چگونه یک یقه مناسب را انتخاب کنیم

چگونه یک یقه مناسب را انتخاب کنیم
چگونه یک یقه مناسب را انتخاب کنیم

شما برای پیدا کردن یک نمونه یقه مناسب برای کت، پالتو، پیراهن، تیشرت، شومیز و... باید زمان زیادی را صرف کنید تا حداقل 2 یا 3 مدل مناسب و دلخواه خود را پیدا کنید. مدل یقه نیز مانند قد و سایز لباس‌تان باید برای بدن و اناتومی بدن شما مناسب باشد. در مدل‌های یقه مانند هر قسمت دیگری در لباس‌هایتان چندین طرح مهم وجود داشته که در این‌جا مهم‌ترین و کارآمدترین آن‌ها را خواهیم گفت.

یقه‌های مناسب فرم صورت

یقه‌ی لباس شما تاثیر بسیار زیادی روی مدل لباس شما خواهد داشت و بهترین راه انتخاب یک یقه‌ی درست می‌تواند انتخاب طرح مناسب نسبت به فرم و حالت صورتتان باشد. همان‌طور که در خرید عینک توجه بسیار زیادی به فرم صورت شما می‌شود در انتخاب یقه‌ی لباس نیز این موضوع جواب می‌دهد.

• یقه مناسب صورت‌های بیضی شکل

افرادی که دارای چهره‌ای بیضی شکل هستند، با افرادی که تیپ اندامی مانند ساعت شنی دارند برابری می‌کنند. این افراد بابت داشتن این مدل صورت جز افراد خوش‌شانس به حساب می‌آیند زیرا انواع یقه‌ها با چهره‌ای آن‌ها سازگاری خواهد کرد. از نظر زیبایی‌شناسی این فرم چهره متناسب‌ترین و متعادل‌ترین فرم برای چهره افراد است.

 

 

 

• یقه مناسب صورت‌ها گرد

یقه‌های چهرگوش (خشت)، یقه انگلیسی (نه خیلی پهن و نه خیلی باز)، یقه هفت و یقه‌هایی که پایه‌ی آن‌ها بر روی یقه هفت قرار می‌گیرند! این چند مدل یقه می‌تواند بهترین انتخاب برای شما افرادی با فرم چهره گرد باشد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که از پوشیدن پیراهن‌هایی با یقه پهن خودداری کنید زیرا صورت شما را پهن و گردتر از حد همیشگی نشان خواهد داد.

 

فرم صورت گرد

 

 

• یقه مناسب صورت‌های مربع

یقه‌هایی که در قسمت سینه باریک‌تر می‌شوند مانند انواع یقه‌های هفت، یقه گرد باز، یقه انگلیسی ( به شرطی که خیلی پهن نباشد)، یقه آرشال و... متناسب با چهره‌های مربعی شکل هستند. در واقع این مدل یقه‌ها، یقه‌هایی هستند که فرم فک را کمی باریک‌تر نشان می‌دهد. در صورت استفاده از این مدل یقه‌ها صورت شما بهتر خودش را نشان داده و لباس در تن شما به بهترین حالت ممکن خودش را نشان می‌دهد.

 

فرم صورت مربع

 

• یقه مناسب صورت‌های قلبی (مثلث وارونه)

 

یقه‌های گرد باز، یقه‌های چهارگوش (خشت)، یقه قایقی و به طور کلی یقه‌هایی که فرم را پهن‌تر نشان می‌دهد، برای این مدل چهره‌ها بسیار متناسب هستند. در واقع این مدل یقه‌ها باعث می‌شوند فرم صورت شما به سمت بیضی نزدیک‌تر نشان داده شود. یقه‌هایی که گشادتر ار حالت معمول باشد و مقداری از گردن‌تان مشخص در آن شود می‌تواند چهره شما را بهتر نشان دهد.

 

فرم صورت قلبی

 

• یقه مناسب صورت‌های مستطیل و یا باریک و کشیده

 

یقه‌های بسته مانند یقه ایستاده، یقه ب ب، یقه قایقی (خیلی به سمت شانه‌ها باز نباشد) و به طور کلی یقه‌هایی که پایه آن‌ها بر روی یقه گرد باشد برای این فرم صورت بسیار مناسب هستند؛ زیرا فرم چهره را کمی کوتاه‌تر و به سمت بیضی نزدیک‌تر نشان می‌دهند. برای شمایی که چهره‌ای باریک و کشیده دارید مشخص شدن بیش از اندازه گردن‌تان فرم صورت و گردن‌تان را بسیار بلندتر نشان می‌دهد که این فرم تعادل را در چهره‌ی شما به هم می‌ریزد.

