جدول سایزبندی لباس، راهنمای شما برای خرید اینترنتی

جدول سایزبندی لباس، راهنمای شما برای خرید اینترنتی
جدول سایزبندی لباس، راهنمای شما برای خرید اینترنتی

خرید اینترنتی لباس زنانه و جدول سایزبندی لباس می تواند هم در وقت و هزینه صرفه جویی کند و هم در این روزهای کرونایی سلامتی شما را تضمین نماید. اما اگر این کار بی دقت و بی حوصله انجام شود مشکلاتی را برایتان بوجود می آورد. البته بسیاری از فروشگاه های اینترنتی لباس زنانه همانند برنس مد این امکان را فراهم آورده اند که بعد از خرید لباس بتوانید آن را تعویض نمایید. اما بهتر است از همان اول خریدی مطابق با سایز و سلیقه تان صورت گیرد که بعدها برای تعویض آن دچار دردسر نشوید. برای اینکه خریدی لذت بخش را تجربه کنید بهتر است در قدم اول سایز مناسب خود را بیابید. بسیاری از خانم ها در خرید اینترنتی لباس تردید دارند زیرا نمی توانند لباس را پرو کرده و از سایز آن مطمئن شوند. برای اینکه از خرید لباس لذت ببرید و با اطمینان این کار را انجام دهید بهتر است اندازه های خود را داشته باشید تا بتوانید با استفاده از جدول سایزبندی لباس بدون نیاز به پرو کردن، لباسی مناسب و اندازه اندام خود بیابید. این جدول نه تنها برای خرید از فروشگاه اینترنتی لباس زنانه بلکه برای مواردی که نمی توان لباس را پرو کرد بسیار کاربردی است.

جدول سایزبندی چیست؟

جدول سایزبندی لباس به نوعی راهنمای لباس محسوب میشود. لباس ها براساس سیستم استانداردی که بر مبنای آن دوخته می شوند دارای یک سایز عددی هستند که معمولا بر روی برچسب لباس مشخص می شود. اینکه لباس براساس کدام سیستم استاندارد تولید شده و چه عدد سایزی در آن سیستم دارد بر تفاوت اندازه های آن در قسمت های مختلف بدن تاثیر می گذارد. برای مثال اگر سایز شما 38 هست و قصد خرید مانتو زنانه را دارید، عدد 38 باعث ایجاد تفاوت اندازه هر یک از قسمت های مانتوی شما با سایر سایزها در اندازه دور سینه، اندازه دور کمر، اندازه دور باسن، سر شانه، قد آستین، دور بازو و.. می شود. همانطور که گفتیم مهم است که لباس براساس چه سیستم سایزبندی دوخته شود. در کل، پوشاک بر مبنای سه سیستم متفاوت تولید می شوند: سیستم آمریکایی، سیستم اروپایی و سیستم انگلیسی. البته سه سیستم جدید ژاپنی، آلمانی و ایتالیایی هم اخیرا اضافه شده که خیلی استفاده از آنها مرسوم نیستند. ما در ایران از سیستم اروپایی برای تولید لباس استفاده می کنیم. در این سیستم اگر بر روی لباس اروپایی سایز ۳۸ برچسب خورده باشد، معادل عدد 8 در سیستم آمریکایی و عدد 10 در سیستم انگلیسی است.

روش اندازه گیری برای استفاده از جدول سایزبندی لباس زنانه

جدول سایزبندی لباس

 

