۶ اشتباه رایج در پوشیدن جوراب

۶ اشتباه رایج در پوشیدن جوراب
۶ اشتباه رایج در پوشیدن جوراب

اصول ست کردن جوراب و کفش برای آقایان

جوراب یکی از اکسسوری ها است که تقریباً در اکثر استایل های مردانه کاربرد دارد. علاوه بر گرم نگه داشتن پا در فصل سرد، برای تکمیل استایل الزامی است. سوالی که مطرح می شود این است که آیا جوراب را با شلوار باید ست کنیم و یا با کفش! تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا به جواب این سوال برسیم. در نهایت کاربرد جوراب های رنگی و طرح دار را بررسی می کنیم. همچنین به اشتباهات رایج جوراب پوشیدن در استایل می پردازیم.

رنگ جوراب باید با رنگ کفش هماهنگ باشد و یا رنگ شلوار؟

جوراب بهتر است که با رنگ شلوار هماهنگ باشد نه با رنگ کفش. این بدان معنا نیست که رنگ جوراب و شلوار دقیقاً یک رنگ باشند. در واقع رنگ جوراب می‌ تواند تنالیته‌ های متفاوتی از رنگ شلوار باشد. یعنی اگر شلوار آبی دارید، می‌ توانید جوراب هایی با سایه‌ های روشن ‌تر و یا تیره ‌تر آبی بپوشید. همچنین می توانید رنگ های مشابهی را که در طیفی رنگی مشابه هستند، بپوشید. به عنوان مثال، شلوار خاکی رنگ را می توان با جوراب هایی به رنگ خاکی، زیتونی، سبز، خرمایی و یا قهوه ای پوشید.

اگر جوراب های رنگی را با کفش ست کنید، کفش ها بلند تر دیده می شوند؛ حتی گاهی به صورت چکمه نیز دیده می شوند. در صورت می تواند کل ظاهر را خراب کند. در واقع وقتی جوراب ها را با کفش ست می کنید، توجه زیادی به آن نقطه می شود و بقیه استایل خواهد شد. مگر این که با هدف جلب توجه و ساختن استایل های دراماتیک و ماکسیمال جوراب هم رنگ با کفش استایل کنیم.

 

هماهنگی رنگ جوراب با شلوار و نه کفش

 

رنگ جوراب باید با رنگ پیراهن هماهنگ باشد و یا رنگ اکسسوری ها؟

جوراب ها نباید در هر مناسبتی با رنگ پیراهن هماهنگ باشند، ولی ست کردن رنگ جوراب با رنگ اکسسوری هایی مانند کراوات و دستمال جیبی کت بسیار شیک و استایلیش خواهد بود. این گونه استایل ها نشانه این است که به تک تک جزئیات استایل شما فکر شده است.

 

جوراب راه راه صورتی و هماهنگی با پیراهن صورتی

 

کاربرد انواع جوراب ها

انواع جوراب ها از نظر رنگ و طرح در استایل های متفاوتی کاربرد دارند. در زیر چند نمونه از آن ها را بررسی می کنیم.

جوراب های طرح دار

در استایل های کژوال و غیر رسمی به راحتی می توان از منطقه امن خارج شد و جوراب با طرح ها و رنگ های مختلف پوشید. در استایل های رسمی، اگر کت و شلوار شما پترن دار است، به هیچ عنوان جوراب طرح دار نپوشید. به جای آن از جوراب های تک رنگ استفاده کنید. ولی جوراب با طرح های ساده می تواند در استایل های رسمی با کت و شلوار های تک رنگ استایل شود.

 

جوراب رنگی و طرح دار با کت و شلوار ساده و تک رنگ

 

جوراب مشکی

رنگ مشکی یک عنصر اصلی کمد لباس کلاسیک است. یک جفت جوراب مشکی با اکثر کفش ها و شلوار های کمد شما سِت خواهد شد. جوراب های مشکی با کفش های مشکی و شلوار های تیره به بهترین شکل استایل می شوند و ظاهری قدرتمند و تک رنگ ایجاد می کنند. جوراب‌ های رنگ مشکی فوق‌ العاده همه‌ کاره هستند. در مراسم‌ های رسمی جوراب‌ مشکی یکدست بهترین و مناسب ترین گزینه شما هستند. همچنین این رنگ جوراب را می‌توان با شلوار جین پوشید تا استایلی غیر رسمی پیدا کنید. اگر می خواهید جوراب مشکی را جسورانه تر استایل کنید، می توانید جوراب مشکی با طرح های رنگارنگ انتخاب کنید. ست کردن رنگ طرح های جوراب با دیگر اکسسوری ها، از جمله کراوات و دستمال جیبی کت می تواند یک انتخاب جذاب و جسورانه باشد. در این صورت استایل شما بیشتر به چشم خواهد آمد.

جوراب خاکستری

به دلیل تطبیق پذیری باورنکردنی رنگ خاکستری با اکثریت رنگ ها، باید مجموعه وسیعی از تنالیته هایی رنگ خاکستری را در کمد لباس داشته باشید. در حالی که جوراب‌ های مشکی معمولاً فقط با کفش‌ های مشکی بهتر به نظر می‌ رسند، جوراب‌ های خاکستری به خوبی با کفش‌ های مشکی و قهوه‌ ای ست می‌ شوند. جوراب رنگ خاکستری روشن تر با شلوار سرمه ای و کفش قهوه ای روشن و همچنین با شلوار جین استایل می شود. خاکستری کمی روشن یک سایه خنثی دارد که رنگ را از آیتم های اطراف خود بیرون می کشد. در لوک بالا، جوراب به عنوان پل ارتباطی بین رنگ ها و برجسته کردن رنگ سرمه ای و قهوه ای عمل می کند.