 

فرم صورت مستطیل و کشیده

 

• یقه مناسب صورت‌های الماسی

یقه‌های گرد باز، یقه‌های چهارگوش (خشت)، یقه‌ها پهن مانند یقه انگلیسی برای این مدل چهره‌ها بسیار متناسب هستند؛ زیرا این فرم یقه‌ها فک را پهن‌تر و گونه و پیشانی شما را باریک‌تر نشان می‌دهد! در صورت استفاده از این مدل یقه‌ها فرم صورت شما به سمت بیضی نزدیک خواهد شد. این مراحل یکی از راحت‌ترین راه‌حل‌ها برای انتخاب یقه مناسب لباس‌تان خواهد بود. فرم بدن خود را بیابید و بهتریم مدل یقه را انتخاب کنید.

 

فرم صورت الماسی

 

یقه‌های پرکاربد

• یقه گرد

این نوع یقه ساده‌ترین نوع یقه است که با استایل‌های زیادی هم‌خوانی دارد. باز و بسته بودن این یقه عاملی تاثیرگذار در مدل لباس‌هایتان خواهد بود. یقه گرد باز شانه‌ها را کوچک‌تر نشان می‌دهد و برای افرادی با شانه‌های پهن مناسب است.

• یقه هفت

یقه‌ای شبیه به عدد 7 است. این مدل یقه از یقه‌ی گرد رسمی‌تر است و دو مزیت قابل توجه دارد: اول این که این مدل یقه شانه‌های پهن را متناسب نشان خواهد داد و دوم این که یقه‌ای است که بالاتنه را کشیده‌تر و لاغرتر نشان می‌دهد! پس این مدل یقه گزینه مناسبی برای افراد چاق با گردنی نسبتا کوتاه است.

• یقه خشت

یقه‌ی چهارگوش یا خشت که ممکن است به طرح مربع یا مستطیل نیز شبیه باشد. انتخاب این لباس یعنی ایجاد یک محیط هندسی در بالا تنه‌ی شما! فرم بیضی در فرم چهره‌ها مناسب‌ترین فرم صورت برای این یقه است.

• یقه قایقی

یقه قایقی! این یقه، یقه‌ای است که به صورت دو خط در راستای سرشانه قرار می‌گیرد. هر چقدر این یقه از گردن دورتر باشد، بالاتنه را کشیده‌تر نشان می‌دهد. یقه قایقی پیشنهاد مناسبی برای لباس شب مخصوصا لباس‌های بلند است.

• یقه اسکی

این یقه ترکیبی از یقه ایستاده و برگردان است. از گردن تا چانه کشیده می‌شود و اکثرا آن را در لباس‌های بافتنی و زمستانی به کار می‌برند. این مدل یقه بیش‌تر در بافتنی و لباس‌های بافت به کار می‌رود.

• یقه ب ب

این مدل یقه شبیه به یقه‌ی گرد است که اگر به صورت پایدار باشد، دو یا سه سانتی متر آن روی گرد می‌افتد و اگر بی‌پایه باشد، روی سرشانه قرار می‌گیرد.

• یقه ایستاده

یقه ایستاده روی یقه گرد پیاده می‌شود! به این صورت که نسبت به مدل لباس گشادی آن به میزان مناسب طراحی می‌شود. این مدل یقه بسیاد خوب روی پالتوی شما جا می‌افتد.

• یقه انگلیسی

در دو مدل پهن و باریک در لباس‌ها به خصوص کت‌ها، مانتو و پالتوها استفاده می‌شود. برای امسال می‌توانید پالتوهایی از پارچه‌های گفته شده با یقه انگلیسی پهن انتخاب و خریداری کنید. یقه انگلیسی روی پارچه‌هایی که استحکامی نسبتا با دوام و محکم دارند عالی جا می‌افتد.

• یقه ساده

این مدل یقه یعنی یقه ساده که از نامش مشخص است، بدون هیچ طرحی روی مانتو و پالتو قرار می‌گیرد که برای استایل شما و استفاده از شال یکی از بهترین انتخاب‌ها است. اگر جنس پارچه پالتویی که انتخاب و خریداری کرده‌اید ضخیم باشد، یقه ساده آن شما را در راحت‌ترین حالت ممکن قرار می‌دهد.

• یقه آمریکایی

این مدل یقه یکی دیگر از یقه‌های مناسب برای پالتوهای زمستانی شما است که استایل‌تان را بسیار شیک و مرتب نشان خواهد داد. گاهی یقه آمریکایی دوبل نیز می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

این ایده‌ها جمع‌آوری شده از چندین مدل مختلف یقه است که می‌توانید آن‌ها را به خاطر بسپارید و در انتخاب مدل یقه و خرید لباس بهتر عمل کنید.