جذابیت در زمستان با پارچه‌های ترند سال

جذابیت در زمستان با پارچه‌های ترند سال
جذابیت در زمستان با پارچه‌های ترند سال

همیشه انتخاب لباس‌های زمستانی باید با پارچه‌هایی جذاب و کاربردی باشد. تا استایلی فوق‌العاده و جذاب در این فصل داشته باشید. در این فصل لباسی که شما انتخاب می‌کنید، باید هم حس گرما و هم حس راحتی را به شما بدهد. با ما در این مقاله همراه باشید. که به برسی پارچه‌ های زمستانی که امسال ترند هستند، بپردازیم. تا شما لباس‌هایی را انتخاب کنید که از پارچه‌های ترند سال باشد و استایل جذابی در زمستان داشته باشید.  

پارچه چرم

  این پارچه هیچ وقت از مد نمی‌افتد. همیشه محبوب بوده و در این فصل یکی از بهترین پارچه‌ های زمستانی است.

 

  پارچه چرم و استایل با چرم

 

• نحوه نگهداری از پارچه چرم

  لباس‌های چرم را باید آویزان کرد. این نوع پارچه به ندرت چروک می‌شود. اگر می‌خواهید لباس چرم تان را اتو بزنید، نکته‌ای که باید رعایت کنید این است که حتما از یک پارچه به عنوان لایه محافظ استفاده کنید و بدون پارچه محافظ اصلا چرم را اتو نکنید. زیرا، پارچه چرم با حرارت مستقیم آب می‌شود.  

• ویژگی‌های پارچه چرم

  1. پارچه چرم، آهار دار و خشک می‌باشد. 2. چرم با کیفیت ویژگی خوبی که دارد این است که پوست پوست نمی‌شود و دچار سایش هم نمی‌شود. 3. پارچه چرم طرح دار استایلی جذاب برایتان می‌سازد. مثلا پارچه چرم پوست مار این امکان را می‌دهد، تا ترکیب زیبایی را در لباس زمستانی شما ایجاد کند و برای دوخت کت و پالتو بسیار فوق‌‌العاده می‌شود. 4. پارچه چرم بافت محکمی دارد. 5. این پارچه از ورود سرما به بدن جلوگیری می‌کند. 6. این پارچه در دوخت کت، کلاه، پالتو، نیم تنه، دستکش و شلوار کاربرد دارد. در نتیجه یکی از پارچه‌ های زمستانی پیشنهادی ما به شما چرم است. که این پارچه در رنگ‌های جذاب برای هر سلیقه و استایلی مناسب است، که شما به راحتی انتخاب کنید.  

پارچه کشمیر

  یکی دیگر از پارچه ‌های زمستانی، پارچه کشمیر است. این پارچه مقاومت زیادی در برابر رطوبت و آب دارد. این پارچه از پشم و کشمیر ساخته شده و به دلیل سبک و راحت بودن پارچه از سرما جلوگیری می‌کند. پس بسیار مناسب فصل است.  

 

پارچه کشمیر و استایل با کشمیر

  

• نحوه نگهداری پارچه کشمیر

  نکته‌ای که در نگهداری پارچه کشمیر باید بدانید، این است که لباس‌هایی که از جنس کشمیر هستند را آویزان نکنید. لباس‌ها را تا کنید و در کاور قرار دهید.  

• ویژگی‌های پارچه کشمیر

  1. چروک شدن پارچه‌ی کشمیر به میزان الیاف بستگی دارد.

2. این نوع پارچه برای دوخت کت، ژاکت و پالتوهای زمستانی که روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، مناسب است.

3. ضخامت زیاد این پارچه عایق بسیار خوبی در برابر سرما است.

4. پارچه کشمیر مناسب دوخت لباس‌های جذب نیست. زیرا در جهت طول و عرض کشتسانی ندارد.  

پارچه دورس

  این پارچه لطیف و نرم است. که به شما علاوه بر حس راحتی، گرما هم می‌‌دهد. الیاف این پارچه از پنبه است و برای دوخت هودی، سویشرت و شلوار‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین تنوع رنگ در پارچه دورس زیاد و جذاب است.  

 

پارچه دورس و استایل با دورس

  

• نحوه نگهداری از پارچه درس

  این پارچه زمستانی به دلیل این که الیاف آن‌ از پنبه است، چروک می‌شود. برای اتو کردن لباس‌های دورس دمای اتو را در روی درجه کم تنطیم می‌کنید و به راحتی لباس‌هایتان را اتو می‌کنید. یا لباس‌هایتان را می‌توانید آویزان کنید. نکته مهم که در نگهداری پارچه دورس باید رعایت کنید این است که بعد از شست و شو لباس‌های دورس آن‌‌ها را آویزان نکنید. لباس‌ها را روی سطحی صاف قرار دهید. تا در هوای آزاد خشک شوند.  

