راهنمای قدم به قدم؛ بهترین روش شستن و خشک کردن شلوار جین

راهنمای قدم به قدم؛ بهترین روش شستن و خشک کردن شلوار جین
راهنمای قدم به قدم؛ بهترین روش شستن و خشک کردن شلوار جین

راهنمای قدم به قدم؛ بهترین روش شستن و خشک کردن شلوار جین

این روزها، یک شلوار جین عالی یک لباس کاملاً ضروری و نوعی سرمایه‌گذاری است! معمولاً لباس‌های جین در دسته راحت‌ترین و بادوام‌ترین‌ها قرار می‌گیرند و تقریباً با هر چیزی مطابقت دارند، اما برای نگه‌داری نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارند. بنابراین دانستن روش‌ شستن جین بسیار مهم و در اولویت قرار دارد.  

 

  بهترین روش شستن و خشک کردن شلوار جین

 

روش شستن جین با ماشین‌لباس‌شویی

شلوار جین بعد از هربار استفاده نیاز به توجه ویژه دارد. اگر می‌خواهید سال‌های سال از لباس جین موردعلاقه خود لذت ببرید، باید راز عمر طولانی آن یعنی روش شستن جین را بلد باشد! برای این‌که شلوار جین کمرنگ نشود و ظاهر اولیه خود را حفظ کند، باید مراحل زیر را دقیق انجام دهید:  

قدم اول؛ لیبل مراقبت از پارچه را بخوانید.

قبل از شست‌وشو لیبل مراقبت و توضیحات پارچه روی لباس را چک کنید. اگر اولین بار است که قصد شستن جین را دارید، برای جلوگیری از انتقال رنگ، شلوار جین را جداگانه بشویید.  

 

لیبل روی شلوار جین

 

قدم دوم؛ آن را به سمت داخل برگردانید.

اگر شلوار جین قابلیت شست‌شو در ماشین لباس‌شویی را دارد، قبل از قرار دادن آن در لباس‌شویی شلوار را به سمت داخل برگردانید.  

 

برگرداندن شلوار به سمت داخل

 

قدم سوم؛ آن را با آب سرد و مواد شوینده مناسب بشورید.

دقت کنید که برای شستن جین شوینده‌ای مناسب که در بهبود کیفیت الیاف کمک تاثیرگذار و از تغییر رنگ و کمرنگ شدن جلوگیری می‌کند، انتخاب کنید. همچنین شلوار جین را فقط با آب سرد و لباس‌ جین بشویید.  

قدم چهارم؛ شلوار جین را خشک کنید.

برای خشک کردن شلوار جین، برچسب مراقبت از پارچه را بخوانید. به‌طورکلی اگر شلوار جین را کمی خشک و مرطوب از خشک‌کن ماشین‌لباس‌شویی خارج کنید، دوام بیشتری خواهد داشت. برای خشک کردن جین آن را مرتب و در یک سطح صاف آویزان کنید. * نکته: اگر رنگ شلوار جین تیره است، آن در آب سرد و با لبا‌س‌های رنگ تیره دیگر بشویید تا از کمرنگ شدن جین جلوگیری شود.  

روش شستن شلوار جین بدون ماشین‌ لباس‌شویی

    شستن شلوار جین بدون ماشین لباسشویی

 

برخی مواقع ممکن است به‌خاطر ترکیبات ظریف مانند منجوق‌دوزی با لباس جین یا رنگ دادن آن، بخواهید شلوار جین را با دست بشویید. به‌همین خاطر باید نحوه شستن جین با دست را بدانید.  

قدم اول؛ وان، لگن یا سینک ظرف‌شویی را با آب پر کنید.

ابتدا برچسب مراقبت از پارچه را بررسی تا درجه حرارت مطلوب آب را پیدا کنید. سپس وان یا لگن را با آب گرم یا سرد (طبق دستورالعمل لباس) به ‌اندازه‌ای پُر کنید که شلوار جین در آن غرق شود.  

 

برچسب مراقبت از پارچه

 

قدم دوم؛ مواد شوینده را به آب اضافه کنید.

مقدار کمی مواد شوینده مایع (پودر نریزید) را به‌خوبی با آب مخلوط کنید.  

قدم سوم؛ شلوار جین را به مخلوط آب و مایع شوینده اضافه کنید.

شلوار جین را در داخل آب انداخته و به‌مدت 1 الی 2 دقیقه با دست‌تان به‌خوبی آن را در آب حرکت دهید.  

قدم چهارم؛ شلوار جین 15 الی 30 دقیقه در آب بماند.

بگذارید شلوار جین به‌خوبی در آب خیس شود.  

قدم پنجم؛ آب کثیف را خالی و دوباره پر کنید.

آب کثیف را خالی کنید و دوباره مراحل 1 و 2 را انجام دهید. شلوار جین را به‌مدت 5 الی 10 دقیقه با دست‌تان شست‌وشو دهید تا هرگونه آلودگی از بین برود.  

قدم ششم؛ آب اضافی شلوار جین را بگیرید.

آب اضافی شلوار تمیز شده را با جمع کردن یا تکان دادن بگیرید اما هرگز آن را لوله یا اصطلاحاً مچاله نکنید.

 

    گرفتن آب اضافی شلوار

 

قدم هفتم؛ شلوار جین را خشک کنید.

مانند شستن شلوار جین با ماشین لباس‌شویی، مطابق با دستورالعمل برچسب لباس آن را خشک کنید.  

نحوه شستن برای اولین بار

وقتی یک شلوار جین جدید تهیه می‌کنید، مراقبت از آن برای دوام بیشتر بسیار مهم است. بهترین راه برای این کار شستن جین با دست و به‌تنهایی خواهد بود. همیشه آن را به داخل برگدارنید و در آب سرد در وان یا لگن قرار دهید. بعد از شستن شلوار جین مطمئن شوید که ‎آن‌ را در سطحی صاف برای خشک شدن قرار داده‌اید.  

 

روش شستن جین برای بار اول  

ترفندهایی برای تغییر شکل ندادن شلوار جین

  •  شلوار جین را آویزان کنید:یکی از رازهای عمر طولانی شلوار جین، آویزان کردن آن در بین دو شست‌شو و زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، است.  این کار باعث ریکاوری شدن الیاف و جلوگیری از کشش به‌ویژه در زانوها و نشمین‌گاه می‌شود.

  آویزان نمودن جین

  

  •  لکه‌های شلوار جین را تمیز کنید:بهتر است نقاط لکه‌دار را به‌صورت جداگانه تمیز کنید اما اگر مجبور هستید کل آن را بشویید حتماً با دست، این‌کار را انجام دهید.

  تمیز کردن لکه ها

 

شلوار جین را فقط در صورت لزوم بشویید:تحریک الیاف پارچه در شست‌وشو زیاد،  باعث از بین رفتن و در نتیجه عمر کوتاه شلوار جین خواهد شد.