اتو کردن لباس های مجلسی

اتو کردن لباس های مجلسی
اتو کردن لباس های مجلسی

لباس های مجلسی از جمله لباس های حساسی هستند که مراحل شستشو و اتوی خاصی دارند. اتو کردن لباس های مجلسی کار دشواری است و نیاز به دقت فراوان دارد. اگر تا به حال این کار را انجام نداده اید، پیش از استفاده از اتو، حتما محتوای زیر را بخوانید.

لباس های خیس را اتو نکنید!

  اتو کردن لباس های خشک

 

 اتو کردن لباس های خیس باعث تخریب بافت آن ها می شود. علاوه بر این که روی لباس ها برق می اندازد، باعث کش آمدن برخی از بخش های لباس هم می شود. اگر لباس تان خیس است نباید اتو را روی آن ها حرکت دهید. کافی است اتو را روی لباس فشار دهید تا کاملا خشک شود و سپس اتوکشی کنید. با این حال ایده اتو کردن لباس خیس را بهتر است برای همه پارچه ها فراموش کنید.

کف اتو را تمیز کنید!

  تمیز کردن کف اتو

 

قبل از اتو کردن، کف اتو را با روش های مخصوص خود، تمیز کنید. به ویژه اگر قصد اتو کردن لباس های روشن را دارید، مطمئن شوید که کف اتو کاملا تمیز است. اتوی داغ را روی تکه ای پارچه نخی که به درد نمی خورد بکشید تا اگر چیزی به آن چسبیده و کثیف است، پاک شود. اگر کثیفی اتو مشخص است، کافی است از کمی آب و جوش شیرین استفاده کنید. روی سطح مورد نظر، چندین بار محلول را با پارچه به درد نخور بکشید و سپس پاک کنید. خیالتان راحت باشد که با این روش رد کثیفی بر روی لباس هایتان نمی ماند.

دمای اتو را در کمترین حالت قرار دهید!

  تنظیم دمای مناسب برای اتو

 

 برای اتو کردن لباس های مجلسی، حتما دمای اتو را در کمترین حالت قرار دهید و کم کم دما را افزایش دهید. هر پارچه ای نیاز به دمای خاصی دارد و اگر از همان ابتدا دمای بالای اتو را روی پارچه پخش کنید، احتمال سوختن، جمع شدن و یا کش آمدن پارچه خواهد بود. به خاطر داشته باشید هر چه لباس شما از الیاف مصنوعی بیشتری تهیه شده باشد، نیاز به دمای کمتری برای اتو کشیدن دارد.

روی لباس، پارچه نخی بکشید!

  شرایط مناسب برای اتو کشی

 

برای این که مطمئن شوید لباس ها برق نمی افتند و یا دچار سوختگی نمی شوند، بهتر روی لباس پارچه نخی قرار دهید و از روی پارچه اتو کنید. اتو کردن با واسطه، خیال شما را از بابت سلامت ماندن پارچه راحت می کند.

لباس ها را قبل از اتو کردن پشت و رو کنید!

برای برخی از لباس ها که از جنس ابریشم و ساتن و ریون هستند بهتر است قبل از اتو کردن، لباس ها را پشت و رو کنید تا اگر در اثر حرارت اتو، برقی روی لباس افتاد، در ظاهر آن مشخص نشود.

نحوه اتو زدن لباس های مجلسی

برای اتو زدن لباس مجلسی حتما از میز اتو استفاده کنید. اتو زدن را از مرکز لباس به سمت خارج شروع کنید. برای اتو کردن دامن، از سمت پایین به بالا اتو را حرکت دهید. توجه کنید که روی تزئیناتی که با چسب به لباس چسبیده اند، اتو را حرکت ندهید. برای اتو کردن این بخش ها، از پارچه اضافه روی لباس استفاده کنید. دمای اتو را نیز در کمترین حالت قرار دهید و سپس به صورت فشاری، روی بخش مورد نظر، اتو را قرار دهید.

جنس پارچه را در نظر بگیرید!

  در نظر گرفتن جنس پارچه برای اتو کشیدن

 

اگر به طور دقیق از جنس پارچه خود اطلاع دارید کافی است نوع پارچه و حرارتی که برای اتو نیاز دارد را در گوگل سرچ کنید. مطمئن باشید انواع روش های اتو کردن لباس های مجلسی را دریافت خواهید کرد.

نکته مهم برای کاهش چین و چروک لباس ها!

اگر در شرایطی هستید که نمی توانید لباس های خود را اتو کنید و یا می خواهید لباس هایتان قبل از اتو کمتر دچار چین و چروک شود، می توانید از بخار حمام برای کاهش چین و چروک ها استفاده کنید. کافی است لباس خود را در حمام آویزان کنید و حمام را در شرایطی که بخار تولید می کند، رها کنید! بعد از چند دقیقه متوجه کاهش چین و چروک های لباس خواهید شد. استفاده از بخارشو هم گزینه مناسبی است. می توانید با کمک بخارهای تولید شده از این دستگاه، چین و چروک های لباس را بدون نگرانی، از بین ببرید. در صورتی که لباس شما ظرافت بسیاری دارد و نگران آسیب دیدن آن هستید، بهترین کار این است که به یک خشکشویی معتمد، کار اتوکردن لباس مجلسی را بسپارید.