استایل مینیمال چیست؟

استایل مینیمال چیست؟
استایل مینیمال چیست؟

اگر شغلی مرتبط با مد و فشن دارید و یا برای داشتن استایلی بهتر در این زمینه مطالعه می کنید، حتما به موضوع استایل مینیمال برخورده اید و حتما از خود پرسیده اید که استایل مینیمال چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ از کلمه مینیمال برای بخش های مختلف هنر استفاده می شود و در حقیقت مینیمال به معنای سادگی و کم بودن آیتم ها در موارد مختلف است. به طور مثال، مینیمال در طراحی داخلی به معنای کم و ساده بودن وسایل و چیدمان منزل و محیط است. در مد و فشن نیز سادگی و مینیمال بودن سال هاست که مطرح شده است. درواقع در ساده ترین تعریف ممکن، در فشن به استایل هایی که در آن ها سعی می شود با استفاده از حداقل رنگ ها، کمترین پیچیدگی و و با کمترین آیتم های ممکن ظاهری زیبا و مناسب ارائه شود، استایل مینیمال گفته می شود. گاهی به اشتباه از عنوان “کلاسیک” به جای استایل مینیمال یاد می شود چراکه به دلیل سادگی و همیشه مد بودن، به یکدیگر شباهت دارند.

 

استایل مینیمال چیست؟

 

استایل مینیمال چیست؟   اما چه شد که طراحان لباس به سمت استایل مینیمال پیش رفتند و لباس های مینیمالیستی در کالکشن های خود ارائه دادند؟ پس از جنگ جهانی دوم به دلیل وضعیت بد شرایط اقتصادی، مردم به دنبال استایلی جدید بودند تا در عین کم کردن هزینه های لباس، همچنان زیبا و جذاب به نظر برسند. به این ترتیب، استایل مینیمال به وجود آمد که علی رغم سادگی، با وجود برش های خاص در آن همچنان زیبا و شیک بود.  

رنگ های مورد استفاده در استایل مینیمال

  هنگامی که صحبت از استایل مینیمال در مد و فشن می شود، اولین رنگ هایی که به ذهن می آیند سیاه و سفید هستند. بسیاری از لباس های این استایل معمولا از این دو رنگ بهره می برند و طیف های رنگی این چنینی را شامل می شوند. اما این حرف بدان معنی نیست که در استایل مینیمال تنها از رنگ های سیاه یا سفید استفاده می کنیم، بلکه به طور کلی یک استایل مینیمال ترکیبی از دو یا سه رنگ است که در کمال تفاوت، به خوبی کنار هم قرار گرفته اند و زیبایی خاصی را خلق کرده اند. مثل قرمز و سفید، آبی و سبز، آبی و سیاه و…  

 

رنگ های مورد استفاده در استایل مینیمال

 

  

استایل مینیمال مردانه و پسرانه

  امروزه استایل های مینیمال مردانه، بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. در این بخش سعی می کنیم تا تعدادی از بهترین ترکیب های این استایل را به شما معرفی کنیم. در یک استایل مینیمال مردانه باید حداکثر سعی خودتان را بکنید تا از رنگ های خنثی استفاده کنید. بهتر است از رنگ های شاد و پررنگ دوری کنید و به جای آن از رنگ های سنگین تر استفاده کنید. برای مثال، یک تیشرت سیاه یا سفید به همراه یک شلوار کتان طوسی روشن می تواند یک استایل مینیمال جذاب و راحت باشد. همچنین ترکیب اورکت بلند طوسی تیره، شلوار جین تیره، بافت طوسی روشن و کتانی سفید چرمی می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.  

 

استایل مینیمال مردانه و پسرانه  

استایل مینیمال زنانه و دخترانه

  در استایل های مینیمال زنانه، هیچ اشکالی ندارد که گاهی از رنگ های پررنگ نیز استفاده شود. درواقع هنر استفاده از این رنگ هاست که می تواند یک استایل مینیمال زنانه یا دخترانه بسیار زیبا سازد. استایل های مینیمال زنانه را می توان به عنوان استایل کژوال، رسمی یا نیمه رسمی استفاده کرد؛ بنابراین، با توجه به موقعیت و مکان مورد نظر می توان از ترکیب های رنگی مناسب بهره برد. البته توجه داشته باشید همچنان استفاده از رنگ های موقر و خنثی گزینه های بهتری برای استایل مینیمال هستند. برای مثال، یک شلوار جین آبی روشن، یک کت یا مانتوی مشکی، یک شومیز سفید و یک جفت کفش مشکی می تواند یک استایل مینیمال دخترانه و زنانه شیک ایجاد کند.  

