یلدا چی بپوشم ؟

یلدا چی بپوشم ؟
یلدا چی بپوشم ؟

شب یلدای امسال خوش استایل تر باشید


شب یلدا یکی از شب های مقدس ایرانیان است و جشن و چله نشینی در این شب، از آیین های قدیمی ما ایرانیان برای گرامیداشت بلندترین شب سال می باشد. ما ایرانیان در شب یلدا، دور هم جمع می شویم و سفره ای که به آن سفره یلدا یا چله می گویند پهن می کنیم. در این سفره انواع خشکبار و آجیل شیرین، انار دان شده و هندوانه تزئین شده چیده می شود. هندوانه و انار جز المان های اصلی این سفره اند بهمین علت الهام بخش بسیاری از لباس ها و اکسسوری های ست که در این شب پوشیده می شوند.


چگونه ای یلدایی شویم؟


همان طور که گفتیم در این شب افراد خانواده و فامیل دور هم جمع می شوند و شب چله را جشن می گیرند. یکی از دغدغه های حضور در این مهمانی ها برای هر خانم شیک پوشی، رنگ و نوع لباس و اکسسوری های سِت آن است. البته این دغدغه برای تازه عروس ها و دخترانی که نامزد کرده اند بسیار بیشتر است. قبل از این که در مورد لباس های مناسب برای شب یلدا صحبت کنیم، این اصل را به خاطر بسپارید: لباس و تم هندوانه ممنوع! اگر می خواهید در این شب بدرخشید و استایلی خاص و متفاوت داشته باشید، از پوشیدن هر گونه لباسی با تم هندوانه دوری کنید. این تم نه تنها شما را خوش استایل نمی کند، بلکه ظاهری لوس و کودکانه به شما می دهد. خوش استایل بودن یعنی لباسی درست و متناسب با سبک شخصی تان بپوشید. پس برای اینکار حتما از لباس هایی با طرح هندوانه که مغایر با استایل یک خانم شیک پوش و جذاب است، دوری کنید. در ادامه برایتان چند استایل مختلف از لباس هایی که می تواند هر چه بیشتر شما را جذاب و خوش پوش نشان دهند را با هم بررسی می کنیم:


زیبایی در سادگی ست؛ یلدا چی بپوشم؟


یکی از لباس هایی که ممکن است در کمد لباس هر خانم شیک پوش و خوش استایلی پیدا شود، پیراهن ساده و تک رنگ است. پیراهن های ساده ای از جنس گیپور که مربوط به دوره خاصی نیستند و همیشه زیبایی خود را دارند. می توانید برای شب یلدای امسال با خرید پیراهن زنانه سبز ساده با اکسسوری های قرمز و یا پیراهن قرمز یکدست با اکسسوری های سبز استایلی ساده و شیک داشته باشید. سبز و قرمز از رنگ های مکمل یکدیگرند که اگر تناژهای مختلف آن به خوبی باهم ترکیب شوند می توانند ظاهری زیبا و جذاب برایتان به ارمغان بیاورند. اگر می خواهید استایلی رسمی و شیک داشته باشید، یک پیراهن گیپور سبز با گوشوارهای دانه اناری و گردنبند بلند قرمز به شما این ظاهر جذاب را می دهد. ولی اگر می خواهید در یک مهمانی دورهمی و خودمانی شرکت کنید بهتر است پیراهنی قرمز با گوشواره و گردنبند سبز بپوشید.


استایلی دخترانه داشته باشید


استایل دخترانه شب یلدا


استایل دخترانه شب یلدا   برای اینکه استایلی دخترانه و جذاب داشته باشید می توانید بلوز و یا شومیز قرمز دانه اناری با دامن کوتاه سبز و جوراب شلواری مشکی بپوشید. این استایل در عین مینیمال و دخترانه بودن شما را بسیار خاص و جذاب نشان می دهد. فقط فراموش نکنید که اگر جوراب شلواری مشکی می پوشید باید کفش تان همرنگ با جوراب شلواری باشد. اگر علاقه ای به پوشیدن جوراب شلواری ندارید و یا از آن دسته افرادی هستید که جوراب شلواری رنگ پا را ترجیح می دهید، بهتر است رنگ کفش خود را با رنگ دامن تان ست کنید.


ست رسمی بپوشید


ست رسمی شب یلدا

ست رسمی شب یلدا وقتی صحبت از رسمی بودن یک مراسم می شود، اولین گزینه ای که به ذهن یک خانم شیک پوش می رسد خرید کت و شلوار زنانه است. این نوع لباس برای شرکت در مهمانی های رسمی و یا مهمانی هایی که در خارج از منزل برگزار می شود، بهتر گزینه است. برای این قبیل مهمانی شب یلدا می توانید یک کت و شلوار رسمی قرمز با شومیز سبز به تن کنید. البته بهتر است برای مهمانی های خارج از منزل از پوشیدن کت تنگ و کوتاه اجتناب کنید.


سنتی بپوشید در شب یلدا


جشن شب چله و شب یلدا یکی از مناسبت های کهن و اصیل ایرانی ست. پس یکی از بهترین گزینه های پوشاک زنانه برای این شب می تواند لباس سنتی و اصیل ایرانی باشد. خصوصا که در این سبک لباس ها رنگ های سبز به خوبی با رنگ های قرمز ترکیب می شوند و شما را از دغدغه ترکیب این دو رنگ بی نیاز می کنند. طرح های سنتی می تواند نه تنها در لباس سنتی بلکه در شال و روسری و یا مانتو و کیف دستی تان دیده شوند. خرید مانتو سنتی برای چنین شبی می تواند گزینه مناسبی برای مهمانی های خارج از منزل باشد.


اکسسوری ها را یلدایی کنید


گزینه های خرید لباس زنانه شب یلدا بسیار زیاد است که همگی آنها از ترکیب رنگ های قرمز و سبز تشکیل شده اند. اما گر میانه ای با این رنگ ها و یا طرح های شب یلدا ندارید می توانید لباس مورد علاقه تان را با اکسسوری های یلدایی بپوشید. اکسسوری هایی از قبیل گل سینه، گل سر، دستبند و یا گردنبد و گوشواره که هر ساله با طرح های انار و یا هندوانه وارد بازار می شوند می توانند به لباس تان حال و هوای یلدایی ببخشند.