. سال ها قبل نوعی از کرپ ها ترند شده بودند که روی آن ها چاپ های مختلف با انواع رنگ ها مانند نئون وجود داشت.


مانتو سوزن دوزی

سایر مانتوها


در این دسته به مدل هایی اشاره می کنیم که در واقع زیرمجموعه دسته خاصی قرار نمی گیرند، زیرا تک مدل اند. یا این که ترکیبی از دو دسته مختلف اند.

یک مدل در واقع پیراهن های بلندی است که تا روی قوزک پا می آید و به علت بی نیازی به پوشیدن شلوار، بسیار محبوب است. یک ترند جذاب پوشیدن جلیقه های جذاب بر روی آن است. به این ترتیب کمی هم حالت رسمی به خود می گیرد و می توانید استایل شیک تری داشته باشید. این پیراهن ها می توانند کاملا ساده بوده یا این که خودشان مدل دار باشند. مثلا لایه لایه های مختلف بر روی پیراهن سوار شده باشد. یک ترند امسال که خیلی سر و صدا به پا کرده است، استفاده از دیزاین های مختلف است. مثلا پوشیدن یک مانتو سفید ساده و استفاده از تکه های سوزن دوزی. این دسته از مانتو ها هم حالت کژوال و هم حال و هوای شیک تری دارند. البته مهم است که مانتو بیس را به درستی انتخاب کنید. باید به شکلی باشد که زمینه را برای بیشتر دیده شدن آن دیزاین خاص، فراهم کند.


مانتو سوزن دوزی

مدل بعدی مدل مانتوهایی است که جلوی کوتاه و پشت بلند دارند. این دسته از هر طرح و نوع پارچه ای می توانند استفاده کنند. البته معمولا به همین دیزاین بسنده می کنند و در باقی کار از پارچه های ساده و تک رنگ استفاده می شود.

زمستان پارسال، پارچه های مخمل با طرح ریز و درشت مد شدند. این ترند تا تابستان هم کشیده شد و در مغازه ها شاهد نوع تابستانی این مدل هستیم. البته باید بگوییم که این مدل خیلی بین مردم محبوب نشده است. زیرا تصور مخمل به تنهایی حس گرما به انسان می دهد.

ممنون که همراهمان بودید. امیدواریم مانتو تابستانی مورد نظر خودتان را پیدا کرده باشید. چه مدل خاص دیگری وجود دارد که شما دیده اید و خوشتان آمده است؟