ترند ترین مانتو های پاییزه سال 1400

ترند ترین مانتو های پاییزه سال 1400
ترند ترین مانتو های پاییزه سال 1400

مانتو پاییز 1400 چی بپوشیم؟

  با شروع شهریور و خنک شدن هوا همه‌ی ما کم‌کم لباس‌های پاییزی خود را از کمدها در می‌آوریم و خود را برای فصل زیبای پاییز آماده می‌کنیم. البته شاید مایل باشید برای پاییز امسال کمی در استایل خود تغییر و تحولاتی ایجاد کنید. بهترین راه برای ایجاد تغییر در استایل، تغییر مانتو است. مانتو جزو اصلی و جدا نشدنی پوشاک خانم‌ها است. با انتخاب درست مانتو می‌توانیم به استایل خود تنوع ببخشیم. در این مقاله، با مانتو های پاییزه بیشتر آشنا می‌شویم. در این مقاله‌ی پاییزی با ما همراه باشید.  

با مانتوهای پاییزی شیک باشید!

  هر فصل با توجه به آب و هوای خاص خود، لباس‌ها و پوشش‌های مختلفی را می‌طلبد. معمولاً مانتوهای بهار و تابستانی خنک‌تر هستند و برای دوخت آن‌ها از پارچه‌های خنک و رنگ‌های روشن‌تری استفاده می‌شود. در حالی که مانتوهای پاییزی گرم‌تر هستند و در دوخت آن‌ها از پارچه‌های ضخیم و گرم استفاده می‌شود. این گرما در رنگ مانتوهای پاییزی هم کاملاً ملموس است.  

5 مدل از ترندی‌ترین مانتو های پاییزه 1400

 

1. مانتوهای کوتاه و جذاب

  اولین مدل از انواع مدل‌های مانتوهای پاییزی، مانتوهای کوتاه هستند. مانتوهای کوتاه مدتی است که در میان جوانان ترند شده‌اند. این مانتوها حالت دخترانه و کوتاه دارند و به همین دلیل جوان پسند هستند و باعث می‌شوند کم سن و سال‌تر به نظر برسید. مانتوهای کوتاه اغلب با شلوار بگی و شلوار مام استایل ست جذابی را می‌سازند. البته با توجه به نوع، مدل مانتو و جایی که می‌خواهید بروید، می‌توانید شلوار مناسب را با آن ست کنید.

 

  مانتوها کوتاه برنس

  

2. مانتوهای جلو بسته و دخترانه

  مانتوهای جلو بسته اغلب کوتاه هستند. این مانتوها برای استایل کژوال بسیار مناسب هستند. یکی از انواع مدل‌های مانتوهای جلو بسته که به تازگی بسیار در میان جوانان طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند، هودی‌ها هستند. هودی نوعی مانتوی جلو بسته و کوتاه است که جنس آن معمولاً نخ و پنبه و گاهی پشم است. می‌توانید هودی و مانتوی جلو بسته‌ی خود را با شلوار مام استایل و گت ست کنید و استایل کژوال جذابی داشته باشید.  

3. مانتوهای اورسایز ترندی

  لباس‌های اورسایز مدتی است که در کل جهان ترند شده‌اند. در کشور ما هم مانتوهای اورسایز در بهار و تابستان امسال بسیار ترند بودند. این مانتوها در پاییز هم دوباره به کمدها باز می‌گردند. مانتوی اورسایز در دو نوع کوتاه و بلند وجود دارد که هر دو نوع آن بسیار طرفدار دارند. با توجه به نوع استایل خود می‌توانید آیتم‌های مناسب با مانتوی خود را انتخاب کنید. با پوشیدن مانتوهای اورسایز استایل کژوال و در عین حال شیکی خواهید داشت.  

4. پیراهن‌های مانتویی خاص

  در گذشته خانم‌ها به جای پوشیدن مانتو، پیراهن‌های بلند و بعضاً گل دار می‌پوشیدند. امروزه این پیراهن‌ها دوباره به کمدها بازگشته‌اند و روز به روز به محبوبیت آن‌ها افزوده می‌شود. پیراهن‌های مانتویی همیشه جذاب، خواستنی و البته خاص هستند. این پیراهن‌ها بلند هستند و به جای مانتو پوشیده می‌شوند. پیراهن‌های مانتویی استایل سنتی دارند و بسیار راحت هستند. پیراهن‌های پاییزه معمولاً از پارچه‌های ضخیم دوخته می‌شوند تا در برابر سرما از شما محافظت کنند. این پیراهن‌ها در طرح‌های گل‌دار و چهارخانه و یا به صورت ساده وجود دارند. پیراهن‌های مانتویی برای هر سن و هر اندامی مناسب هستند. این پیراهن‌ها بسیار منحصر به فرد هستند. اگر تمایل و جسارت آن را دارید که استایل متفاوتی داشته باشید، این پیراهن‌ها مناسب شما هستند.  

