انتخاب لباس رسمی برای خانم ها

انتخاب لباس رسمی برای خانم ها
انتخاب لباس رسمی برای خانم ها

هر موقعیت و شرایطی لباس خاص خود را می طلبد. برای مثال لباس رسمی که برای حضور در محل کار به تن می‌کنید با لباس روزمره تان و یا یک دورهمی بیرون از خانه کاملا متفاوت است. اینکه بدانید برای هر مراسمی چه نوع لباسی باید به تن داشته باشید می تواند سلیقه و شخصیت شما را نشان دهد. در این مقاله به بررسی لباس مناسب برای مراسم رسمی از جمله جلسات کاری، مصاحبه های شغلی و حضور در سرکار می‌پردازیم.

کاربرد لباس رسمی

حضور در مصاحبه و یا یک جلسه کاری می‌تواند استرس‌زا باشد اما این نگرانی و استرس زمانی که نمی‌دانید چه نوع پوشش و استایلی برایتان مناسب است به مراتب بیشتر می‌شود. این مورد که لباسی انتخاب کنیم، که در عین رسمی بودن شیک هم باشد. در قدم اول باید بدانید که لباس رسمی مناسب برای محیط کار و یا جلسات با لباس روزمره باید متفاوت باشد. می‌دانید که شیوه لباس پوشیدن، اولین تاثیر را بر روی دیگران دارد، پس هنگامی که وارد یک جلسه کاری می‌شوید، سبک و استایل لباس پوشیدنتان می‌تواند چند گام شما را به موفقیت نزدیک کند. با داشتن پوشش و استایل مناسب نشان می‌دهید که تفاوت لباس مهمانی با جلسه کاری را به خوبی می‌شناسید. انتخاب لباس مناسب می‌تواند موقعیت شغلی شما را به خوبی نشان دهد. اینکه در کدام سطح سازمان فعالیت دارید و حوزه کاری تان چیست بر روی سبک و استایل شما تاثیر زیادی دارد. برای مثال ممکن است خانم‌هایی که لباس فرم اداری که کت و شلوار رسمی به تن دارند را بارها دیده باشید و از روی لباس آنها حدس زده باشید که مربوط به کدام سازمان و یا ارگان و چه رسته کاری هستند. به جز سازمان‌ها و ارگان‌هایی که لباس رسمی مخصوص به خود را دارند که خانم‌ها را ملزم به پوشش کت و شلوار و مقعنه می‌نمایند. در بقیه محیط‌های کاری دست خانم‌ها برای انتخاب لباس تا حد زیادی باز است و اینجاست که می‌توانید با پوشش مناسب سبک و استایل مخصوص خود را به نمایش بگذارید.

شال و یا روسری

اینکه برای تان استفاده از شال مناسب‌تر است یا روسری بسته به نوع پوشش همیشگی‌تان دارد. ولی نکاتی وجود دارد در انتخاب شال و روسری برای شرکت در جلسات و مصاحبه ها بسیار مهم است. اول از همه دور خرید شال و روسری نخی را خط بکشید. چرا که این سبک از شال و روسری برای ست‌های اسپرت و دخترانه مناسب است. برای این نوع مراسم شال و روسری ابریشمی گزینه بسیار مناسبی ست. چرا که جنس حریر هم به دلیل لیز و سر بودن انتخاب هوشمندانه‌ای برای یک جلسه کاری محسوب نمی‌شود. در فصل سرما می‌توانید شال گردن را هم به استایل‌تان بیافزایید. افزودن شال گردن می‌تواند به لحاظ رنگی تاثیر فوق العاده‌ای بر روی استایل شما داشته باشد. برای مثال برای ست مشکی می‌توانید از شال قرمز و یا زرشکی بهره ببرید و یا برای یک تم صورتی و سفید از شال طوسی و یا آبی کمتر.

