ترکیب سبک های هنری در اوت فیت

ترکیب سبک های هنری در اوت فیت
ترکیب سبک های هنری در اوت فیت

ترکیب سبک های هنری در اوت فیت

بسیاری از افراد در انتخاب لباس مشکلی ندارند و به راحتی می توانند پوشاک مورد نیازشان را تشخیص داده، به دنبالشان مطابق با سلیقه شان در ویترین مغازه ها بگردند و بخرند، اما مشکل دیگری که ممکن است این افراد با آن روبه رو باشند، این است که نتوانند به خوبی یک استایل درست کنند. حتی زمانی که اطلاعات خوبی در مورد انواع سبک ها دارند، اما همچنان نمی توانند تشخیص دهند که چه استایلی می تواند همیشه برایشان کار کند و به عبارت ساده تر، چه چیزی را با چه چیزی ست کنند! اکثر مقالات و مرجع های راهنمایی استایل، از این که چه چیزی ترند شده و چه قطعه ای را بخریم، صحبت می کنند، اما واقعا بعد از این که کمدمان را با اجزای مفید و ترندی پر کردیم، چه طور ترکیبشان کنیم؟ اگر طرفدار سبک خاصی نباشیم، پس نمی توانیم سبک منحصربه فرد خودمان را داشته باشیم؟ در ادامه مطلب برای چگونگی استفاده از سبک های پوشش لباس، همراهمان باشید.


چگونه سبک خودمان را داشته باشیم؟


واقعیت این است که هیچ سبکی، حتی آن هایی که متعلق به بهترین طراحان لباس دنیا بوده ، بی تاثیر از سبک  های هنری نبوده اند. پس اگر می خواهید استایل خودتان را داشته باشید، دو نکته را باید در نظر بگیرید: 1- باید از تمام سبک های پوشش لباس؛ یعنی وینتیج، رترو، کژوال و انواعش، الگانت، بوهمین، بوهو، مینیمال، ماکسیمال، گوتیک، لولیتا، پرپی، اگزوتیک، گرانج، هیپ هاپ، ویمسیکال، پانک، تام بوی، کابوی، آوانگارد و غیره اطلاعات کافی داشته باشید. 2- از ترکیب کردن نترسید؛ وگرنه نمی توانید به تجربیات جدید برسید. ما در این مقاله سعی کردیم به جای دیکته کردن یک استایل خاص به شما که باعث می شود دستتان برای تغییر و خلاقیت بسته شود، چند نکته مهم و طلایی بگوییم. با شناخت کافی از شکل حضور هر کدام از آیتم های زیر در هر سبک هنری و انتخاب درستشان، قول می دهیم که به خواسته تان می رسید.


لباس های راحت بپوشید


شاید این حرف برای علاقه مندان به سبک کلاسیک، چندان جالب به نظر نیاید، اما فراموش نکنید که شما می خواهید استایل منحصربه فرد خودتان را بسازید، پس پیش فرض هایتان را کنار بگذارید. این آیتم را به خوبی از سبک کژوال می توانید الگو بگیرید. سبکی راحت که نه تنها ظاهر بدی ندارد، بلکه خیلی هم شکیل به نظر می رسد. اگر هنرمندید، یا به هنر علاقه دارید، به شما توصیه می کنیم که ساده و راحت بپوشید. در غیر این صورت ممکن است در لباس حس راحتی نکنید و یا حس از دست دادن استایل و ظرافت را تجربه کنید. البته این به این معنا نیست که پس لباسی باید بپوشید که برایتان بزرگ است، بلکه پوششی به تن داشته باشید که کاملا سایزتان است، اما به شما حس آزادی برای انجام هر کاری هم می دهد.
سبک کژوال


اکسسوری را دست کم نگیرید


گاهی اوقات شما کاملا با شیوه پوشش خودتان آشنایید، اما حس می کنید چیزی کم است. به طوری که به نظر می رسد برای تکمیل استایلتان، به چیزی نیاز دارید. این جاست که اکسسوری و لوازم جانبی به کمکتان می آید. این موارد می تواند یک ساعت زیبا، یک عینک آفتابی شیک، کلاهی خنک، روسری، کمربند یا یک کیف دستی باشد. ممکن است اکسسوری به نظر جزء اصلی استایل شما نباشد، اما آخرین و مهم ترین کاری است که شما در مورد ظاهرتان انجام می دهید. پس در انتخابش وسواس به خرج دهید و البته بدانید که انتخابی ساده نیست. ممکن است برای یک استایل متناسب یک شام، شما مجبور باشید مغازه های زیادی را بگردید تا کیفی پیدا کنید که ظاهرتان را تکمیل کنید.
سبک های پوشش لباس


 از طرف دیگر حتی برای تیپ هایی که به نظرتان خیلی جالب نیستند، گاهی یک عینک، یا حتی کمتر، در حد بندش، می تواند به طور کل نوع نگاه مخاطب را عوض کند. اگر کمی به استایل سلبریتی ها فکر کنید، متوجه منظورمان می شوید. زیرا آن ها کسانی اند که تمام این موارد را با ریزبینی انتخاب می کنند.


آیتم های وینتیج را خریداری کنید


اگر کلمه "وینتیج" را در اینترنت سرچ کنید، ممکن است متعجب شوید که چرا در بین این لیست، چنین تیتری وجود دارد. انتخاب موارد وینتیج و رترو (از سبک های پوشش لباس) به معنای ساختن یک استایل دهه 1920 نیست. بلکه هدفمان جلب توجه شما به سبک کلاسیک است. این که فقط روی سبک مدرن سرمایه گذاری نکنید. یکی از عقاید طرفداران صرف سبک وینتج این است که معتقدند هر لباسی که شما از ادوار گذشته به تن می کنید، حامل مقادیر زیادی خاطره، احساسات و تجارب است. آن ها می گویند پوشیدن چنین لباسی می تواند انرژی صاحبان اصلی آن را، به شما منتقل کند. اگر با شنیدن چنین عقیده ای هیجان زده شدید، پیشنهاد می کنیم، امتحانش کنید.

