انواع مدل یقه

انواع مدل یقه
انواع مدل یقه

انتخاب لباسی که مناسب اندام تان باشد و به شما بیاید، شاید کار سخت و زمانبری محسوب شود.اما باید بدانید که اگر برای این کار علاوه بر سلیقه، دانش لازم را نیز داشته باشید می توانید به راحتی آن را به یک فعالیت دلنشین و جذاب تبدیل کنید. اصول انتخاب لباس بر مبنای ویژگی ها از جمله رنگ، مدل یقه، استایل شخصی تان و ... به شما در داشتن ظاهری زیبا و دلربا کمک می کند و باعث می شود در همه حال چه در مهمانی و چه در قرارهای رسمی و کاری در میان جمع بدرخشید. از این اصول برای انتخاب پارچه، مدل دامن، مدل آستین، فرم لباس ، مدل یقه و... می توانید بهره ببرید. اما از میان همه اینها یقه به دلیل نزدیک بودن به چهره از اهمیت بیشتری در تاثیرگذاری بر ظاهر شما برخوردار است. یقه لباس می تواند شما را منظم و رسمی نشان دهد و یا حتی درشتی بالاتنه تان را بپوشاند. برای انتخاب بهترین یقه لباس، در ابتدا باید انواع مدل آن را بشناسید و بعد متناسب با مراسمی که قرار است در آن حضور بیابید و البته اندام و استایل تان آن را انتخاب کنید.

1. مدل یقه گرد، مناسب ظریف اندام ها

مدل یقه گرد

 

مدل یقه گرد یقه گرد فرمی از یقه است که به صورت یک منحنی ساده دور گردن قرار می گیرد. انتخاب این نوع یقه در لباس انتخاب ساده ای هست اما لزوما برای همه اندام ها مناسب نیست. چرا که یقه گرد صورت را گرد و پرتر نشان می دهد و کسانی که بالا تنه ای ظریف و صورت استخوانی و لاغر دارند می توانند با خیال راحت به سراغ این مدل از یقه بروند ولی خانم هایی که بالاتنه ای چاق و درشت دارند بهتر است از یقه گرد در لباس شان دوری کنند. زیرا که این مدل یقه چاقی بالاتنه را بیشتر نشان می دهد. هر چه یقه بازتر باشد بالاتنه پرتر دیده می شود. بازی یقه می تواند تا نزدیکی حلقه آستین باشد که مناسب کسانی ست که سرشانه معمولی دارند.

2. مدل یقه هفت، راز کوچک کردن بالاتنه

یقه هفت

 

برای کسانی که بالاتنه شان درشت تر از پایین تنه شان است که به آن اصطلاحا اندام مثلث وارونه می گویند، یقه هفت بهترین انتخاب محسوب می شود. اینگونه افراد بهتر است در هنگام خرید پیراهن زنانه به سراغ لباس هایی بروند که درشتی بالاتنه را بپوشاند و آن را کوچکتر نشان دهد یعنی پیراهن هایی با یقه هفت. از این رو که یقه هفت اندام را کشیده تر و بلندتر نشان می دهد. هر چه بازی و کشیدگی یقه هفت بیشتر باشد، بالاتنه بلندتر و در نتیجه آن اندام لاغرتر به نظر می رسد. البته یقه هفت هایی که بازی آنها از سرشانه است برای کسانی که خود سرشانه پهن دارند اصلا مناسب نیستند. فراموش نکنید که یقه هفت در مقایسه با یقه گرد جلوه رسمی تری دارد.

3. یقه خشتی، ظاهری کلاسیک و منظم

یقه خشتی

 

یقه خشتی فرم مربع همیشه یادآور فضاهای مرتب و چیده شده است. استفاده از این فرم برای یقه لباس حس نظم را به مخاطب القا می کند. در نتیجه با پوشیدن آن ظاهر شما منظم تر و کلاسیک به نظر می رسد. ترکیب این نوع یقه با لباس های ساده شما را بسیار با کلاس تر و خوش استایل تر نشان می دهد. یقه خشتی برخلاف یقه گرد برای صورت های استخوانی مناسب نیست. این نوع یقه با توجه به خطوط شکسته و زاویه داری که دارد استخوانی بودن چهره را تشدید می کند. یقه خشتی می تواند با زاویه کمتر و حتی به شکل منحنی تیز نیز طراحی شود.

