این پاییز از باران لذت ببر؛ ترندترین بارانی‌ها

این پاییز از باران لذت ببر؛ ترندترین بارانی‌ها
این پاییز از باران لذت ببر؛ ترندترین بارانی‌ها

شروع فصل پاییز با سرمای دلنشین و گاهی اوقات با باران همراه است. با این حال این باران‌های پاییزی که زیبایی پاییز را دو چندان می‌کنند، گاهی باعث ناراحتی و نگرانی ما می‌شوند که مبادا لباس‌های ما خیس شوند و سرما بخوریم. داشتن یک بارانی زنانه مناسب و گرم، ما را از این نگرانی رها می‌کند و در باران‌های پاییزی ما را همراهی می‌کند.  

کمد لباس بدون بارانی نمی‌شود

  ممکن است با خود بگویید در هوای بارانی چتر برمیدارم و نیازی به بارانی ندارم؛ اما باید در نظر بگیرید که چتر ممکن است فراموش شود، همیشه در دسترس نیست و از همه مهم‌تر اگر باران شما را غافلگیر کرد تکلیف چه می‌شود؟ داشتن یک بارانی مناسب، به شما کمک می‌کند از باران لذت ببرید. ممکن است بارانی جزو اصلی کمد شما نباشد، اما وجود یک بارانی خوب در کمد شما اطمینان بخش است. اشتباه نکنید! منظور از بارانی، بارانی‌های کهنه و قدیمی پدرتان نیست. بارانی‌های جدید سبک، راحت و قشنگ هستند. در روزهای بارانی، بارانی زنانه خود را به همراه یک جفت بوت بپوشید و از باران پاییزی لذت ببرید.  

ترنچ کت‌های کلاسیک و جذاب

  امسال ترنچ کت‌های کلاسیک را از دست ندهید. ترنچ کت‌ها در پاییز 1400 بسیار ترند شده‌اند. ترنچ کت‌های کلاسیک سردوشی، سرآستین و کمربند دارند و معمولاً آزاد و گشاد هستند. یقه‌ی این بارانی‌ها معمولاً انگلیسی و پهن است. این بارانی زنانه در دو نوع بلند و کوتاه وجود دارد که البته بیشتر به صورت بلند جا افتاده است. خوبی ترنچ کت این است که هیچ گاه از مد نمی‌افتد. به راحتی می‌توانید استایل‌های زیبایی با ترنچ کت‌ها بسازید. ترنچ کت خود را با شلوار جین و پلیور بافت ست کنید و استایل اسپرت بسازید. اگر استایل رسمی دوست دارید، ترنچ کت خود را با کت و شلوار بپوشید.  

 

ترنچ کت‌های پاییزی

 

پاییز 1400 با بارانی کتی

  بر کسی پوشیده نیست که این روزها چقدر کت و مانتوهای کتی ترند شده‌اند. بارانی‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. بارانی‌های کتی هم امروزه ترند شده‌اند و بسیار جذاب هستند. اگر طرفدار مانتوهای کوتاه و کت هستید، این بارانی‌ها را از دست ندهید. بارانی خود را به سادگی با هر شلواری که دوست دارید ست کنید و استایل زیبایی برای خود بسازید.  

بارانی‌های گت دار را فراموش نکنید!

  یک مدل دیگر بارانی که خیلی هم این روزها ترند شده، بارانی گت دار است. این مدل بارانی در قسمت کمر، بند یا کشی دارد که باعث چین خوردن و جمع شدن لباس در قسمت کمر می‌شود. این بارانی‌ها بیشتر حالت کژوال دارند. بارانی گت دار در دو مدل بلند و کوتاه وجود دارد که هر دو مدل آن زیبا هستند. برخی از آن‌ها حالت شنل دار هستند و یک تکه پارچه‌ی اضافه در پشت خود دارند. گاهی بارانی‌های گت دار، کلاه دار هم هستند.  

بارانی عروسکی زیبا

  اگر طرفدار لباس‌های عروسکی و چین دار هستید، این مدل بارانی مخصوص شما است. بارانی عروسکی و دخترانه در قسمت کمر چین دارد. گاهی بارانی عروسکی چین‌های طبقه‌ای دارد و گاهی هم در قسمت آستین چین دارد.  