یکی دیگر از استایل ها، شلوار خاکستری، جوراب خاکستری و کفش مشکی است. این لوک، یک استایل مونوکروم در مقیاس مشکی تا خاکستری است؛ در عین حال که استایل ساده ای است، بسیار هم جذاب خواهد بود. در موارد خاص می توان از رنگ های مکمل رنگ خاکستری، برای طرح های روی جوراب و ست شدنشان با سایر عناصر استایل مانند پیراهن، کراوات یا دستمال های جیبی، استفاده کرد.

جوراب سرمه ای

سرمه ای یکی از اصلی ترین رنگ های لباس های مردانه است که کار کردن با آن بسیار ساده است. این رنگ به خوبی با خاکستری، زیتونی، نارنجی، قرمز، سالمون، مرجانی و بسیاری از رنگ های دیگر سِت می شود. شلوار سرمه ای با جوراب های سرمه ای ساده ترین ترکیب است. برای این که لوک نهایی خیلی یکنواخت نباشد، می توانید از کفش قهوه ای برای تکمیل استایل استفاده کنید. برای یک استایل غیر رسمی و امروزی، جوراب های سرمه ای با جین فوق العاده به نظر می رسند. اگر جوراب های طرح دار سرمه ای را ترجیح می دهید، رنگ طرح ها را متناسب با سایر آیتم های کمد لباستان انتخاب کنید. رنگ سورمه ای به خوبی با رنگ زیتونی ست می شود. مثلاً شلوار زیتونی با جوراب سرمه ای و کفش قهوه ای روشن یک استایل شیک و جسورانه خواهد شد.

جوراب سفید

جوراب‌ های سفید در موقعیت‌ های خاص، به‌ ویژه در ماه ‌های گرم‌ سال، بسیار کاربردی هستند. آن ها با کتانی و شلوارهای خاکی روشن یا سفید عالی به نظر می رسند.

۷ اشتباه رایج در پوشیدن جوراب

با این که جوراب یک اکسسوری کوچک است، اما تأثیر زیادی در تکمیل استایل دارد. با این حال اشتباه های کوچک ولی اساسی در پوشیدن جوراب در میان مردان رایج است. ۶ نمونه از این اشتباه ها را با هم بررسی می کنیم.


• اشتباه شماره ۱- جوراب سفید: جوراب‌ های سفید مخصوص باشگاه هستند و هرگز نباید در استایل های رسمی پوشیده شوند، مگر این که در استایل های ورزشی و یا استایل های کژوال از آن استفاده کنید.


• اشتباه شماره ۲- پوشیدن جوراب ورزشی با کفش رسمی: کفش های لوفر، که کفش رسمی هستند، همیشه باید با جوراب های مخصوص پوشیده شوند. جوراب‌ های ورزشی معمولاً آج دار هستند و از مواد پنبه‌ ای سنگین‌ ساخته شده اند و نسبت به بقیه جوراب ها حجیم تر هستند. جوراب های ورزشی آج دار با کفش های چرمی لوفر ظاهری وحشتناک خواهند داشت.


• اشتباه شماره ۳- هماهنگی رنگ جوراب با کفش: قاعده کلی در مورد نحوه ست کردن جوراب با لوک‌ کلی این است که رنگ جوراب را با رنگ شلوار هماهنگ کنید، و نه رنگ کفش. در واقع جوراب باید در امتداد شلوار قرار بگیرد نه در امتداد کفش.


• اشتباه شماره ۴- دیده شدن مچ پا: پوشیدن جوراب های کوتاه و دیده شدن ساق پا یک اشتباه رایج است که این روز ها زیاد می بینیم.


• اشتباه شماره ۵- تا کردن یا رول کردن جوراب: تا کردن و یا رول کردن جوراب یک اشتباه دیگر است که فقط از پسر بچه های ۷ ساله قابل قبول است! با تا کردن جوراب یک حجم غیرضروری اضافه را به اطراف مچ پا اضافه می‌ کنید؛ مخصوصاً در شلوار های اسکینی بسیار ظاهر بدی ایجاد می کنند. تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که جوراب های خود را به سادگی به صورت مستقیم به سمت بالا بپوشید!

 

سه اشتباه رایج پوشیدن جوراب در یک عکس

 

• اشتباه شماره ۶- جوراب با شلوارک: معمولاً با استایل های تابستانه و شلوارک، پوشیدن جوراب قابل قبول نیست. ولی اگر با شلوارک می خواهید کفش غیر تابستانی و کتونی بپوشید، جوراب خود را تا حد امکان کوتاه نگه دارید. حتی بهتر است از جوراب های بدون ساق استفاده کنید. جوراب های ساق بلند در این استایل فاجعه است!

 

استایل تابستانی بدون جوراب

 

اکنون که اصول اولیه جوراب ها را بررسی کردیم و با اشتباهات رایج جوراب پوشیدن هم آشنا شدید، می توانید با اطمینان جوراب خود را انتخاب کنید. شما جوراب هایتان را با کفش ست می کردید و یا با شلوار؟ تجربیات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.