جدول سایزبندی لباس   اینکه قصد خرید چه نوع لباس زنانه ای را دارید، اندامی که باید سایز آن را اندازه گیری کنید متفاوت است. برای مثال برای خرید تاپ زنانه باید اندازه دور سینه و بالا تنه را بدانید. ولی اگر قصد خرید بلوز را دارید علاوه بر اینها به اندازه طول دست هم نیاز خواهید داشت. برای اندازه گیری درست اندام تان باید حتما لباس نازکی به تن داشته باشید تا اندازه لباس بر اندازه واقعی اندام تان تاثیر نگذارد و اندازه ها را اشتباه برداشت نکنید. فراموش نکنید که قبل از اندازه گیری آب و غذای زیادی نخورده باشید. از مترهای استاندارد استفاده کنید و از یک فرد دقیق کمک بگیرید. باید صاف بایستید و شانه ها را به عقب دهید و قوز نکنید. گردن را صاف نگه دارید و دقت کنید که کمرتان در راستای بدن تان باشد تا شکم تان آویزان نشود. اگر عادت دارید که لباس زیر خاصی و یا گن بپوشید حتما در هنگام اندازه گیری آن ها را به تن داشته باشید. نکته ای که در اینجا بسیار حائز اهمیت است این است که برخی از افراد دو سایزی هستند یعنی اینکه بالاتنه و پایین تنه آنها دارای اختلاف سایز است. برای این گونه افراد پیدا کردن سایز لباس ایده آل کار آسانی نیست. این اتفاق به خصوص در خرید کت و دامن زنانه بیشتر به چشم می آیند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید بهتر است به جای خرید ست کت و شلوار و یا کت و دامن، هر کدام را به صورت جداگانه بخرید و براساس سلیقه خودتان آنها را با هم ست کنید.

روش درست اندازه گیری هر قسمت از بدن

مهم است که بتوانید اندام تان را درست اندازه گیری کنید تا هنگام خرید مشکلی پیش نیاید. فراموش نکنید که اندازه ها را هر چند وقت یکبار به روز کنید. مخصوصا در مواقعی که از رژیم خاصی پیروی می کنید و یا احتمال می دهید که افزایش و یا کاهش سایز داشته باشید. چون تکیه بر سایزهای قدیمی می تواند نتیجه خریدتان را خراب کند.

در ادامه روش درست اندازه گیری هر بخش را توضیح می دهیم:

1. دور گردن:

متر را دور گودی گردن خود به فاصله یک سانتی از سرشانه نگه دارید به طوریکه بین گردن و متر فضایی نباشد و حس تنش یا خفگی نیز نداشته باشید. دقت کنید که متر مسطح است و آن را زاویه دار نگرفته اید.

 

اندازه گیری دورگردن  

2. سرشانه:

برای قسمت سرشانه باید از روی شانه، فاصله گودی گردن تا افتادگی دست ها را اندازه بزنید.

اندازه گیری سرشانه

  

3. دور سینه:

برای این بخش باید دور قسمت برجسته سینه را به صورت افقی اندازه گیری کنید.

 

اندازه گیری دورسینه  

4. دور بازو:

 

برای اندازه گیری دور بازو برجسته ترین قسمت بازو را انتخاب کنید.

 

اندازه گیری دور بازو

  

5. دور مچ:

 

فراموش نکنید که حتما دور مچ تان را اندازه بزنید.

 

اندازه گیری دورمچ    

6. قد آستین:

 

از انتهای سر شانه از روی آرنج تا استخوان برجسته مچ را اندازه بزنید.

اندازه گیری قد آستین

    

7. دور کمر:

 

اندازه گیری گودترین قسمت بدن محلی که آرنج با بدن تماس پیدا می کند.  

 

اندازه گیری دورکمر

 

    

8. دور باسن:

پهن ترین و برجسته ترین قسمت باسن را در پایین خط کمر اندازه بزنید.

 

اندازه گیری دور باسن

    

تبدیل سایز سیستم های استاندارد اندازه گیری

برای خرید لباس از روی برچسب آن می توانیم بفهمیم که براساس کدام سیستم سایزبندی تولید شده است. هر کدام از سیستم های سایز بندی از یک علامت تعریف شده اند. علامت EU: بیانگر سایزبندی اروپایی علامت UK: بیانگر سایزبندی انگلیسی علامت US: بیانگر سایزبندی آمریکایی برای اینکه بتوانیم سیستم های مختلف را به یکدیگر تبدیل کنیم تا سایز مناسب خود را بیابیم کافیست از روی جدول سایزبندی علامتی که بر روی برچسب لباس نوشته شده را بیابید و آن را با سایز کشور تولید کننده تطبیق دهید.