 

شال زرشکی برای استایل لباس رسمی
شال طوسی برای استایل لباس رسمی  

شلوار رسمی بپوشید

شلوار رسمی گزینه مناسبی برای ست‌های رسمی و حضور در جلسات و مصاحبه کاریست. اگر اهل پوشیدن شلوار جین هستید باید بدانید که این نوع شلوار به هیچ وجه مناسب حضور در یک جلسه کاری نیست. چرا که این نوع شلوار برای ست های اسپرت کاربرد دارد. بهتر است این نوع شلوار را با شلوار کرپ و یا شلوار کتان با برش و دوخت مناسب جایگزین کنید. در هنگام خرید شلوار زنانه برای این گونه مراسم به جنس پارچه و نوع دوخت آن نگاه ویژه‌ای داشته باشید. نوع برش و دوخت باید رسمی بودن شلوار را به خوبی نشان دهد. از پوشیدن شلوارهای بسیار تنگ و یا اسلش اجتناب کنید خصوصا اگر قد بلندی ندارید و یا پاهایتان پر و درشت است. چرا که اینگونه شلوارها بهمراه شلوار دمپا اصلا مناسب‌تان نیست. فراموش نکنید که قد شلوار هم باید متناسب با فرم اندام‌تان باشد.

 

انتخاب لباس متناسب با فرم بدن    

مانتو و بارانی مناسب استایل تان بپوشید؛لباس رسمی

برای خرید مانتو باید به جنس‌هایی فکر کنید که سختگیری و خوش سلیقگی شما را در انتخاب لباس نشان دهد. فرم مانتو نیز بسیار مهم است. استفاده از خطوط شکسته و صاف می‌تواند شما را فردی جدی و قانونمند نشان دهد. برای جلسات و مصاحبه مانتو کتی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در مورد رنگ هم بهتر است از رنگ‌های سنگین و خنثی استفاده کنید. رنگ‌هایی مثل سورمه‌ای، زرشکی و یا قهوه‌ای و یا رنگ‌های بسیار روشن مانند طوسی و یا آبی روشن. فراموش نکنید که لباسی که به تن می‌کنید نباید طرح‌دار باشد. لباس‌های ساده که خوش دوخت و خوش استایل هستند می‌توانند گزینه مناسبی برایتان باشد.

 

لباس رسمی خوش دوخت و خوش استایل

 

لباس رسمی خوش دوخت و خوش استایل در فصل های پاییز و یا زمستان که نیاز به پوشیدن لباس های گرم دارید، استفاده از تنپوش های زمستان کار سختی ست. چرا که سنگین و دست و پا گیر بودن این نوع از لباس‌ها راحتی و تمرکز را از شما می‌گیرد. در این مواقع می‌توانید زیر پالتو و یا بارانی مانتو بپوشید و قبل از ورود به جلسه آنها از تن درآورید. ولی انتخاب بهتر برای اینگونه موارد پوشیدن پیراهن با آستین و قد بلند است که می تواند نقش مانتو را برای شما بازی کند و سلیقه خاص شما را به نمایش بگذارد.  

 

پیراهن با آستین و قد بلند برای استایل رسمی

 

  

کیف استایل شما را تکمیل می کند

کیفی که برای استایل رسمی و جلسات کاری بدست می‌گیرید باید ساده و جادار باشد. در هنگام خرید کیف زنانه بهتر است به دنبال کیف‌هایی از جنس چرم باشید که هم مقاوم و بادوام باشند و هم فضای کافی برای حمل وسایل روزمره را داشته باشد. اگر لپ تاپ بهمراه دارید از کیف لپ تاپ استفاده کنید و بقیه وسایل تان را هم در آن بگذارید. استفاده کردن از چند کیف شما را شلخته نشان می دهد.

 

کیف برای استایل رسمی   

کفش ها حرف می‌زنند

وقتی قرار است که ساعت‌ها پاهایتان در داخل کفش باشد، پس راحتی مهمترین معیار انتخاب کفش خواهد بود. اما این بدان معنی نیست که هر کفشی برای استایل رسمی شما مناسب است. کفش‌هایی که به پا می‌کنید باید رسمیت لازم را داشته باشند. پاشنه‌های خیلی بلند که نمی‌توانید با آن به راحتی راه بروید و یا کفش‌های فانتزی برای محیط‌های اداری و رسمی مناسب نمی‌باشند. هنگام خرید کفش زنانه مطمئن شوید که در هنگام راه رفتن سر و صدا نداشته باشد و شما را در هنگام کار آزار ندهند.

 

کفش برای استایل رسمی