استایل وینتیج


 البته اگر هیچ جوره نمی توانید با سبک کلاسیک، آن هم به این شدت قدیمی، کنار بیایید، راه های دیگری هم هست. می توانید از یک عینک آفتابی چوبی قدیمی اما ترندی استفاده کنید. اگر کت و شلوار یا کت و دامن می پوشید، گل سینه انتخابی خوبی است.


رنگ های بولد و برجسته بپوشید


اگر به طور کلی تمایلی به چنین رنگ هایی ندارید، از این تیتر بگذرید، اما اگر حداقل در بعضی مواقع به این کار بی تمایل هم نیستید، به آن فکر کنید. این توصیه البته کمی شما را به سبک ماکسیمال سوق می دهد. اگر تجربه چنین کاری را ندارید، بدانید شروع به پوشیدن رنگ های روشن و حتی جیغ کردن، کمی اعتماد به نفس می خواهد. لباس تیره، به طور ذاتی ایرادهای هر اندامی را پنهان می کند؛ در حالی که لباس روشن، به همان اندازه که زیبایی هایی اندام شما را چند برابر می کند، قسمت هایی که دوستشان ندارید را هم بیشتر نشان می دهد، اما همه چیز تا همان اولین باری که چنین انتخابی می کنید، ممکن است سخت باشد. بعد از آن اگر به مذاقتان خوش آید، دیگر بیخیالش نمی شوید! یکی از مزیت هایش این است که لباس رنگ روشن، کمتر ممکن است شما را به هم ریخته نشان دهد، حتی در مواقعی که واقعا ممکن است باشید!
سبک های پوشش لباس


البته همه چیز هم در این مورد، به رنگ برنمی گردد. می توانید از همان رنگ های تیره اما با طرح های بولد استفاده کنید. یا به طور کلی از لباس هایی که برش های جسورانه تری دارند، استفاده کنید. چنین انتخاب هایی شما را جوان تر نشان می دهند و با سرعت باورنکردنی ای استایل خاص شما را می سازند. این تیتر از معدود مواردی است که نقش تعیین کننده ای در ساخت استایل دائمی شما ایفا می کند.


کت جین بپوشید


کت جین واقعا متعلق به سبک خاصی نیست. علت این قضیه این است که کت جین در انواع سبک ها و برای انواع سلیقه ها طراحی و تولید شده است. مدل های کوتاه، بلند، گشاد، تنگ، رنگ های مختلف، طرح های متفاوت، گلدوزی و انواع و اقسام خلاقیت ها که هر سلیقه ای را راضی می کنند. کت جین به حدی ترندی است، که یک پیراهن ساده یا حتی یک بلوز و شلوار کاملا کلاسیک را بسیار ترندی و مد روز نشان می دهد. همچنین در هر موقعیتی اگر درست استایل شود، قابلیت استفاده دارد.
 کت جین ترندی


شلوار جین، تیشرت، اورال، کفش و غیره


در این قسمت بیشتر سعی می کنیم به تک به تک اجزا استایل بپردازیم. حتما با انواع شلوار جین آشنا هستید. جدا از انواع پارچه های جین، انواع و اقسام دوخت و مدل های شلوار را در بازار موجود داریم که جای هیچ شکایت و ناراحتی باقی نمی گذارد. بر روی شلوار جین، مانند کت جین، طرح ها و گلدوزی های متنوعی هم صورت می گیرد. برای همین برای این دسته از علاقه مندان هم متناسب است. در مورد تیشرت، واقعا بحث سلیقه وجود دارد و هیچ طرح یا رنگ خاصی وجود ندارد که به شما پیشنهاد کنیم تا شما را به سمت استایل منحصربه فردتان هدایت کند. بهترین توصیه این است که برای انتخاب بهتر، هر سبکی که تا به حال امتحان نکرده اید را، تهیه کنید.

 یک استایل نسبتا جدیدی که در انواع رنگ و پارچه ها ترند شده است، اورال است. اورال جین، کتان و غیره. حتی نوعی از این اورال ها به جای شلوار، دامن دارند و بسیار شبیه پیراهن اند. مدل های زمستانه و تابستانه دارد و متناسب با طرحی که دارد، می تواند به انواع سبک های پوشش لباس، نزدیک باشد.

کفش از آیتم هایی است که واقعا سبک دارد. هرچه قدر هم که از مدل های ظاهرا بی سبک استفاده کنید، باز هم نمی توان مدعی شد که مثل لباس، می تواند سبک خاصی نداشته یا ترکیب یک یا چند سبک هنری باشد. کفش های کابوی، کلاسیک، اسپرت هیپ هاپ، مینیمال، لولیتا و غیره انواع مدل هایی اند که می توانید ابتدا سرچ کرده و سپس به دنبال خریدش در مغازه ها بگردید.

سبک کابوی


موارد بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارند که باید حتما بررسی شوند تا شما را به سبک خاصتان برسانند. ما در این جا سعی کردیم مختصری از الفبای استایل را، برایتان توضیح دهیم تا، تاحدودی وارد فضای مربوط به سبک های پوشش لباس شوید. شما چه مواردی را همیشه در استایل شخصیتان رعایت می کنید؟