انتخاب دامن مناسب برای افراد

انتخاب دامن مناسب برای افراد
انتخاب دامن مناسب برای افراد

انتخاب دامن بسیار پر اهمیت است چون دامن یکی از اصلی ترین اجزای پوشش خانم ها محسوب می شود اما پرسشی که شاید موقع انتخاب دامن به ذهن شما برسد اینست که چه نوع دامنی برای ظاهر شما بهترین انتخاب است؟

از میان تمام قد‌های موجود برای دامن و لباس، بهترین قد برای اندام شما چیست؟

مهم‌ترین قاعده هنگام انتخاب لباس، پذیرش نوع بدنتان و پوشاندن شکل بدنتان با تعادلی مناسب است. پاسخ کوتاه این است که بهتر است که قد دامنتان روی بخش های باریکتر پاهایتان قرار بگیرد. اگر به شکل طبیعی پاهای زنان نگاه کنید، عریض‌ترین بخش، وسط ران و وسط ساق است، حال آنکه باریک‌ترین قسمت زانو و قوزک پا است.

انواع دامن، نکاتی درباره انتخاب قد مناسب دامن

مینی ؛ انتخاب دامن جذاب

 

  انتخاب دامن مینی

  

انتخاب دامن‌های مینی بهتر از همه مناسب پوشش جوانان با پاهای لاغر هستند اما در هر سن و سالی که باشید، دامنی را نپوشید که پایین آن در عریض‌ترین بخش رانتان قرار بگیرد زیرا موجب می‌شود که پاهایتان بزرگ‌تر به نظر برسند.

نکته: اگر دامن یا پیراهن زنانه ای دارید که کوتاه‌تر از آن است که موقع پوشیدن آن راحت باشید، آن را با جوراب ضخیم مشکی (در زمستان) یا روی لگینگ (در تابستان) بپوشید. می‌توانید برخی پیراهن ها را نیز به عنوان تونیک استفاده کنید.

میدی

 

انتخاب دامن میدی

  

انتخاب دامن های میدی ممکن است دردسر ساز باشند، زیرا به عریض‌ترین قسمت ساق می‌رسند و پاهایتان را کوتاه‌تر نشان می‌دهند. به طور ایده آل، بهتر است قد دامنتان به قسمت باریک ساق برسد.

نکته: در کل، دامن های میدی‌ با پاشنه بلند یا کفش نود بهتر هماهنگ می شوند زیرا پاهای شما را بلندتر نشان می‌دهند. اگر ساق‌ها یا زانوان بزرگی دارید، میدی‌ها را با بوت ساق دار یا جوراب همرنگ دامن بپوشید.

ماکسی

 

انتخاب دامن ماکسی

  

بیش‌تر خانم ها می‌توانند پیراهن یا دامن ماکسی بپوشند، حتی اگر ریز اندام باشند. این نوع دامن را با کفش پاشنه کوتاه یا پاشنه بلند بپوشید (نگذارید که پایین دامن روی زمین کشیده شود).

نکته: اگر دامن ماکسی شما کل پاهایتان را می‌پوشاند میتوانید برای بالاتنه از تاپ بدون آستین استفاده کنید.

انتخاب دامن مناسب بر اساس قدتان

 

انتخاب دامن بر اساس قد

  

بهترین قد دامن برای خانم های ریزجثه

دامن مینی که از زانو پایین‌تر نیاید باعث می‌شود که پاها بلندتر به نظر برسند. اگر از مشخص بودن زانوهای خود خوشتان نمی‌آید، دامنی با پایین دامن تنگ انتخاب کنید که درست تا زیر زانو برسد. کفش زنانه هم‌رنگ پوست، پاها را بلندتر نشان می‌دهد.

دامن‌های فون که تا خط کمر می‌آیند، موجب می‌شوند که کمر باریک تر به نظر بیاید، در حالی که دامن اندکی فون، پاها را باریک‌تر نشان می‌دهد. دامن‌های راسته گزینه خوب دیگری هستند. برش عمودی آن‌ها باعث می‌شود که پاها بلندتر به نظر برسند.

