پافر پای ثابت ترند های زمستانی چند سال اخیر

پافر پای ثابت ترند های زمستانی چند سال اخیر
پافر پای ثابت ترند های زمستانی چند سال اخیر

چند سالی است که پافر ها به آیتم ثابت و محبوب کمد لباس های زمستانی تبدیل شده اند. هر ساله در فصول سرد سال، رنگ ها و طرح های مختلفی از این لباس عرضه می شوند. پافر در سال های اخیر، پای ثابت ترند های پاییز و زمستان بوده است. در بسیاری از مواقع برای استفاده از یک آیتم ترندی، باید راحتی خود را فدا کنید؛ اما در مورد پافر اینگونه نیست. در این مقاله از برنس، می خواهیم سری به تاریخچه ی این آیتم محبوب بزنیم. در ادامه، از اولین پافر طراحی شده برای شما می گوییم و روند ورود پافر به دنیای مد و فشن را بررسی می کنیم.

پافر، آیتمی با قدمت 85 ساله

از راف سیمونز (Raf Simons) گرفته تا وتمان (Vetements)، پافر ها در کالکشن های تمام برند ها وجود دارند. فشن بلاگر ها عاشق آن ها هستند، ادیتور های مجله های مد آن ها را می پوشند و طراحان لباس مدام در حال تغییر شکل پافر ها و طراحی کردن مدل های جدید آن ها هستند. اما این ژاکت های پفی آیتم جدیدی نیستند. ادی بائر (Eddie Bauer) به عنوان خالق پافر شناخته می شود. او در سال 1930 اولین نمونه از پافر را طراحی کرد. طراحی او تحت تاثیر عواملی مثل خیس شدن لباس ها زیر باران و سردی هوا بود. البته باید این نکته را بگوییم که پافر به طور کلی در فشن، به کاپشن های پفی گفته می شود. بر خلاف ایران، این نام گذاری ارتباطی با آستین دار یا بدون آستین بودن لباس ندارد.

تحولات طراحی پافر

• پافر، لباسی با قدمت 85 ساله

چارلز جیمز (Charles James)، یک طراح انگلیسی-آمریکایی بود که به خاطر طراحی لباس های مجلسی بسیار شیک معروف است. او در سال 1937 اولین پافر مجلسی که به پافر شب معروف بود را طراحی کرد. این پافر که دارای دوخت و برش های اغراق آمیز بود، هم اکنون در موزه ی ویکتوریا و آلبرت در لندن نگهداری می شود. چندین سال بعد در دهه ی 80، نرما کمالی (Norma Kamali) کاپشنی مانند کیسه خواب طراحی کرد. او وقتی که به یک کمپ رفته بود، مجبور شده بود کیسه ی خوابش را به عنوان لباس دور خودش بپیچد. او از این ایده برای طراحی پافر استفاده کرد. این پافر همچنان در فروشگاه او در نیویورک به فروش می رسد. پس از آن، میسون مارتین مارژیلا (Maison Martin Margiela) در 1999 یک پافر بر اساس طرح کمالی طراحی کرد. آستین های این پافر قابل جدا شدن بودند و می شد آن را به عنوان لحاف هم استفاده کرد.

 

اولین پافر مجلسی طراحی شده به رنگ طوسی صدفی

 

• پافر، آیتم محبوب قرن 21

محبوبیت پافر از اوایل دهه ی 2000 شروع شد. پافر تامی هیلفیگر (Tommy Hilfiger) در سال 2002، یک آیتم گریز ناپذیر بود. رپر ها، بازیگران و کسانی که اسکی می کردند، همگی پافر تامی را بر تن داشتند. لوگوی قرمز، سفید و آبی هیلفیگر نشان از فرا رسیدن زمستان بود. پس از آن، پافر در کالکشن های بسیاری از برند ها در آن دهه قرار داشت. از کالکشن اوت کوتور دیور (Dior) در سال 2002 گرفته تا کالکشن های تام براون (Thom Browne) و بالنسیاگا (Balenciaga). حتی پرادا (Prada) هم که طرفدار آیتم های پف دار نبود، برای مجموعه ی پری فال 2010 خود استثنا قائل شد و یک پافر با خزهای قرمز طراحی کرد. از سال 2014، طراحی پافر های بلند رو به افزایش رفت و برند های بیشتری آن ها را در مجموعه های فصلی خود ارائه می دادند.

