کت شلوار زنانه کوتاه قدها برای افرادی که می خواهند بلندتر دیده شوند

کت شلوار زنانه کوتاه قدها برای افرادی که می خواهند بلندتر دیده شوند
کت شلوار زنانه کوتاه قدها برای افرادی که می خواهند بلندتر دیده شوند

متوسط قد خانم ها در ایران 160 سانت است و کسانیکه قدشان زیر این عدد می باشد، کوتاه قد محسوب می شوند. این افراد همیشه جوان تر از سن شان به نظر می رسند اما باید در انتخاب لباس بسیار دقت کنند زیرا کوچکترین اشتباهی باعث می شود قدشان از آنچه هست کوتاه تر دیده شود مخصوصا انتخاب کت و شلوار کوتاه قدها تاثیر به سزایی در قد آنها دارد. دانستن اصول انتخاب لباس به این خانم کمک می کند تا به خوبی این موضوع را مدیریت کنند. برای مثال کفش های پاشنه بلند عضو جدا نشدنی استایل این خانم هاست. یکی از لباس هایی که همواره برای انتخاب آن باید به اندام، فرم و استایل فرد توجه کرد، کت و شلوار زنانه است. کت و شلوار زنانه، زیبایی و ظرافت خاصی به خانم ها می دهد و یکی از انتخاب های اصلی خانم های شیک پوش و خوش استایل برای حضور در مهمانی ها و مراسم رسمی ست. بسیاری از خانم های کوتاه قد تصور می کنند که پوشیدن کت و شلوار برای آنها مناسب نیست. اگر انتخاب آن بدرستی و براساس اصول صورت گیرد، می تواند قد آنها را بلندتر و اندام شان را کشیده تر نشان دهد. اما اگر به درستی انتخاب نشود می تواند تاثیر عکس داشته و اندام شان را نامتناسب نشان دهد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که بدون در نظر گرفتن قد و فرم اندام مهمترین فاکتوری که باید برای خرید کت و شلوار زنانه در نظر گرفت، تمرکز بر روی خطوط و برش آن است. چرا که کت های جعبه ای و یا سایز بزرگ اگر به درستی انتخاب نشوند نه تنها فرد را کوتاه تر نشان می دهند بلکه ظاهر را شلخته و نامتناسب می سازند.

کت و شلوار خط دار؛ کت شلوار زنانه کوتاه

همه ما می دانیم که خطوط و بافت های عمودی قد را بلندتر نشان می دهد. پس به راحتی می توانیم برای انتخاب کت و شلوار از این تکنیک استفاده کنیم. اگر علاقه ای به کت و شلوار با راه های عمودی ندارید، حداقل به سراغ خطوط افقی نروید. چرا که این خطوط نه تنها باعث می شوند که قدتان کوتاه تر به نظر برسید بلکه شما را چاق تر نیز نشان می دهند. پهنای خطوط عمودی می تواند متفاوت باشد. اگر برایتان سوال است که چه نوع پهنایی برایتان مناسب است، باید بدانید که هر چه پهنای خطوط بیشتر باشد شما را لاغرتر نشان می دهد پس بهتر است ضخامت خطوط را براساس برجستگی های اندام تان انتخاب کنید.

 

کت و شلوار خط دار  

کت و شلوار راسته؛ کت شلوار زنانه کوتاه

  شلوارهای راسته پاها را کشیده تر و بلندتر نشان می دهند. بنابراین می توانید در خرید کت و شلوارتان، شلواری با برش راسته را انتخاب کنید، به خصوص آنهایی که در قسمت مچ پا باریک تر می شوند. البته این نکته را نیز فراموش نکنید که حتما شلوار فاق بلند بپوشید زیرا بالا بستن کمربند شلوار باعث می شود قد بلندتر دیده شوید.  