بهترین قد دامن برای خانمهایی با قد متوسط

برای یک خانم با قد متوسط، تقریبا تمام برش ها میتوانند مناسب باشند اما دامن‌های فون که تا زانو می‌رسند، بهترین گزینه هستند زیرا تعادل کاملی میان دامن و پاها ایجاد می‌کنند.

بهترین قد دامن برای خانم های بلند قد

خانم های بلندقد باید دامنی انتخاب کنند که قد آن تا زانو بیاید، اما با در نظر داشتن پاهای بلند خانمی بلند قد، حتی یک دامن میدی هم خوب به نظر خواهد رسید.

انتخاب قد دامن بر اساس نوع بدن

 

انتخاب دامن بر اساس شکل بدن

 

پس از انتخاب قد دامن طبق قد خودتان، نوع بدن خود را برای رسیدن به بهترین قد دامن نهایی مد نظر داشته باشید.

بهترین قد دامن برای خانم های بسیار لاغر؛ انتخاب دامن

اندام های بسیار لاغر باید از پوشیدن دامن‌های بلندی که ظاهر را در خود غرق میکنند، خودداری کنند. بهترین گزینه برای شما دامنی است که 2 تا 5 سانتیمتر بالاتر از زانوهای شما باشد. می‌توانید لایه‌هایی دیگری به لباس خود اضافه کنید یا پارچه‌های ضخیم‌تری برای افزایش حجم به قسمت های مختلف اندام خود انتخاب کنید.

بهترین قد دامن برای خانم هایی با بدن ورزشکارانه (شکل مستطیلی یا راسته)

برای بدن‌های ورزشکارانه، دامن‌های مینی مناسب هستند. اگر ساق پاها بزرگ هستند، دامن زنانه بلندی که در بالا تنگ و از پایین گشاد است، و قد آن به زیر زانو می‌رسد، می‌تواند ظاهر ساق‌ها را باریک‌تر نشان دهد. اگر ساق‌های لاغری دارید، دامن‌های میدی مناسب هستند که تا پهنای ساق‌ها می‌رسند، و آن‌ها را پُرتر نشان می‌دهند.

بهترین قد دامن برای خانمهایی که پایین تنه عریض دارند (گلابی یا مثلثی شکل)

دامن‌هایی بپوشید که قد آن‌ها چند سانتیمتر بالاتر یا پایین‌تر از زانو بیاید تا با پاها در تعادل باشند. بهترین گزینه دامن فونی است که بلند نباشد. دامن مینی شاید باعث شود که پاها بلندتر یا باریک‌تر به نظر برسند. همچنین می‌توانید نوارهای افقی و رنگ‌های روشن، به بالاتنه اضافه کنید و در نیم‌تنه پایین رنگ‌های تیره بپوشید.

بهترین قد دامن با خانم هایی با میان تنه عریض (کمر پر یا به شکل سیب)

اندام هایی با میان تنه عریض نباید دامن‌های مینی بپوشند که توجه را به قسمت میان تنه جلب می‌کنند. شما می‌خواهید ظاهر نیم‌تنه‌تان بلندتر به نظر برسد و توجه را به کمر جلب نکنید. دامن‌های ماکسی گزینه مناسب هستند اما به همراه این مدل از کمربندهای ضخیم به دور کمر استفاده نکنید. دامن‌هایی هم که در بغل زیپ دارند، شما را بلندتر نشان می‌دهند.

بهترین قد دامن برای خانم هایی با سایز بزرگ (پلاس سایز)

خانم های با سایز بزرگ باید از پوشیدن دامن‌های گشاد خودداری کنند. در عوض به سراغ دامنی بروید که تا زانو می‌رسد و پارچه کشی دارد. به دنبال طرح‌هایی بگردید که شما را بلندتر نشان دهند (مثلاً راه‌راه عمودی یا چین‌دار).

در آخر این مساله را در نظر بگیرید که دامن در بین خانم ها بسیار پرطرفدار است و خانم ها با پوشیدن و انتخاب دامن مناسب استایل بسیار خوبی میگیرند و توجه داشته باشید که دامن برای هر نوع سایزی گزینه مناسبی است ولی توجه به نوع و انتخاب دامن است که می تواند شما را جذاب و خاص کند. امیدواریم با خواندن این مطب تمام نکات لازم برای انتخاب دامن را دریافت کرده باشید