4. یقه دلبری، با آن بدرخشید

  تصویر یقه دلبری

 

 به این مدل از یقه در ایران یقه دلبری گفته می شود اما در دنیا به علت شبیه بودن آن به فرم قلب به آن یقه قلبی می گویند. در انواع لباس های رسمی و نیمه رسمی از این یقه استفاده می شود. با توجه به فرم این نوع یقه توجه به سمت چانه و گردن بیشتر می شود، پس بهتر است برای یقه دلبری به گردنبندهای خاص و مجلل فکر کنید.

5. یقه قایقی

تصویر یقه قایقی

 

 یقه قایقی مدلی از یقه لباس زنانه است که به صورت یک منحنی باز و به طور معمول در راستای سرشانه می باشد. این مدل معمولا برای کسانی که گردن لاغر و کشیده دارند مناسب تر است چرا که پهنای سرشانه را به طور کامل نشان می دهد و در آن گردن کوتاه تر به نظر می رسد. پس اگر سرشانه پهنی دارید سراغ این مدل از لباس نروید. خرید بلوز زنانه با یقه دلبری به کسانی که بازوری پهنی دارند توصیه می شود.

6. یقه فرنچ بهمراه یقه چینی یا سرداری

تصویر یقه چینی

 

 یقه چینی یا سرداری، یقه ای ساده به ارتفاع دو تا پنج سانتی متر است که دور یقه گرد دوخته می شود. در ایران این مدل یقه به یقه ایستاده معروف است. اگر لبه های این مدل یقه منحنی شکل باشد به آن یقه فرنچ می گویند. البته ما در ایران بر روی یقه مدل چینی دکمه دوخته و یقه را می بندیم. این مدل به یقه ایرانی معروف است.

7. یقه انگلیسی

تصویر یقه انگلیسی

 

یقه های برگردان با استفاده از یقه های گرد و یقه های هفت طراحی می شوند. یقه انگلیسی یکی از انواع این یقه هاست که براساس یقه هفت طراحی می شود. یقه انگلیسی اشکال مختلفی دارد که تفاوت آنها در میزان باز بودن یقه و پهنای برگردان آن است. هر چه برگردان یقه پهن تر و یقه بسته تر باشد، بالاتنه پرتر و کوتاه تر به نظر می رسد. ولی اگر گردنی کشیده تر و بالاتنه ای لاغرتر می خواهید، باید برگردان را باریک تر و یقه را بازتر انتخاب کنید.

8. یقه آرشال

تصویر یقه آرشال

 

یقه آرشال براساس یقه هفت طراحی شده و بسیار شبیه به یقه انگلیسی ست. تفاوت این نوع یقه با یقه انگلیسی در نداشتن دال یقه می باشد. تاثیرات این یقه بر اندام همانند یقه هفت می باشد. خرید کت زنانه با یقه آرشال مناسب خانم هایی ست که بالاتنه درشت، گردن کوتاه و صورت پر دارند. هر چه یقه آرشال کشیده تر و باریک تر باشد، بالاتنه را کشیده تر، گردن را بلندتر و صورت را لاغرتر نشان می دهد.

9. مدل یقه بلیزی

تصویر یقه بلیزی

 

یقه بلیزی بسیار شبیه به یقه انگلیسی ست. این نوع یقه با توجه به دال زیادتر و نوک تیزتری که دارد باعث می شود توجه به سمت شانه ها برود و آنها پهن تر به نظر برسند. در یقه بلیزی مقداری از دال روی هم قرار می گیرد، پس هنگام خرید پالتو زنانه خرید این مدل یقه را نیز مد نظر قرار دهید.