معرفی استایل ماکسیمال و تفاوت هایش با استایل مینیمال

معرفی استایل ماکسیمال و تفاوت هایش با استایل مینیمال
معرفی استایل ماکسیمال و تفاوت هایش با استایل مینیمال

ممکن است نام استایل ماکسیمال به گوشتان خورده باشد. این استایل در نقطه مقابل استایل مینیمال قرار دارد. ماکسیمالیسم به اشباع فضا از طرح، رنگ و جزئیات زیاد تمرکز دارد و در نقاشی، معماری، دکوراسیون و صنعت مد و فشن کاربرد دارد. ماکسیمالیسم در فشن به معنای ترکیب شلوغ طرح، رنگ و اکسسوری های زیاد است. استایل مینیمال همیشه خوب و دوستداشتنی است، اما در سال 2022 ماکسیمالیسم بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.


استایل ماکسیمال چیست؟


شاید این استایل به اندازۀ استایل مینیمال شناخته شده نباشد. با این حال، به طور کلی می توان گفت ماکسیمالیسم در مقابل مینیمالیسم قرار دارد. افراد با این استایل ظاهرهای جالب توجه و جسورانه ای می سازند. آن ها لباس های رنگی با پرینت های گرافیکی و پارچه های ژاکارد انتخاب می کنند. در این استایل باید تا می توانید افراط کنید، در واقع خود را به یک زیبایی افراطی دعوت کنید. این استایل از هر رنگ و طرحی نهایت استفاده را می برد. ماکسیمال لباس پوشیدن یعنی به این ایده پایبند باشید که هرچه بیشتر بهتر و از طرح ها و مجموعه های ساده و مینیمال دوری کنید. در ادامه چند راه ساده برای داشتن استایل مینیمال را به شما معرفی خواهیم کرد.


تفاوت استایل مینیمال و ماکسیمال


مینیمالیسم بر مبنای ساده گرایی و به دور از پیچیدگی ایجاد شده است. در واقع در استایل مینیمال کارایی و راحتی لباس مهم تر از زرق و برق آن است. افرادی که این استایل را انتخاب می کنند، سعی می کنند لباس هایی با ترکیب رنگ های مشابه و ساده بپوشند. ماکسیمالیسم در مقابل مینیمالیسم قرار می گیرد. ماکسیمالیسم حداکثرگرایی و ابراز خود است. طرفداران این استایل با این روش استایل خود را شخصی سازی می کنند. افراد علاقه مند به این استایل، زیبایی را در افراط و ابداع کردن می بینند.
مقایسۀ استایل مینیمال با ماکسیمال


الگوهای مختلف را ترکیب کنید


اولین و مهم ترین قانون استایل ماکسیمال این است که چاپ ها و الگوهای مختلف را ترکیب کنید. ابتدا ممکن است ترسناک به نظر برسد اما وقتی این کار را امتحان کنید، می توانید لباس هایتان را طور دیگری ببینید. می توانید لباسی با چاپ طرح دار کوچک را با تکه ای لباس با چاپ بزرگ تر ترکیب کنید. استایل شما به این شکل چشم نواز تر خواهد بود. به این ترتیب می توانید به جای استفاده از پرینت هایی که شبیه به یکدیگر هستند، تکه های لباس را متعادل کنید تا زیبا و هنری باشند. با این کار با لباس معمولی استایل شیک و پیچیده ای خواهید داشت. یک راه حل خوب و راحت برای ترکیب چاپ ها با لباس های خود، این است که آن ها را از یک خانوادۀ رنگی انتخاب کنید.


چرخه رنگ را مطالعه کنید



یک روش خوب برای استفاده از تمام لباس ها، آشنایی با چرخۀ رنگ است. اگر تا به حال در کلاس های هنری شرکت نکرده اید و یا در مدرسه مطالعه نداشته اید، چند دقیقه زمان بگذارید و دربارۀ سایه ها و رنگ های مکمل اطلاعات کسب کنید. این کار شما را برای قدم بعدی آماده می کند. شناختن رنگ ها برای هر استایلی عالی است، اما برای استایل ماکسیمال ضروری است.

