استایل اسمارت کژوال

استایل اسمارت کژوال
استایل اسمارت کژوال

ظاهر شما در برخورد اول با افراد نقش مهمی بازی میکند و انتخاب استایل متناسب با شخصیت، شغل و موقعیت های مختلفی که در زندگی روزمره با آنها سر و کار دارید امری بسیار مهم است.

استایل و سبک های پوشش مختلفی تعریف شده اند که هرکدام مشخصه و کاربردهای متفاوتی دارند. سبک اسمارت کژوال از انجام امور روزمره گرفته تا محیط کاری و قرارهای دوستانه و رسمی، پوششی است که با خود موفقیت به همراه می آورد.

کشف اینکه دقیقا چه لباس هایی شامل این استایل می شوند، کار بسیار دشواری است. سبک اسمارت کژوال می تواند نسبت به محل زندگیتان، شرکت یا سازمانی که برایش کار می کنید، شغلتان، سطح کاریتان و حتی فصل تغییر کند. در ادامه این مقاله با خصوصیات این سبک بیشتر آشنا می شوید.

استایل اسمارت کژوال چیست؟

  استایل اسمارت کژوال

 

اسمارت کژوال سبکی است که در عین حفظ کردن حس و حال حرفه ای ، نسبت به پوشش سنتی اداری، کمتر رسمی باشد. -لغتنامه آکسفورد

به طور خلاصه، اسمارت کژوال، استایلی نیمه رسمی است که از دهه 1980 شکل گرفت و در نتیجه عموما در فضاهای کاری مدرن دیده می شود.

با اینکه تعریف آن می تواند شرکت به شرکت و فرهنگ به فرهنگ متفاوت باشد اما این استایل عموما ظاهری شُسته رُفته و مناسب فضاهای کاری و غیر کاری دارد که علاوه بر رسمی بودن، شیک و در عین حال راحت است.

انتخاب پارچه

انتخاب پارچه در استایل اسمارت کزوال

 

انتخاب پارچه در استایل اسمارت کزوال   نکته مهم در این استایل، یافتن تعادل مناسب میان راحتی و رسمی بودن ظاهر است.

در این استایل تا جای ممکن از پارچه هایی مانند ابریشم و ویسکوز بیشتر استفاده کرده و از لباس های زیادی راحت یا زیادی روزمره مانند جین های پاره، دوری کنید.

کت بپوشید

  کت در استایل اسمارت کژوال

  

یکی از اجزای اصلی این استایل انواع کت زنانه کوتاه و بلند است. هروقت شک داشتید، صرفا یک کت شیک به استایل خود اضافه کنید. عموما جواب می دهد! با استفاده از کت های مختلف میتوانید به لباس های زیاد از حد کژوال خود ظاهری رسمی ببخشید. لازم نیست حتما کفش پاشنه دار بپوشید صرفا سعی کنید از کفش ورزشی یا کهنه دوری کنید. هدف رسمی بودن اما نه بیش از حد رسمی بودن!

در مراسم عروسی چگونه به سبک اسمارت کژوال لباس بپوشیم؟

  سبک اسمارت کژوال  

یکی از محبوب ترین پوشش ها برای شرکت در مراسم عروسی، استفاده از استایل "کژوال شیک" است. با اینکه آزادی عمل زیادی به شما می دهد. توجه داشته باشید پوششتان زیادی پر زرق و برق نباشد و در عین حال انتخابهایتان ظاهر کلی شما را به سمت بیش از حد کژوال بودن نیز نبرد. برای این هدف یک انتخاب مطمئن می تواند پیراهنی تا زانو یا میدی به همراه کفش های پاشنه دار مورد علاقه تان و یک کیف کلاچ ساده باشد. انتخاب دوم میتواند یک سرهمی زنانه و یا تاپ و شلواری راسته یا دمپا گشاد باشد. دقت کنید که پارچه انتخابی برای بالاتنه زیاد از حد پرزرق و برق یا شاینی نباشد. آرایش موهای شما در هماهنگی با لباستان می بایست ساده و شیک باشد. باید طوری به نظر برسید که انگار وقت زیادی برای این ترکیب بی نقص صرف نکرده اید!

در یک مراسم غیر رسمی و دورهمی های دوستان چگونه به سبک اسمارت کژوال لباس بپوشیم؟

  سبک اسمارت کژوال لباس

  

رسمی بودن این استایل مانع داشتن آیتم‌هایی مانند شلوار جین در کمد لباس شما نمی‌شود. برای انواع مراسم های غیر رسمی و نیمه رسمی شلوار‌های جین میتوانند یکی از اجزای پوشش شما را تشکیل دهند منتها انتخاب نوع فیت و ظاهر جین مهم است.

برش های اسکینی، راسته و دمپا گشاد برای این استایل مناسب تر هستند. بهتر است از سنگ شورهای خیلی مشخص یا پارگی های زیاد در شلوار استفاده نشده باشد.

برای این نوع مراسم ظاهرتان را با یک شومیز دکمه‌دار به همراه یک جلیقه و کفش پاشنه بلند متفاوت کنید. جلیقه‌ها یک آیتم شیک برای این استایل به حساب می‌آیند، دو سه تا از آن‌ها در رنگ‌های خنثی می توانند از اجزای کاربردی کمد لباس اسمارت کژوال باشند.

یک نکته دیگر که در انتخاب لباس‌های جین برای استایل اسمارت کژوال وجود دارد این است که بهتراست رنگ شلوار تیره، نیلی، یا مشکی و سرمه‌ای باشد.

نکته هایی در خصوص استایل اسمارت کژوال:

 

در خصوص استایل اسمارت کژوال

  

• در این استایل نباید بیش از حد از پارچه های طرح دار استفاده کنید، مگر اینکه قرار باشد به یک جلسه خلاقانه یا هنری بروید. پوشش اسمارت کژوال عموما به معنی رنگ های خنثی و ملایم است. رنگ های سیاه، سفید، کرم و بژ همواره انتخاب های مطمئنی در این سبک هستند.

• شلوارهای اسمارت کژوال باید همیشه خوش دوخت، با کیفیت و خوش برش باشند.

• در انتخاب لباس بالاتنه تان وسواس زیادی به خرج دهید، همیشه به سمت پارچه هایی با کیفیت بالا و مناسب فصل بروید.

• کت، عضو اصلی پوشش اسمارت کژوال بوده و همیشه برای این نوع پوشش انتخابی مطمئن به شمار می رود.

• کفش های پاشنه دار چرمی مشکی با نوک گرد همیشه انتخاب مناسبی برای استایل اسمارت کژوال هستند. کفش های رنگارنگ یا چوبی بیشتر مناسب مراسم غیررسمی هستند.

• سعی کنید کیف زنانه تان را همیشه با لباستان ست کنید و در نظر داشته باشید که کیف های اداری و کوله پشتی های کژوال برای این استایل انتخاب های مناسبی نیستند.