معرفی انواع پالتو زنانه و دخترانه

معرفی انواع پالتو زنانه و دخترانه
معرفی انواع پالتو زنانه و دخترانه

با فرا رسیدن فصل سرما، کم کم باید به سراغ لباس های گرم کمدمان برویم. هودی، پلیور، پالتو، کاپشن و انواع لباس های دیگر، از آیتم های پاییزه و زمستانی محبوب اکثر افراد هستند. این روزها همچنین شاهد تنوع بسیاری در این لباس های زمستانی هستیم. بدون شک در میان انواع این لباس های گرم، می توان پالتو را به عنوان پر استفاده ترین و کاربردی ترین آیتم در نظر گرفت. پالتوها در انواع مدل و جنس، همراه همیشگی افراد در روزهای سرد زمستانی هستند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با انواع پالتو زنانه بیشتر آشنا کنیم.

پالتو چیست

پالتوها در واقع کت های بلندی هستند که در انواع و مدل های مختلف دوخته می شوند. این لباس های زمستانی بر روی دیگر لباس ها و برای محیط بیرون استفاده می شوند. پالتوها بر اساس جنس، قد و مدلی که دارند، نام های مختلفی به خود می گیرند. به عنوان مثال ترنچ کت ها و پافرها، انواعی از پالتو های زنانه اند که دارای تفاوت هایی در جنس و مدل هستند. پالتوها همچنین نخستین بار در زمان جنگ های جهانی و به عنوان لباس رزم کاربرد داشته اند. اما پس از اتمام جنگ، این لباس زمستانی جذاب، مورد توجه مردم عادی نیز قرار گرفت.

خصوصیات پالتو مناسب

برای داشتن پالتویی کاربردی با طول عمر زیاد، بهتر است هنگام خرید چند نکته ی مهم را به یاد داشته باشید:

جنس پالتو

اولین نکته مهم، توجه به جنس پالتو است. جنس پارچه‌ ی پالتو باید سبک، گرم و ترجیحا چند لایه باشد. پالتوها به دلیل استفاده ی زیاد از پارچه، ممکن است سنگین باشند. به همین دلیل انتخاب جنس های گرم و در عین حال سبک، بسیار مهم است. همچنین جنس و دوخت انواع پالتو زنانه باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. در این صورت تا چندین سال می توان از یک پالتو استفاده کرد.

طرح و سایز مناسب

نکته ی مهم بعدی در انتخاب و خرید پالتو، توجه به طرح و سایز مناسب است. در هنگام خرید پالتو به ویژگی های سایز پالتو بسیار دقت کنید. برخی مدل های پالتوهای زنانه برش های خاصی دارند. این مدل های پر برش و ساسون، معمولا در سایزبندی دوخته می شوند. پس اگر از طرفداران این سبک پالتوها هستید، حتما سایز مناسب خود را انتخاب کنید. در مقابل اگر از طرفداران پالتوهای آزاد و گشاد هستید، پالتوهای اوورسایز مناسب شما هستند. این مدل پالتوها معمولا فری سایز و مناسب هر فرم اندامی اند. در ارتباط با طرح پالتو نیز، پالتوهای ساده با رنگ های کاربردی، بهترین پالتوها هستند. این طرح های ساده هیچگاه از ترند خارج نمی شوند. رنگ های تیره نیز به دلیل جذب نور و گرما، از رنگ های پیشنهادی برای خرید پالتو هستند.

پالتو متناسب با هر فرم بدن

بدون شک مناسب ترین پالتو برای هر شخص، پالتویی است که متناسب با فرم بدنی آن شخص باشد. پوشیدن اینچنین پالتویی، تاثیر بسیار زیادی در خوش پوشی افراد دارد. برای انتخاب پالتوی متناسب اندامتان، بهتر است به فرم استخوان بندی بدن و قد خود توجه زیادی داشته باشید. برای مثال اگر قد کوتاهی دارید و خواهان بلندتر دیده شدن هستید، به سراغ پالتوهای ساده و بلند بروید. پالتوهای بلند با یقه های نسبتا کوچک، اندام را ظریف و کشیده نشان می دهند. در مقابل پالتوهایی که مدل های یقه بزرگی دارند، باعث بزرگ تر دیده شدن بالاتنه می شوند. به همین دلیل افراد با بالاتنه لاغر می توانند با این مدل یقه ها متناسب تر دیده شوند. عرض شانه و لگن نیز تاثیر بسیاری در انتخاب پالتو مناسب اندام هر فرد دارد.

انواع پالتو زنانه

همانطور که اشاره کردیم، پالتوها بر اساس جنس، قد و مدل به انواع مختلفی تقسیم می شوند. در ادامه برخی از انواع پرطرفدار و پرکاربرد آن ها را به شما معرفی می کنیم.