• ویژگی‌های پارچه دورس

  1. پارچه‌‌ی دورس وزن سبکی دارد و حس راحتی و گرمای خوبی به شما می‌دهد و شما سنگینی و احساس خستگی نمی‌کنید. 2. پارچه‌ی دورس که کیفیت مطلوبی دارد. در گذشت زمان از کیفیتش کم نمی‌شود و حالت خود را حفظ می‌کند.  

پارچه فلانل

  یکی از پارچه ‌های زمستانی بسیار سبک و راحت مناسب برای دوخت پیراهن مردانه، شومیز زنانه و مانتو‌های زمستانی، پارچه فلانل است. الیاف این پارچه از پشم پنبه و یا الیاف مصنوعی فشرده شده است.  

 

پارچه فلانل و استایل با فلانل

  

• نحوه نگهداری پارچه فلانل

  لباس‌هایی که از جنس فلانل هستند، را با آب سرد بشویید. آب داغ باعث چروک شدن لباس‌هایتان می‌شود. بعد از شست و شو لباس‌ها را با کم‌ترین حرارت خشک کنید. همچنین می‌توانید لباس‌ها را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شوند.  

• ویژگی‌های پارچه فلانل

  1. این پارچه بسیار سبک و راحت است. پس گرمای زیادی هم دارد.

2. این پارچه نرم، لطیف و زیبایی بسیاری دارد.

3. این پارچه در انواع رنگ‌ها و طرح‌ها دیده می‌شود.

4. پارچه فلانل یک پارچه پشمی است، که علاوه بر دوخت لباس، برای رو تختی، بالشت، پتو‌های زمستانی هم مناسب است.  

پارچه تدی

  تدی یکی از جدیدترین پارچه‌ های زمستانی است. که محبوبیت زیادی بین جوانان دارد. این پارچه از الیاف بسیار نرم ساخته شده که می‌تواند گرما را به خوبی در خود نگه دارد و برای دوختن شومیز، هودی و پیراهن‌های زمستانی مناسب است.  

 

پارچه تدی و استایل با تدی

  

• نحوه نگهداری پارچه تدی

  لباس‌هایی که از جنس این پارچه زمستانی است، را بعد از شستن روی محیطی صاف قرار دهید، تا خشک شوند. اما به شما پیشنهاد می‌کنیم، برای شست و شو لباس‌های تدی آن‌ها را به خشکشویی بسپارید.  

ویژگی‌های پارچه تدی

  1. پارچه زمستانی تدی، از جهت طول و عرض حالت کشتسانی ندارد. در نتیجه این پارچه انعطاف خاصی ندارد.

2. پارچه تدی برای دوخت لباس‌های اسپرت و روزمره کاربردی است.

3. پارچه تدی در برابر سایش مقاوم است و چروک نمی‌شود.

4. این پارچه منافذی دارد، که کمی هوا از خود عبور می‌دهد و پیشنهاد می‌شود در هنگام دوخت با این پارچه آسترکش استفاده کنید، تا لباسی گرم‌تر و راحت‌تر داشته باشید.  

پارچه موهر

  پارچه موهر، یکی دیگر از پارچه‌ های زمستانی مناسب و جذاب است. که وزن سبکی دارد و شما احساس سنگینی نمی‌کنید. لایه‌ی پشتی پارچه موهر، پنبه دوزی است و لایه‌ی رویی حالت کرکی دارد. این باعث می‌شود، که شما گرمای بیشتری حس کنید. این پارچه برای دوخت انواع کت و پالتوهای اسپرت، کژوال و روزمره استفاده می‌شود.  

 

پارچه موهر و استایل با موهر

  

• نحوه نگهداری پارچه موهر

  هنگام شست و شو این پارچه کافیست آب آن را بگیرید و آن را در سایه قرار دهید، تا در هوای آزاد خشک شود. این پارچه زمستانی چروک پذیری کمی دارد. در نتیجه اتو کشیدن آن راحت است و با استفاده از یک پارچه محافظ پنبه‌ای لباس خود را اتو کنید. برای اتو کشیدن لباس‌هایی که از جنس موهر هستند، حتما باید دمای اتو را درجه کم قرار دهید.  

• ویژگی‌های پارچه موهر

  1. پارچه موهر، الیاف آن از پشم نرم ساخته شده است، که باعث می‌شود افرادی که پوست‌های حساس دارند، هم از این پارچه به راحتی استفاده کنند.

2. پارچه موهر، لطافت زیادی دارد. در نتیجه گرمای زیادی به شما می‌دهد و بسیار مناسب فصل زمستان است.

3. این پارچه ایستایی بالایی دارد و برای دوخت کت مناسب است.

4. برای خشک کردن پارچه موهر از خشک کن چرخشی استفاده نکنید. زیرا به پارچه شما آسیب می‌زند.  

پارچه شانل

  این پارچه یکی از جذاب‌ترین پارچه‌های ترند فصل زمستان است. پارچه شانل بسیار زیبا و دوام زیادی دارد و برای دوخت انواع پیراهن، دامن، کت و پالتو بسیار مناسب و جذاب ست. این پارچه در تراکم بالا هم، به هیچ عنوان پرز نمی‌گیرد و چروک پذیری بسیار کمی دارد.  

