شانزه لیزه

شانزه لیزه
شانزه لیزه

پاساژ میلاد قائم یا پاساژ شانزِلیزه تهران یکی از بازارهای قدیمی است که اجناس و البسه درون آن، با مد روز هماهنگ است. بازار میلاد قائم قبل از انقلاب با نام بازار شانزلیزه معروف بود. این نام هنوز بین کسبه محلی و عموم مردم کاربرد دارد. بعد از انقلاب، اسم این پاساژ به نام میلاد قائم تغییر کرد.  

 

تاریخچه شانزلیزه 

تاریخچه شانزِلیزه

  مرکز خرید شانزلیزه یکی از شناخته‌شده‌ترین بازارهای تهران می‌باشد که در عرصه پوشاک و اکسسوری‌های مورد نیاز خانم‌های جوان فعالیت می‌کند. این بازار فضای کوچکی دارد اما محصولاتی که در آن مشاهده می‌کنید، آنقدر زیاد است که این پاساژ را غنی کرده و هر فردی که به دنبال لباس و ملزومات آن باشد، دست خالی از این پاساژ بیرون نمی‌آید. از زمان تأسیس این پاساژ تاریخ دقیقی در دست نیست اما می‌توان گفت شانزلیزه از اولین مراکز خرید تهران مدرن است. این پاساژ، بورس انواع لباس‌های روزانه، رسمی و مجلسی زنانه می‌باشد. در این پاساژ انواع برندهای مختلف مشاهده می‌شود و همین امر باعث شده که در بین افراد محبوب باشد.  

مشخصات شانزلیزه

  مشخصات شانزلیزه

 

مرکز خرید شانزلیزه در قلب تهران قرار دارد. موقعیت مکانی آن، تقاطع خیابان انقلاب و خیابان جمهوری اسلامی است و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکز مهمی مانند: بیمارستان مداین و پاساژ علاءالدین 2 و همچنین فروشگاه رفاه، مجتمع تجاری نگین امیر اکرم، فن آموزان و رستوران ولیمه قرار گرفته است. پاساژ میلاد قائم یا شانزلیزه دو طبقه دارد که در طبقه همکف، انواع لباس‌های زنانه مجلسی مشاهده می‌شود و در طبق زیرین، بورس انواع مانتوهای رسمی و روزانه زنانه موجود است. هر کدام از این دو طبقه، فروشگاه‌های مختلفی دارند که ویترینی رنگارنگ از لباس‌های متنوع را چیده‌اند. هرچند انتخاب لباس مورد نظر شما در این مرکز تجاری، کمی سخت است اما تنوع و قیمت مناسب اجناس و محصولات آن قطعاً به سختی‌های آن می‌ارزد. این نکته را در نظر داشته باشید برای داشتن یک خرید خوب و یافتن لباس مورد نیاز خود، باید بتوانید توانایی پیاده‌روی داشته باشید و در بین مغازه‌های این پاساژ قدم بزنید تا بتوانید وسیله و محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. شانزلیزه جایی است که هر سلیقه‌ای می‌تواند در این بازار لباس مورد نظر خود را بیابد. جالب است بدانید در این پاساژ، انواع البسه و لوازم زنانه مانند: لباس مجلسی، لباس شب، لباس نامزدی، لباس عروس، لباس میهمانی، لباس دورهمی، بلوز، شومیز، مانتو، پالتو، بارانی، تاپ، شلوار، دامن و همچنین اکسسوری‌های زنانه مانند کیف، کفش، شال و روسری در مغازه‌های پاساژ وجود دارد.  

بهترین زمان رفتن به شانزلیزه

  بهترین زمان برای خرید از مرکز شانزلیزه، با توجه به نیاز شما مشخص می‌شود. در ایام خاص سال مانند شهریور و اسفند که خرید‌های مهرماه و عید نوروز انجام می‌شود، تنوع لباس‌ها نیز بیشتر خواهد بود اما هزینه‌های البسه تا حدودی بالا و گران‌قیمت است. در همین ایام، بعضی از مغازه‌ها اقدام به فروش ویژه و حراجی می‌کنند که می‌توانید لباس مورد نیاز خود را با قیمت مناسب‌تری پیدا کنید. در سایر ایام سال به خصوص ایام شادی و جشن، با توجه به کثرت میهمانی‌ها و مجالس عروسی، بازار شانزلیزه تنوع مختلفی در ارائه پوشاک زنانه دارد. بنابراین با توجه به نیازتان، می‌توانید انتخاب کنید در چه زمانی از این پاساژ بازدید کنید؛ اما همه روزه امکان دسترسی و خرید از این پاساژ برای شما وجود دارد.    

 

بهترین زمان رفتن به شانزلیزه  

راه‌های دسترسی به شانزلیزه

  بازار بزرگ شانزلیزه با توجه به موقعیت مکانی آن که در مرکز تهران قرار دارد، جزء پر رفت و آمدترین مراکز خرید در تهران است. بنابراین برای رفتن به این مرکز خرید، در هر زمان باید انتظار ترافیک و شلوغی را داشته باشید. همانطور که میدانید، پیاده‌روی و قدم زدن در داخل پاساژ یکی از راه‌های یک خرید خوب است؛ بنابراین سعی کنید حتی‌الامکان از آمدن به شانزلیزه با خودروی شخصی پرهیز کرده و با وسیله نقلیه عمومی رفت و آمد کنید. رفت و آمد به مرکز شهر تهران آن هم با وسیله نقلیه عمومی، هم سریع‌تر خواهد شد و هم دیگر دغدغه‌ای برای پیدا کردن جای پارک خودروی شخصی نخواهید داشت. بنابراین می‌توانید با خیال راحت خرید خود را انجام دهید. پاساژ شانزلیزه در خیابان جمهوری قرار دارد. به تقاطع ولیعصر که نزدیک می‌شوید، می‌توانید این پاساژ را در کنار سینما آسیا مشاهده کنید. ایستگاه‌های جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی خط 7 اتوبوس BRT در دو طرف پاساژ قرار گرفته است. علاوه بر استفاده از BRT ، می‌توانید از مترو نیز برای رفت و آمد استفاده کنید. ایستگاه متروی تئاتر شهر نزدیک‌ترین ایستگاه متروی تهران است که باید حدود 10 دقیقه پیاده روی کنید تا به پاساژ برسید. برای استفاده از مترو، شما می‌توانید در ایستگاه تئاتر شهر از مترو پیاده شده و در خیابان ولیعصر به سمت خیابان جمهوری پیاده روی کنید.

 

  راه‌های دسترسی به شانزلیزه  

ساعات دسترسی به شانزلیزه

  پاساژ تجاری شانزلیزه در تمام ایام سال به جز جمعه‌های ماه محرم، صفر و رمضان در 7 روز هفته در دسترس شماست. شما می‌توانید از ساعت 10 صبح الی 10 شب خرید خود را انجام دهید. وب سایت اینترنتی برنس برای افرادی است که فرصت دیدن از این پاساژ را به صورت حضوری ندارند.