 

دو مدل مانتوی پیراهنی برنس

  

5. مانتو کتی جذاب

  مانتوهای کتی چند سالی است که بسیار ترند شده‌اند. این مانتوها به صورت کت و شلوار یا کت تک وجود دارند. همانطور که از اسم آن‌ها پیدا است، این مانتو‌ها کوتاه و کت مانند هستند. مانتوهای کتی حالت رسمی دارند؛ از این رو برای محل کار یا قرارهای رسمی بسیار مناسب هستند. البته می‌توانید میزان رسمی بودن یا نبودن آن‌ها را با توجه به سایر آیتم‌های استایل خود تعیین کنید. به طور مثال می‌توانید مانتو کتی خود را با شلوار مام استایل بپوشید. به این ترتیب هم استایل خود را از رسمی بودن خارج کرده‌اید و هم جذابیت خود را حفظ کرده‌اید.  

با رنگ‌های جذاب مانتوهای پاییزی آشنا شوید!

  حالا که با مانتو های پاییزه آشنا شدیم، بد نیست کمی هم در مورد رنگ مانتوهای پاییزی مطالعه کنیم. همانطور که در مقالات قبل هم اشاره کردیم، فصل پاییز فصل رنگ‌ها است و هوای سردی دارد. ما همیشه و در همه حال باید سعی کنیم در استایل خود تعادل ایجاد کنیم. در فصل سرما هم با پوشیدن رنگ‌های گرم، در ارتباط استایل خود با طبیعت تعادل ایجاد می‌کنیم. به این ترتیب هم بیشتر احساس گرما می‌کنیم و هم استایل جذابی خواهیم داشت. اما گفتیم پاییز فصل رنگ‌ها است. ما می‌توانیم از طبیعت پاییزی الهام بگیریم و این رنگ‌ها را در استایل خود به کار ببریم تا جذاب‌تر شویم و تمام توجه‌ها را به خودمان جلب کنیم. رنگ‌های طبیعت پاییزی مثل قرمز، نارنجی و زرد؛ همینطور رنگ‌های خاکی، شتری و طلایی از رنگ‌های جذاب و پرطرفدار پاییزی هستند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله‌ی «مانتو چه رنگی بپوشم» از برنس را مطالعه کنید.  

 

رنگ‌های پاییزی

  

تاثیر پارچه را بر مانتوهای پاییزی فراموش نکنید!

  پیش‌تر از رنگ مانتو های پاییزه گفتیم؛ اما مانتوهای پاییزی چه جنسی دارند؟ از آن جایی که پاییز فصل سرد و خنکی است، بهتر است لباس‌هایی که جنس ضخیم‌تری دارند بپوشیم تا سرما اذیتمان نکند. برای دوخت مانتوهای پاییزی اغلب از پارچه‌های کشمیر، سوییتی، مخمل کبریتی و فاستونی استفاده می‌شود. تمام این پارچه‌ها ضخیم هستند و برای مانتوهای پاییزی و همچنین پالتوهای زمستانی کاربرد دارند. در مقاله‌ی «مانتوهای ترندی 1400» درباره‌ی جنس این پارچه‌ها بیشتر توضیح داده‌ایم.  

سه نکته‌ی کوتاه، اما مهم!

  1. هرگز فراموش نکنید که همیشه مهم‌ترین نکته در پوشش، حفظ تعادل است. در رنگ لباس‌ها و آیتم‌های مختلف استایل خود حتماً تعادل را رعایت کنید. 2. سعی کنید در پاییز رنگ‌های ملایم نپوشید. 3. خود را در رنگ‌ها و طرح‌ها غرق نکنید. در این مقاله به مانتو های پاییزه پرداختیم. درباره‌ی رنگ آن‌ها گفتیم و با جنس این مانتوها آشنا شدیم. امیدواریم با مطالعه‌ی این مقاله، مانتوی پاییزی مناسب خود را پیدا کنید و با اعتماد به نفس و حس خوب آن را بپوشید. یادتان نرود که همیشه در لباس پوشیدن جسارت و خلاقیت داشته باشید.