 

پارچه شانل و استایل با شانل

  

• نحوه نگهداری از پارچه شانل

  پارچه شانل بسیار حساس است. در نتیجه لباس‌هایی که از جنس شانل هستند، را به هیچ عنوان از رخت آویز، آویزان نکنید. زیرا به بافت پارچه آسیب می‌زند. همچنین در هنگام اتو کشیدن لباس‌هایتان باید توجه داشته باشید که دمای اتو را درجه پایین بگذارید.  

• ویژگی‌های پارچه شانل

  1. پارچه شانل، ایستایی لختی دارد.

2. این پارچه لطیف و نرم است و در برابر گرما مقاوم.

3. پارچه شانل، به آسترکش و لایی نیازی ندارد.  

پارچه فوتر

  این پارچه زمستانی که نوعی پارچه ابریشمی است، لطافت و نرمی زیادی دارد. پارچه فوتر به دلیل لطیف بودن و پرز‌هایی که دارد، پوشش گرمی را برایتان می‌سازد. نکته مهمی که این پارچه دارد این است که این پارچه اصلا چروک نمی‌شود و لازم به اتو کشیدن نیست. تن پوش این پارچه به دلیل ایستایی آهاردار و کتی آن بسیار شیک و زیبا است. پارچه فوتر برای دوخت انواع کت، پالتوهای فرم دار، جلیقه، دستکش، کلاه و گرم کن‌های ورزشی مناسب است.  

 

پارچه فوتر و استایل با فوتر

  

• نحوه نگهداری از پارچه فوتر

  لباس‌هایی که از این جنس پارچه هستند را سعی کنید برای شست و شو به خشکشویی بسپارید. اما اگر خودتان خواستید که آن‌ها را بشویید، حتما لباس‌ها را با آب سرد بشویید. همانطور که گفتیم پارچه‌های فوتر به دلیل چروک ناپذیری آن‌ها لازم به اتو کشیدن نیستند. اما اگر خواستید هم می‌توانید آن‌ها را اتو کنید. ویژگی که این پارچه در هنگام اتو کشیدن دارد، این است که روی لباستان برق نمی‌افتد.  

• ویژگی‌های پارچه فوتر

  1. پارچه فوتر چروک ناپذیر است و نیاز به اتو کشیدن ندارد.

2. این پارچه تراکم و ایستایی آهاردار، ضخیم و محکم دارد و به همین دلیل لباس‌ها تن پوش جذابی دارند.

3. به دلیل تراکم بالای این پارچه هیچ گونه پرز و گوله شدن در این پارچه نمی‌بینید.

4. پارچه فوتر، عایق بسیار خوبی در برابر سرما است.  

پارچه بارانی

  پارچه‌ی بارانی، یکی دیگر از پارچه ‌های زمستانی جذاب و مناسب فصل است. این پارچه در برف و باران استفاده می‌شود، که مانع خیس شدن لباس‌هایتان می‌شود. این پارچه محافظ خوبی در برابر سرما و خیس شدن است. پارچه بارانی چروک می‌شود. اما این چروک زیبایی خاص خودش را دارد و جذاب است.  

 

پارچه بارانی و استایل با بارانی

  

• نحوه نگهداری از پارچه بارانی

  به هیچ عنوان از اتو استفاده نکنید. زیرا اتو باعث می‌شود، لایه‌ی ضد آب روی بارانی ذوب شود. برای خشک کردن 2 راه به شما پیشنهاد می‌دهیم. بارانی را بعد از شستن آویزان کنید، تا در هوای آزاد خشک شود. یا از خشک‌کن لباسشویی استفاده کنید. درجه‌ی خشک‌کن را روی کم تنظیم کنید و به همراه لباس‌های بارانی چند تا حوله داخل لباسشویی بندازید. این کار هم آب اضافه جذب شده پارچه بارانی را می‌گیرد، هم از آسیب دیدن پارچه بارانی جلوگیری می‌کند.  

• ویژگی‌های بارانی

  1. پارچه بارانی، ایستایی آهار دار و خشک دارد.

2. دونوع پارچه بارانی وجود دارد، که اولی ضد آب و دومی ضد آب نیست.

3. پارچه بارانی ضد آب، هم محافظ سرما است و هم جلوگیری از خیس شدن لباس‌هایتان می‌کند.

4. پارچه بارانی را سعی کنید هیچ وقت اتو نکنید. در صورت لزوم از اتو، حتما از یک پارچه‌ی محافظ با درجه اتو کم استفاده کنید. در این مقاله راجب پارچه‌های ترند سال 2021 که شامل: پارچه چرم، کشمیر، دورس، فلانل، تدی، موهر، فوتر و بارانی که از بهترین و جذاب‌ترین پارچه‌ های زمستانی هستند، گفتیم تا شما در این فصل لباس‌هایی جذاب و استایلی شیک داشته باشید. همچنین هر کدام از این پارچه‌ها را برسی کردیم که چه ویژگی‌ها و کاربرد‌هایی دارند و روش نگهداری از این پارچه‌ها چگونه است.