استایل مینیمالیسم

استایل مینیمالیسم
استایل مینیمالیسم

مینیمالیسم یکی از سبک های شیک و در عین حال ساده ای است که اوج محبوبیت آن به دهه 1960 میلادی باز می گردد اما همچنان افراد مشهوری همچون ویکتوریا بکهام نیز، از این سبک استقبال می کنند. استایل مینیمال بدین معناست که شما یک لباس ساده را که دارای یک پالت رنگ محدود است، می پوشید. در استایل مینیمالیسم کمترین تنوع رنگی و کمترین اکسسوری ها انتخاب می شود. واژه مینیمال به معنای حداقل است و در این سبک، از حداقل تنوع رنگی و طرحی باید استفاده کرد.

چطور استایل مینیمالیسم داشته باشیم؟

 

 

اگر دوست دارید استایل مینیمال را تست کنید باید از وسایلی استفاده کنید که هیچ گاه از مد نمی افتند. پس در وهله اول هر اکسسوری که مد شده است را کنار بگذارید. رنگ سیاه و سفید از ساده ترین رنگ هایی است که در بیشتر استایل مینیمالیسم به کار میرود. همه لباس ها در این طرح باید ساده باشند و تنها لباس طرحداری که در استایل مینیمالیسم قابل استفاده است، لباس های راه راه است. لباس های راه راه باید ترکیب یک رنگ خنثی و یک رنگ کمرنگ باشند. عمده لباس های راه راه در این سبک، ترکیب سیاه و سفید است.

رنگ هایی که در این استایل استفاده می شود!

 

 

 

 در استایل مینیمالیسم باید از رنگ های خنثی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید تمامی پوشاکی که در این استایل به کار میرود باید بدون زرق و برق باشند و سادگی در آن ها رعایت شده باشد. همان طور که گفته شد، کمترین رنگ ها در این سبک مورد استفاده قرار می گیرد.

استایل مونوکروم یا مینیمالیسم؟

 

 

 

 استایل مونوکروم هم بخشی از استایل مینیمالیسم است. شما در این استایل می توانید از لباس های تک رنگ، طرح راه راه، جواهرات ظریف و رنگ های خاکستری، مشکی و سفید استفاده کنید. با این تفاوت که در مونوکروم می توانید از رنگ های برجسته تری همچون قرمز و نارنجی هم استفاده کنید اما در سبک مینمالیسم، از این رنگ ها استفاده نمی شود.

آیا با رنگ های غیرخنثی هم می توان این استایل را داشت؟

 

 

 ذات استایل مینیمالیسم ساده پوشی و استفاده از رنگ های خنثی است. پس بهتر است از رنگ های دیگر استفاده نشود. درواقع باید در انتخاب لباس های خود، کمترین بی نظمی و برهم ریختگی را لحاظ کنید. با این حال اگر دلتان خواست که رنگ های دیگری را هم وارد این سبک کنید، به خاطر داشته باشید که یک رنگ را با رنگ خنثی ترکیب کنید. مثلا صورتی کمرنگ و سفید. قهوه ای و سفید!

ویژگی های آن

 

 

 

طرفداران این سبک افراد شیک پوشی هستند که در کمترین زمان آماده می شوند. این سبک برای افرادی که پرمشغله هستند و در عین حال علاقه زیادی به شیک پوشی دارند، مناسب است. در استایل مینیمالیسم، کیفیت لباس ها و دوخت آن ها باید عالی باشد. همین ساده پوشی اجازه می دهد در مرکز توجه باشید و افراد دیگر متوجه کیفیت نوع لباس و زیبایی آن ها شوند. در استایل مینیمال اگر بخواهید از رنگ های غیر خنثی استفاده کنید باید از رنگ های ملایم و کمرنگ استفاده شود و هیچ شکلی بر روی لباس ها نباشد. از اکسسوری ها استفاده نکنید. در این استایل تنها استفاده از ساعت مجاز است و هیچ گونه اکسسوری در آن دیده نمی شود. استایل مینیمالیستی در مخالفت با مصرف گرایی و تجمل پرستی مطرح شد. این سبک در سال 1960 در هنر نقاشی و مجسمه سازی ها وارد شد اما در مدت زمان کمی، راه خود را به دنیای مد و زیبایی پیدا کرد. افراد مشهور بسیاری از این استایل استقبال کرده اند و مخالفت خود را با تجمل گرایی اعلام کرده اند.