 

پافر معروف و قرمز رنگ برند تامی هیلفیگر

 

5 روش ست کردن پافر

دنیای پافر ها یا کاپشن های پفی، دنیای گسترده ای است. هر شخص با توجه به استایل و سلیقه ی شخصی خود، انتخاب های زیادی پیش رو دارد. از این رو، ست کردن این آیتم با دیگر اجزای استایل، کار راحت تری است. با استفاده چند تکنیک برای ایجاد تعادل در لباس پوشیدن، می توانید استایلی شیک داشته باشید. این به این معناست که پافر ها با هر چیزی از جین گرفته تا پیراهن، ست می شوند. در ادامه، پنج تا از بهترین راه های استایل کردن پافر را به شما می گوییم.

• اضافه کردن جزئیات درخشان

شما می توانید استایل روزانه ی خود را با اضافه کردن اکسسوری های رنگی، هیجان انگیز کنید. اکسسوری هایی مثل کیف های نئونی یا شال های پترن دار، آیتم های جذابی برای ست کردن با پافر هایی با رنگ های خنثی هستند. اگر هم می خواهید استایلی بولد و توی چشم داشته باشید، یک پافر از رنگ های اصلی رنگین کمان انتخاب کنید.

 

ست کردن پافر رنگ خنثی با کیف زرد

 

• بستن کمربند

قرار نیست که پافر ها به خاطر پفی و اورسایز بودن، شلخته باشند. با اضافه کردن کمربند به پافر خود، به آن فرم و ظاهری منظم می دهید.

 

استایل پافر مشکی با کمربند

 

• مونوکروم، انتخاب همیشه شیک

مونوکروم باعث می شود حتی ساده ترین استایل ها هم بی نهایت شیک به نظر برسند. یک استایل سر تا پا یک رنگ، همیشه چشم نواز است. اگر آیتم های انتخابی شما دقیقا یک رنگ نیستند، نگران نباشید. استفاده از یک طیف رنگی هم جذابیت بصری ایجاد می کند. رنگ های پیشنهادی و کم ریسک، طیف رنگی کرم و مشکی هستند.

 

استایل طیف کرمی با پافر

 

• دامن را امتحان کنید

با ست کردن پافر خود با یک دامن گرم پشمی یا بافتنی، استایل خود را به سمت سبک رومانتیک می برید. در روز های سرد تر، به استایل خود جوراب شلواری، جوراب بافنتی و چکمه های بلند اضافه کنید.

 

استایل ست کردن پافر با دامن بافتنی

 

• رعایت تضاد

با استفاده از آیتم هایی که با یکدیگر در تضاد هستند، تعادل استایل خود را حفظ کنید. اگر پافر یا کت شما اور سایز است، به سراغ شلوار های جذب و لگینگ ها بروید. اگر ترجیح شما شلوار های گشاد تر است، کاپشن جمع و جور تری انتخاب کنید. همچنین می توانید از تکنیک بستن کمربند هم استفاده کنید.

در نهایت برای داشتن استایل های راحت تر، می توانید لگ و شلوار های ورزشی، جاگر، هودی، بافت های گشاد و کتانی را با پافر های خود امتحان کنید.

به طور کلی، شاید پافر بهترین انتخاب به عنوان یک لباس زمستانی باشد. به قدر کافی گرم است و در عین حال سبک، لایه ی رویی آن مانع نفوذ آب به داخل لباس می شود، به راحتی ست می شود و نیازی به لایه لایه پوشیدن لباس ها نیست. امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم به بهتر شدن استایل شما کمک کنیم. آیا پافر در بین آیتم مورد علاقه ی شما هست؟ دوست دارید چگونه آن را ست کیند؟ نظرات خودتان را به ما به اشتراک بگذارید.