 

استایل مینیمال زنانه و دخترانه  

المان‌های مهم در استایل مینیمال

  اگر می‌خواهید به سبک مینیمال لباس بپوشید، جزییات در استایلتان اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. کیفیت پارچه و دوخت، کیفیت و نوع رنگ‌ها، تناسب و کیفیت طرح‌های روی لباس‌ها مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید. در این مقاله به شما نشان می‌دهیم که توجه به این مسائل در انتخاب آیتم‌های استایل مینیمال هم می‌تواند جالب باشد و هم کمک‌ می کند تا آیتم‌ها را به خوبی انتخاب و با یکدیگر ترکیب کنید.  

• نوع پارچه و دوخت

  در انتخاب آیتم های استایل مینیمال پارچه و دوخت باکیفیت اهمیت زیادی دارد. در لباس‌هایی که پارچه یا دوخت مناسبی ندارند، احساس راحتی نخواهید داشت. زمانی که استایل مینیمال را انتخاب می‌‌کنید باید آیتم‌هایی را خریداری کنید که دوام مناسبی داشته باشند. انتخاب‌هایتان محدود و در عین حال کارآمد و با‌کیفیت هستند. برای یک آیتم باکیفیت و خوش‌دوخت، مبلغ مناسبی را پرداخت ‌کنید تا هم ظاهرتان آراسته و تمیز به نظر برسد و هم بتوانید آن لباس‌ها را برای مدت طولانی استفاده کنید.

 

  نوع پارچه و دوخت  

• رنگ

  رنگ‌های اصلی همچون آبی، قرمز و زرد به راحتی با یکدیگر ترکیب می‌شوند و با هم مطابقت دارند و می‌توانید آن‌ها را در لباس های مختلف با هم ست کنید. همچنین با استفاده از این رنگ‌ها می‌توانید نوعی هارمونی با محیط اطراف خود ایجاد کنید. رنگ‌های خنثی نیز پایه و اساس استایل مینیمال محسوب می‌شوند؛ به ویژه مشکی و سرمه‌ای که برای هر شرایطی کاملاً مناسب هستند. علاوه بر این، رنگ های سفید، کرم، طیف‌های مختلف قهوه‌ای، طوسی و سایر رنگ‌های خنثی می‌توانند ترکیب‌هایی شیک، مینیمال و مناسب برای استایل شما محسوب شوند.  

• خطوط و طرح‌های مناسب

  خطوط متناسب و منظم در لباستان، منعکس کننده‌ی زندگی متناسب، مطلوب و منظم است. گاهی اوقات که دچار بی‌نظمی ذهنی می‌شوید و یا افکار آشفته دارید، پوشیدن لباس‌هایی با خطوط منظم و متناسب، ذهن و فکرتان را آرام‌تر می‌کند.  

 

خطوط و طرح‌های مناسب  

• هماهنگی لباس با فرم بدن

  بسیار مهم است که لباس کاملا اندازه‌ی اندامتان باشد. اگر گشادتر و یا تنگ‌تر باشد، احساس ناراحتی خواهید کرد. در زمان خرید خیلی با دقت پرو کنید، تمامی برش‌های لباس را بررسی کنید تا بدنتان را به بهترین شکل ممکن نشان دهند و دقیقا برازنده‌ی اندامتان باشند. اگر به شکل اینترنتی خرید می‌کنید، سایز‌های خود را با دقت اندازه‌گیری و طبق همان سایزها آیتم‌های مورد‌ نظرتان را سفارش دهید. هماهنگی لباس‌ها با فرم بدن، در استایل مینیمال بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین چنانچه لباس هایی که می خرید کاملا اندازه و متناسب با بدن شما نباشند، می توانید با مراجعه به خیاط آنها را اصلاح و اندازه کنید.  

• آیتم‌های اساسی در استایل مینیمال

  آیتم های ضروری در استایل مینیمال مواردی همچون تیشرت سفید، شلوارهای جین تیره، دامن های مدل مدادی طوسی رنگ، شومیز های دکمه دار، کت های بلیزر مشکی، کت های جین، کیف های مشکی ساده می باشند. در زمان خرید می‌توانید با صرف کمی هزینه بیشتر برای اجناس شیک و بادوام، آن دسته از آیتم‌هایی را خریداری کنید که هیچ‌ گاه از مد نمی افتند و همواره قابل ست کردن در استایل مینیمال هستند. چنانچه استایل مینیمال را برای ظاهر خود انتخاب کرده اید، پیروی از مد روز برای شما مهم نخواهد بود بلکه لباس‌هایی را انتخاب می‌کنید که بادوام و خوش‌دوخت هستند و در شما حس اعتماد به نفس ایجاد می‌کنند. ممکن است در کمد لباس خود از دهه‌های گذشته آیتم‌هایی داشته باشید که الان هم به اندازه‌ی آن زمان شیک هستند و از آنجایی که در استایل مینیمال کیفیت و دوام لباس‌ها اهمیت بسیاری دارد، آیتم‌هایی که در کمدتان دارید، همچنان عالی و بی‌عیب و نقص خواهند بود. یکی از موارد مهم در استایل مینیمال، راحتی و آسودگی شماست. بنابراین پوشیدن لباس‌هایی که بیش از حد معمول پوستتان را به معرض نمایش بگذارد و یا جلب توجه کند باعث می‌شود کمی احساس معذب بودن بکنید. از آنجایی که کاربرد رنگ مشکی در استایل مینیمال بسیار زیاد است و اکثر آیتم ها به رنگ مشکی یا دیگر رنگ های خنثی انتخاب می شوند، برای ایجاد تنوع و اضافه کردن رنگ بهتر است آیتم هایی همچون کیف، کفش یا رژ لب خود را رنگی انتخاب کنید تا استایلتان جذاب تر شود.  