 

کت و شلوار راسته  

کت کوتاه

لباس هایی که بالاتنه بلند دارند، پاها را کوتاه تر نشان می دهند. اما اگر قد کت زنانه را دقیقا در خطر کمر و یا بالاتر از آن انتخاب کنید، پاهایتان کشیده تر به نظر می رسند. برای اینکه اثر این تکنیک را دو چندان کنید، حتما کت و شلوار یکرنگ به تن کنید. زیرا هر چه تضاد رنگی بین بالاتنه و پایین تنه بیشتر باشد، قد شما کوتاه تر دیده می شود.

 

کت کوتاه

کت و شلوار سفید؛کت شلوار زنانه کوتاه

کت و شلوار سفید برای خانم های کوتاه قد و لاغر اندام بسیار مناسب است. اما هرگز اجازه ندهید که هر سفیدی شما را فریب دهد. مدل و دوخت این نوع لباس باید کاملا فیت اندام تان باشد و بهتر است اصولی که پیشتر گفتیم را رعایت کنید. یعنی در هنگام خرید شلوار زنانه را راسته و کت آن را کوتاه انتخاب نمایید. اگر در مراسمی شرکت می کنید که نمی توانید لباس یکدست سفید به تن کنید و یا مایل نیستید که لباس تان کاملا روشن باشد می توانید از شومیز و یا تاپ زنانه رنگی برای زیر کت و شلوار استفاده کنید تا استایلی جذاب تر و شیک تر داشته باشید.  

 

کت و شلوار سفید  

شلوار دمپا

  شلوارهای دمپا برای خانم هایی که قد بلندی ندارند، انتخاب بسیار مناسبی ست. البته باید دقت کنید که میزان گشادی شلوار با حجم بالاتنه و کفش های پاشنه بلندی که به پا دارید هماهنگ باشد. شلواری که در قسمت کمر و بالای آن تنگ باشد و از زانو به پایین گشاد شود بسیار شیک بوده و از هر مدل شلواری بیشتر برای اندام شما مناسب است. دقت کنید که شلوار باید دمپای گشادی داشته باشد. شلوارهای آزاد و خیلی گشاد که از کمر به پایین گشادی شلوار شروع می شود نه تنها بلند تان نمی کند بلکه شما را از همانی که هستید نیز کوتاه تر نشان می دهد.  

 

شلوار دمپا  

کت و شلوار فیت و اندازه

  پوشیدن کت و شلواری که دقیقا اندازه تن تان باشید می تواند تاثیر زیادی در بلندتر نشان دادن شما داشته باشد. کت و شلوارهای ساده ای که قالب تن هستند اندام تان را کشیده تر نشان می دهند. فراموش نکنید که کت بلند و یا گشاد نه تنها عیوب اندام را نمی پوشاند، بلکه قدتان را کوتاه تر نشان می دهد. این نوع کت زنانه به لحاظ عرضی شما را بزرگ تر نشان می دهد.  

 

کت و شلوار فیت

  

کت و شلوار مینیمال

  کت و شلوار کلاسیک و عاری از هر گونه تزئینات می تواند گزینه مناسبی برای بلندتر نشان قد خانم ها باشد. اما فراموش نکنید که مینیمال بودن به معنی مشکی بودن کت و شلوار نیست. برای استفاده از این تکنیک اگر علاوه بر قد کوتاه، کمی اضافه وزن هم دارید بهتر است کت و شلوار مونوکروم با رنگ های تیره بپوشید.

کمربند را فراموش نکنید

  اگر قدتان بلند نیست و می خواهید کت و شلواری به تن کنید که شما را بلندتر نشان دهد می توانید کت و شلواری یکرنگ با شلواری پاچه گشاد به تن کرده و کتی کوتاه به تن کنید. حتما یک کمربند زیبا ببندید تا منحنی های بدن را برجسته نشان دهد. فراموش نکنید که کفش پاشنه بلند بپوشید و اگر دوس ندارید که پاشنه های کفش تان مشخص باشد می توانید شلواری بلند به تن کنید تا روی کفش را پوشانده و بلندی پاشنه آن معلوم نباشد.