تا به حال دقت کرده اید که برخی افراد لباس های رنگی با رنگ های مختلف می پوشند، اما باز هم شیک هستند؟ علم و آگاهی از رنگ ها این امکان را با آن ها می دهد. رنگ هایی که در چرخۀ رنگ مشابه هستند را ترکیب کنید تا هر رنگ در برابر رنگ بعدی ظاهر شود. می توانید از سایه های مختلف یک رنگ برای برجسته کردن الگوها، چاپ و بافت ها استفاده کنید.
نقش رنگ ها در استایل ماکسیمال


لباسی که دوست دارید را بپوشید


بهترین و مهم ترین نکته برای هر استایلی این است که لباسی که به آن علاقه دارید را بپوشید. ماکسیمالیسم زیاده روی در ترکیبات کمد لباس است. به همین ترتیب می توانید تمام لباس هایی که دوست دارید را به نمایش بگذارید. تیشرت های مختلف، الگوهای هنری و رنگ های روشن همیشه با بقیۀ استایل ها همخوانی ندارند. در ماکسیمالیسم امکانات زیادی از جمله نحوۀ لایه بندی لباس ها و استایل وجود دارد. اگرچه ماکسیمالیسم یعنی ترکیب لباس های مختلف برای داشتن یک استایل خاص، اما هر تکه باید برای شما خاص باشد و از پوشیدن آن لذت ببرید.


لباس های خاص بپوشید


ممکن است به گوشتان خورده باشد که لباس های کلاسیک و تکه هایی که با هر لباسی همخوانی را بپوشید. در این صورت معمولا به یاد یک جفت کفش پاشنه بلند یا کت شتری می افتیم. اما خارج شدن از منطقۀ راحتی هم به همان اندازه مهم است. این تکه ها معمولا خنثی هستند، به دلیل آن که از آن ها انتظار داریم با تکه های دیگر ترکیب شوند. وقتی یاد گرفتید چگونه رنگ ها را ترکیب کنید و آن ها را در مجموعه های خود به کار ببرید، می توانید لباس های جالبی مانند یقه اسکی سبز را با بلیزر ارغوانی و چیزهای دیگر داخل کمدتان ترکیب کنید.

مهم است که روی لباس هایی که دارید سرمایه گذاری کنید و هدفمند باشید. اگر عاشق لباس های رنگ روشن هستید، اما می دانید که نمی توانید آن را به خوبی با رنگ های دیگر ست کنید، از آن ها عبور کنید. می توانید به جای آن کمدتان را با لباس های خاص و بی نظیر که بتوان به مدل های مختلفی پوشید، پر کنید.


در ماکسیمالیسم خاص بپوشید

به بافت لباس توجه کنید


استایل ماکسیمال پذیرش تکه های زیاد و اضافه است. لایه ها بخش ضروری ماکسیمالیسم هستند. از لایه بندی بلوزهایی با سجاف های مختلف گرفته تا یک جفت جوراب ساق بلند زیر شلوار جین زاپ دار نمونه هایی از بافت های مختلف در ماکسیمالیسم هستند. بافت بسیار مهم تر از آن چیزی است که فکر می کنید. بیشتر از بافت هر لباس، بافتی که ظاهر شما با لایه بندی می سازد مهم است. به ترکیب لباس هایی با ساختارها، اندازه ها و طول های مختلف برای زیبا کردن ظاهرتان فکر کنید. به علاوه ماکسیمالیسم یک راه عالی برای امتحان بافت های جالب که شانس پوشیدن آن ها را نداشتید به شمار می رود. سعی کنید در استایل خود بافت های مختلفی به کار ببرید و غیرمنتظره ظاهر شوید.



کمی بیشتر از این استایل جذاب


ماکسیمال پوشیدن یعنی کمی بیشتر از لباس های معمولی و اولیه که در کمد به چشم می خورد را بپوشید. این استایل فرصتی را به شما می دهد که لباس های خاص بپوشید. به کمک این استایل می توانید توانایی خود برای پوشیدن لباس هایی که دوست دارید را به نمایش بگذارید و جسورانه عمل کنید. اگر می خواهید این استایل را تجربه کنید اما نمی دانید از کجا شروع کنید، سعی کنید چند لباسی که دوست دارید اما تا به حال نپوشیده اید را انتخاب کنید.

برای تجربۀ این استایل جذاب می توانید از کمدتان شروع کنید. تکه هایی با رنگ های مشابه، بافت های متضاد و سایه های اضافه را به گونه ای ترکیب کنید که هرگز با هم نپوشیده اید. به طور کلی داشتن این استایل به معنای آن است که برای خودتان لباس بپوشید. لباس هایی بپوشید که شما را خوشحال می کنند و از تجربه اش حس خوبی می گیرید. نظر شما دربارۀ استایل ماکسیمال چیست؟ به نظرتان جالب توجه است؟ آیا تکه های روشن و شادی را برای این استایل در نظر دارید؟