• شلوار

  شلوارهای جین به رنگ آبی و طوسی و همچنین شلوارهای پارچه ای مشکی خوش دوخت و با کیفیت، برای استایل مینیمال بسیار متناسب هستند.  

 

شلوار  

• تاپ، تیشرت یا شومیز

  بهتر است شومیز یا تیشرتی را بپوشید که کاملا با اندامتان هماهنگی داشته باشد. بسیار مهم است آنچه که پوشیده‌اید نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد باشد. لباس بالاتنه باید از پارچه با کیفیت و محکم باشد؛ به ویژه در شومیز های یقه دار مهم است که یقه آنها ایستایی مناسبی داشته باشد.  

• کت

  کت‌های چرمی کلاسیک، بارانی‌ها و روپوش‌هایی با رنگ‌های خنثی و همچنین کت‌های جین و بلیزر‌ها، انتخاب‌های مناسبی برای استایل مینیمال هستند.  

• طرح لباس‌ها

  عموما پارچه‌هایی با زمینه ی ساده و رنگ‌های خنثی انتخاب مناسبی برای استایل مینیمال هستند اما اگر می‌خواهید از پارچه‌های طرح‌دار استفاده کنید، طرح‌های نواری و یا چهارخانه‌ که در آن‌ها تنها از دو رنگ استفاده شده، برای سبک مینیمال مناسب هستند.  

 

طرح لباس‌ها

• نوع پارچه‌ها

  پارچه های آهار دار که از الیاف طبیعی تهیه شده اند، بهترین انتخاب برای استایل مینیمال هستند. الیاف پنبه ای نسبتا ضخیم، پارچه های کتان، چیت، ابریشم، جین و چرم انتخاب های دیگری هستند که برای استایل مینیمال بسیار مناسب اند. همچنین در خصوص بافتنی‌ها، پارچه‌های کش‌باف ضخیم انتخاب مناسبی برای استایل مینیمال به شمار می روند.  

• اکسسوری‌ها

  اگر می‌خواهید در استایل خود از اکسسوری‌ها استفاده کنید، اکسسوری‌های ساده بهترین آیتم‌های انتخابی برای استایل مینیمال هستند. گوشواره‌های میخی نگین دار، یک زنجیر طلای سفید با یک آویز کوچک و زیبا، یک حلقه ساده و یک ساعت، انتخاب هایی عالی برای استایل مینیمال روز مره هستند. همچنین عینک‌های آفتابی در استایل مینیمال بسیار کاربردی هستند. استفاده از اکسسوری های سبک و ساده، به راحتی فعالیت های روزانه خود را انجام دهید چرا که بستن و باز کردن اکسسوری هایتان، زمان زیادی از شما نمی گیرد.  

 

اکسسوری‌ها  

• کیف

  کیف‌های چرم مشکی و براق با کمترین تزئینات، بهترین آیتم‌های انتخابی برای استایل مینیمال هستند و همیشه شیک خواهند بود. بهتر است با صرف کمی هزینه‌ی بیشتر، یک کیف باکیفیت تهیه کنید تا بتوانید در موقعیت‌های مختلف از آن استفاده کنید.  

• آرایش صورت و موها در استایل مینیمال

  آرایش استایل مینیمال، باید ساده و طبیعی باشد. سعی کنید پوست صورت خود را همیشه شاداب و سلامت حفظ کنید. برای آرایش چشم ها و گونه ها، رنگ های خنثی و نود را به کار بگیرید. برای رژ لب می توانید از رنگ های طبیعی یا برق لب استفاده کنید و اگر می خواهید کمی خاص تر به نظر برسید، می توانید از رنگ قرمز یا رنگ های تیره برای رژلب خود استفاده کنید. مدل موها در استایل مینیمال ساده و با حالت طبیعی موهای شما می باشد. موهایتان را به صورت باز، دم اسبی و یا مدل جمع شده در بالای سر نگه دارید.  

آرایش صورت و موها در استایل مینیمال

 

همانطور که گفته شد استایل مینیمال، استایلی ساده و در عین حال شیک و جذاب است که برای موقعیت های مختلف می توانید از آن استفاده کنید. بنابراین با خرید آیتم های استایل مینیمال، می توانید اطمینان حاصل کنید که بدون صرف هزینه و وقت زیاد، استایلتان شیک، جذاب و خاص خواهد بود.