بارانی چرم هیچ گاه از مد نمی‌افتد

  یکی از انواع بسیار جذاب بارانی که همیشه ترند است و همیشه شیک و پر طرفدار است، بارانی چرم است. بارانی چرم، همیشه طرفداران خاص خود را دارد. این بارانی‌ها برای داشتن یک استایل شیک و رسمی عالی هستند. بارانی چرم در دو نوع بلند و کوتاه وجود دارد اما بارانی‌های چرم کوتاه قشنگ‌تر هستند.

 

  دو مدل بارانی چرم

  

بارانی‌ها از چه جنس پارچه‌ای هستند؟

  برای دوخت انواع بارانی زنانه از پارچه‌های مختلفی استفاده می‌شود. جنس بارانی معمولاً به طوری است که آب و باران را به خود جذب نمی‌کند. این‌جا چند پارچه‌ی پر کاربرد بارانی را معرفی می‌کنیم.  

• چرم جذاب

  برای دوخت بارانی‌ها از چرم‌هایی استفاده می‌شود که نازک هستند و ایستایی کمی دارند. این چرم‌ها راحت هستند، ضخامت کم اما قابل قبولی دارند و از شما در برابر سرما محافظت می‌کنند.  

• پارچه‌ی شمعی

  از میان پارچه‌هایی که برای دوخت بارانی استفاده می‌شود، پارچه‌ی شمعی از همه پر کاربردتر است. پارچه‌ی شمعی براساس نوع ایستایی و ضخامت، انواع مختلفی دارد. 1. پارچه شمعی پشت نقره‌ای: این پارچه ضخامت کمی دارد. ایستایی آن نسبتاً زیاد است؛ اما برای دوخت بارانی گزینه‌ی مناسبی نیست. 2. پارچه شمعی پشت لاستیکی: این پارچه ضخامت خوب و ریزش مناسبی دارد. 3. پارچه شمعی مموری: از میان بارانی‌هایی که در بازار می‌بینید، بیشتر آن‌ها از جنس این نوع پارچه هستند. پارچه شمعی مموری بهترین و با کیفیت‌ترین پارچه برای تولید لباس است. این پارچه لطافت و نرمی خاصی دارد. پارچه مموری نسبت به سایر پارچه‌های شمعی قیمت بالاتری دارد.  

 

دو مدل بارانی شمعی

  

• بارانی پلی استر

  پلی استر از الیاف مصنوعی است. این پارچه استحکام بالا و چروک پذیری کمی دارد. پلی استر برای باران‌های سخت بسیار مناسب است.  

• الیاف نایلونی

  الیاف نایلونی، پر کاربرد و با دوام هستند. این پارچه‌ها نرم و منعطف هستند. پارچه‌ی نایلونی که از الیاف مصنوعی ساخته شده است، مقاومت بالایی هم دارد و برای روزهای سخت بارانی انتخاب مناسبی است.  

به یقه‌ی بارانی‌ها دقت کرده‌اید؟

  حالا که با انواع بارانی‌ها و پارچه‌های آن‌ها آشنا شدیم، بهتر است کمی هم به یقه‌ها بپردازیم. تقریباً اکثر بارانی‌ها و ترنچ کت‌ها یقه‌ی انگلیسی دارند. یقه‌ی انگلیسی به شیک و جذاب‌تر شدن این بارانی‌ها کمک می‌کند. با این حال گاهی انتظار داریم بارانی ما کلاه داشته باشد تا سرمان زیر باران خیس نشود. به این منظور بارانی‌های زیادی را می‌بینیم که کلاه دارند و یقه‌ی آن‌ها ساده است. بارانی‌های کلاه‌دار در روزهای بارانی کاربردی‌تر هستند، اما بارانی‌های یقه انگلیسی شیک و رسمی‌تر هستند. در این مقاله انواع بارانی زنانه را از نظر گذراندیم. همانطور که دیدید بارانی‌ها انواع مختلفی دارند و تمام آن‌ها کاربردی و زیبا هستند. این شما هستید که با توجه به مکان زندگی و نیاز خود، باید بارانی مناسب را تهیه کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. از روزهای بارانی لذت ببرید.