پالتو پشمی

پالتوهای پشمی پالتوهایی هستند که پارچه آن ها از پشم حیوانات تهیه می شود. این پارچه ها انواع بسیار متنوعی دارند. پالتوهایی با این جنس در صورت مرغوب بودن، دوام بسیار بالایی داشته و عایق مناسبی در برابر سرما هستند. پشم طبیعی حتی می تواند مقاومت خوبی در برابر آتش نیز داشته باشد. پالتوهای پشمی بر اساس جنس و ارزشمندی پارچه پشمی شان، به انواع مختلفی تقسیم می شوند. پالتو فوتر، پالتو کشمیر، پالتو موهر و بسیاری دیگر، از انواع پالتوهای پشمی محبوب هستند. به این مدل پالتوهای پشمی جنس فوتر و کشمیر که بر روی لباس های دیگر پوشیده می شوند، اصطلاحا اوورکت نیز گفته می شود. برای شستشو و خشک کردن این پالتوها باید حتما طبق دستورالعمل برچسب مراقبتی لباس عمل شود.

 

پالتو پشمی فوتر

 

پالتو چرمی

از دیگر انواع پالتو زنانه، می توان به پالتوهای چرمی اشاره کرد. پالتوهای چرمی مدلی خاص و منحصر به فرد از پالتوها هستند که همواره مورد توجه افراد خاص پوش قرار می گیرند. این لباس های چرمی می توانند با انواع مختلف چرم طبیعی یا مصنوعی تولید شوند. پالتوهای چرم طبیعی معمولا از چرم بز و گوسفند که سبک تر هستند دوخته می شوند. چرم کروکدیل و چرم شترمرغ نیز از جمله چرم های باکیفیت و گران قیمت به شمار می روند. پالتوهای چرمی عایق مناسبی برای سرما بوده و از پالتوهای مناسب برای زمستان هستند. البته این لباس ها به نگهداری درست نیز نیاز دارند. لباس های چرمی اگر به مدت طولانی در آب و هوای خشک قرار بگیرند، پوسته پوسته خواهند شد.

 

پالتو چرمی زنانه شیک

 

ترنچ کت

ترنچ کت یا اصطلاحا بارانی ها، از انواع پالتو زنانه پرطرفدار در میان خانم ها هستند. این مدل خاص پالتو، از پارچه های مقاوم و ضد آب مانند گاباردین تهیه می شوند. ترنچ کت ها معمولا قدی نسبتا بلند تا روی زانو و یقه ی انگلیسی دارند. این پوشش جذاب همچنین دارای دو ردیف موازی دکمه، دکمه و بند در آستین و کمربند در قسمت کمر است. حالت رسمی این مدل پالتو، به آن حالتی زنانه داده است و خیلی مدل مناسبی برای دخترهای نوجوان به شمار نمی رود. ترنچ کت ها استایلی کلاسیک برای هر شخص به ارمغان می آورند و انتخاب خوبی برای خانم های خوش پوش هستند.

 

نمونه ی ترنچ کت زنانه

 

پالتو خز

خز از جمله پارچه هایی است که از گذشته ی بسیار دور برای پوشاک استفاده می شده است. پارچه خز در واقع پوست مودار برخی حیوانات است که قبل از مصرف فرآوری می شود. پالتوهای تولید شده با خز به دلیل وجود موی حیوانات، از گرمای بسیاری برخوردار هستند. خزها در دو نوع طبیعی و مصنوعی وجود دارند که نوع طبیعی آن بسیار مرغوب و در عین حال گران قیمت است. از آن جایی که خز آسیب پذیری بالایی دارد، پالتوهایی با این جنس باید به صورت کاملا اصولی نگهداری شوند. مکان های تاریک و عاری از رطوبت، مناسب ترین مکان ها برای لباس های جنس خز هستند.

 

انواع پالتو خز زنانه

 

پافر

پافرها دسته دیگری از پالتوهای ترندی و کاربردی این روزها هستند. این لباس فوق العاده گرم، در قسمت داخلی، لایه ای از پر اردک یا پشم شیشه دارد که همین لایه دلیل اصلی گرم بودن آن است. قسمت خارجی پافر نیز می تواند از جنس چرم یا پلی استر باشد. پافرها اغلب بدون آستین هستند و می توانند دارای کلاه متصل به لباس نیز باشند. از دیگر ویژگی های مثبت این مدل جذاب، می توان به سبک بودن آن ها اشاره کرد. پافرها به دلیل سبکی و گرمای زیادشان می توانند انتخاب کژووال مناسبی برای روزهای زمستانی باشند.

 

انواع پافر زنانه کاربردی

 

همانطور که در بالا معرفی کردیم، پالتوهای زنانه انواع بسیاری با توجه به جنس شان دارند. علاوه بر جنس پالتو، مدل پالتو نیز تاثیر زیادی در استایل نهایی دارد. در همین رابطه بهتر است خانم ها از انواع پالتو زنانه مدل کلاسیک، مانند ترنچ کت استفاده کنند. در مقابل مدل های عروسکی، چین دار و پافرها بیشتر مدل هایی دخترانه و مناسب موقعیت های کژووال هستند.