با استایل وینتج بیشتر آشنا شوید

با استایل وینتج بیشتر آشنا شوید
با استایل وینتج بیشتر آشنا شوید

استایل وینتج به چه معناست؟ کلمه Vintage در انگلیسی به‌معنای فصل انگورچینی است، اما زمانی که این لغت در کنار کلماتی مانند Style، Clothes و... قرار می‌گیرد، تغییری اساسی ایجاد می‌کند و معنی وابسته به سال‌ به‌خصوصی را می‌دهد. در واقع لغت Vintage یک کلمه‌‌ی محاوره‌ای است که معمولاً برای اشاره به سبک‌های قدیمی لباس که مربوط به 20 تا 100 سال پیش هستند، استفاده می‌شود. اما لباس‌ یا وسایل دیگری که قدمت آن بیشتر از 100 سال باشد، عتیقه محسوب می‌شود. به‌همین خاطر  (Vintage Style) را می‌توان سبکی از صنعت مد دانست که اشاره به یک دوره‌ی زمانی خاص دارد.  

 

استایل وینتج اکنون

  

استایل وینتج چیست؟

استایج وینتج (Vintage Style)، اصطلاحی عمومی است برای استایل‌هایی که از دوره‌های مختلف گذشته نشأت گرفته‌اند. با این‌حال امروزه صنعت مد از این استایل غافل نمانده و مجموعه‌ای از سبک‌ها و دوره‌های مختلف را با لباس‌های جدید ترکیب کرده است که معمولاً با مارک‌های معروف و با قیمت مناسب به فروش می‌رسند. شاید اولین ایده استفاده ازآن مربوط به زمان جنگ‌جهانی اول باشد، زیرا در آن روزها به‌دلیل کمبود پارچه در جهان، استفاده مجدد از لباس به‌شدت رواج پیدا کرد. با این‌حال بیشتر طراحان مد آن را مربوط به دهه‌های 1920 تا دهه 1950 می‌دانند و از آن سبک لباس‌ها الهام می‌گیرند. در مجموعه استایل وینتج به لباس‌هایی گفته می‌شود که از یک دوره مشخص و گذشته، تقلید شده و در واقع نسخه جدید، نسخه‌ی کپی شده قدیمی است.  

 

استایل وینتج در گذشته

 

 

ویژگی‌های استایل وینتج

بزرگ‌ترین ویژگی آن این‌ است که خریداران می‌توانند خودشان طراح استایل‌شان باشند. آن‌ها می‌توانند لباس‌های مختلفی را از توی کمد مادر یا مادربزرگ‌شان پیدا کنند یا آن را از خرده‌فروشی‌ها مانند eBay یا به‌عنوان لباس دست دوم تهیه کنند. با این‌حال استایل وینتج علاوه بر این‌که می‌توان مقرون به‌صرفه و بسیار نوستالژیک باشد، دارای چند ویژگی دیگر نیز است که عبارتند از: 1. هویت فردی؛ اگر از ظاهر یکسان و لبا‌س‌های تکراری خسته شده‌اید، استایل وینتج مناسب شما است! این استایل به شما امکان می‌دهد که هویت فردی خود را نشان دهید. اگرچه ممکن است از این‌که در جمع استایل شما با دیگران خیلی فرق دارد نیز عصبی شوید! 2. کیفیت؛ آیا شما از این‌که کیفیت برخی از لباس‌های مدرن ضعیف است، ناراحت هستید؟ واقعیت این است که لباس‌های قدیمی بیشتر از آن‌که به عنوان مد یک‌بار مصرف باشند، با دوام ساخته شده‌اند. بنابراین با انتخاب و پرداخت هزینه لباس مدرن، به‌احتمال زیاد نه تنها لباس بیشتری خریداری می‌کنید بلکه کیفیت بی‌نظیری را نیز تجربه خواهید کرد.  

 

استایل وینتج شیک

 

3. مطابق مد روز؛ مد همیشه در حال چرخش و تغییر است، بنابراین انتخاب آن در این چرخه می‌تواند یا شما را از مد جلوتر بیاندازند و یا حتی باعث تطابق استایل‌تان با مد روز شود. 4. تک بودن استایل؛ اگر جزو آن افرادی هستید که از پوشیدن لباس‌ یکسان با شخصی دیگر در مجالس بیزارید، حتماً آن را انتخاب کنید. زیرا با انتخاب این سبک نمی‌توانید دیگر کسی را بیابید که دقیقاً مانند شما لباس پوشیده باشد!  

5 روش برای ترکیب لباس مدرن به این استایل

  ست بلوز

 

1. بیشتر به سمت بلوزهای سفید یا یک‌دست رنگی بروید: یک بلوز ساده و سفید نخی، یک قطعه اساسی و ضروری برای داشتن استایل وینتج است. البته بلوز بلند و تک‌رنگ نیز در صورت نبودن بلوز سفید، انتخاب مناسبی خواهد بود. بلوز سفید را با یک ژاکت‌ کش‌باف ترکیب کنید تا از دیدن استایل وینتج خود در دنیای مدرن هیجان‌زده شوید. 2. کمر شلوار بلند و شلوارک را کوتاه انتخاب کنید. کمر بالا و پهن شلوار یک امضاء مشخص از استایل وینتج است. این برش برای هر نوع فرم بدنی و بالا تنه‌ی مناسب است. پوشیدن یک بلوز یقه‎‌دار سفید ساده با شلوار کمر بلند و پهن، می‌تواند یک ظاهر جذاب ایجاد کند. همچنین برای داشتن استایل وینتج کمر شلوارک باید کوتاه و تقریباً زیر شکم باشد.  

 

ست شلوار و شلوارک

 

 3. برای احساس زنانه‌تر به دنبال دامن‌های بلند و پیراهن‌های کمردار بروید. هنگام انتخاب پیراهن و دامن، سعی کنید، به دنبال لباس‌هایی بروید که تا مچ پا پایین بیفتد یا ساق پا را بپوشاند. این سبک در دهه‌های 1940 و 1950 بسیار رایج بود. این مدل استایج وینتج با لوازم جانبی مدرن بسیار شیک و جذاب خواهد شد. دامن‌های بلند را می‌توانید با یک تاب یا تی‌شرت رنگی ست کنید و همچنین پیراهن‌های کمردار را با یک ژاکت کش‌باف یا چرمی به‌تن کنید.

  ست دامن و پیراهن در این استایل

کفش با این استایل

 

بسیاری از کفش‌های مدرن امروز از مد و استایل وینتج الهام گرفته‌اند. کفش‌های لوفر چرمی با پاشنه‌های نیم تا یک اینچ، یکی از تجهیزات اساسی برای داشتن این استایل است.

5. جواهرات قدیمی و مدرن را ترکیب کنید. کمد‌ مادربزرگ‌ها یا جمعه بازارها انتخاب مناسبی برای پیدا کردن جواهرات قدیمی و مناسب هستند. برای این‌که بتوانید جواهرات را با استایل خود ست کنید، باید قطعات جدید در برجسته‌سازی قطعات وینتج تأثیرگذار باشند.  

 

اکسسوری برای این استایل