لباس زنانه مهمانی عصر

لباس زنانه مهمانی عصر
لباس زنانه مهمانی عصر

لباس زنانه مهمانی عصر، مراسم عروسی، نامزدی، سالگرد ازدواج، مصاحبه شغلی، مراسم تشییع جنازه، چه چیزهایی مشترکی دارند؟ معمولا گیج کننده است که بفهمیم چه چیزی را برای چه مراسمی بپوشیم. چیزی که در هر یک از این مراسم می پوشیم به عوامل زیادی بستگی دارد: محل برگزاری، رسمی بودن دعوت ، آب و هوا و ... اما یک سری استانداردهای کلی هم وجود دارد که باید با آن ها آشنا شویم. بیشتر "قوانین" مربوط به نحوه لباس پوشیدن بیشتر شبیه دستورالعمل هایی است که با رعایت آن ها جذاب تر خواهیم بود.

یک مهمانی عصرانه یا نامزدی رسمی

استایل مناسب برای لباس زنانه مهمانی عصر

 

استایل مناسب برای لباس زنانه مهمانی عصر   استایل مناسب لباس مهمانی برای رویدادهای نسبتاً فانتزی احتمالاً لباس کوکتیل (cocktail attire) است. در قرن ۱۹ میلادی بسیاری از مهمانی های عصر به صرف نوشیدنی ها میوه ای (کوکتل) بود. اصطلاح لباس کوکتل نیز از آن زمان باقی مانده است. این لباس ها علاوه بر راحتی برای یک مهمانی نیز مناسب بودند. بنابراین این لباس ها کمی نیمه رسمی هستند. این نوع لباس هنوز هم کاربرد دارد. البته طراحی آن ها به شکل لباس های آن دهه نیست، اما کاربرد آن ها یکی است. شما این نوع از لباس ها را می توانید برای یک مهمانی عصرانه استفاده کنید. البته برای مهمانی هایی چون سالگرد عروسی یا روز ولنتاین نیز این نوع لباس کاربرد دارد. قطعا برای سایر مهمانی ها و مراسم ها باید از نوع لباسی مجلسی تر استفاده کنید، چون لباس کوکتل راحت و آزاد طراحی می شود تا برای دورهمی ها و مهمانی های صمیمانه کاربرد داشته باشد. انتخاب رنگبندی ها و طرح های لباس کوکتل بستگی به مراسم دارد. اما این نوع لباس ها نیز از استانداردهایی پیروی می کنند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

در این نوع مهمانی های نیمه رسمی چه نکاتی را در نظر بگیریم؟!

انتخاب بلوز و دامن برای لباس زنانه مهمانی عصر

 

انتخاب بلوز و دامن برای لباس زنانه مهمانی عصر   • شما در خرید شلوار زنانه، دامن و یا پیراهن مجاز هستید. • پوشیدن کفش های پاشنه دار یا کفش های صندل و یا تخت و فانتزی مناسب است. • پارچه مناسب برای این نوع از مهمانی ها مخمل، ابریشم و پارچه های طرح دار هستند. • در انتخاب رنگ دست شما باز است. اما این را بدانید که رنگ ها به شما جلوه خاص خود را می دهند. در کنار انتخاب رنگ درست باید به این نکته هم دقت کنید که اکسسوری مناسب آن را انتخاب کنید. • انتخاب رنگ لباس به فصلی که به مهمانی می رود نیز بستگی دارد. به عنوان مثال انتخاب رنگ های شاد تر برای فصل بهار و تابستان و رنگ های گرم تر و سرمه ای، مشکی، قهوه ای و سبز یشمی برای فصل پاییز و زمستان مناسب خواهد بود. • علاوه بر همه موارد تمیزی لباس نکته ای بسیار مهم و حیاتی است. بنابراین لباس باید تمیز، آراسته و اتو کشیده باشد. • به افرادی که در مهمانی حضور دارند دقت کنید، اگر همکاران یا افراد خاص در مهمانی حضور دارند لباس خود را رسمی تر و بلند تر انتخاب کنید.

در این نوع مهمانی های نیمه رسمی چه چیزی نپوشم؟!

پوشش نیمه رسمی برای لباس زنانه مهمانی عصر

 

پوشش نیمه رسمی برای لباس زنانه مهمانی عصر   • از انتخاب پارچه هایی که خیلی معمولی هستند مانند کتان و جین خودداری کنید. • از انتخاب لباس های خیلی کوتاه در این مهمانی ها خوداری کنید. در خرید دامن زنانه دقت کنید چون لباس نباید از زانوها بالاتر باشد. • فکر نکنید چون مهمانی کمی دوستانه است انتخاب کتونی یا کفش هایی شبیه به آن، می تواند درست باشد.

لباس برای دورهمی یا مهمانی دوستانه و غیر رسمی

  پوشش غیر رسمی برای لباس زنانه مهمانی عصر

 

پوشش غیر رسمی برای لباس زنانه مهمانی عصر   برای خانم ها این نکته بسیار مهم است که بدانند مهمانی چقدر صمیمی است. قطعا خرید پیراهن زنانه یا انتخاب لباس برای یک مهمانی خودمانی با یک جشن نامزدی فرق دارد. پس قبل از هر چیزی باید به این تفاوت ها دقت شود. در این نوع مهمانی موارد زیادی وجود ندارد که بتوان آن ها را در نظر گرفت. اما انتخاب بی حساب و کتابی نیز وجود ندارد.

در دورهمی یا مهمانی دوستانه چند نکته هست که باید در نظر بگیریم:

    • افرادی که در این مهمانی هستند چقدر با هم صمیمی هستند. • علت جمع شدن دوستان در کنار هم • محل جمع شدن (بیرون یا داخل خانه) • فصل سال قطعا دورهمی دوستان قدیمی و کاملا صمیمی در خانه یکی از دوستان، با یک دورهمی در کافی شاپ یا سفره خانه برای تولد یا یک محل غیر سر پوشیده کمی تفاوت دارد. در فصل های سرد سال با توجه به محل مهمانی لباس مناسبی را انتخاب کنید که نه باعث گرمای بیش از حد شما شود و نه این که از سرما اذیت شوید. اگر در مهمانی خود نیازی به تعویض لباس ندارید یا شرایط مهمانی طوری است که نمی توان لباس خیلی خاصی انتخاب کرد با استفاده از جزئیات و توجه به آن ها زیبایی را برای خود به ارمغان بیاورید. انتخاب اکسسوری های مناسب، یک دستمال گردن زیبا و حتی یک گل سینه می تواند برای این کار مناسب باشد. بنابراین همان طور که بیان شد برای انتخاب لباس معیارهای متفاوتی را باید در نظر بگیرید. قبل از هر چیزی به نوع مهمانی و درجه رسمی بودن آن دقت کنید. بعد می توانید استانداردهایی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم را در انتخاب لباس خود دخالت بدهید. محل برگزاری مراسم عامل تعیین کننده بعدی خواهد بود. فصل برگزاری مراسم نیز یکی از مسائلی است که برای انتخاب استایل خود باید به آن دقت کنید.  

 

ست مناسب برای لباس زنانه مهمانی عصر

 

ست مناسب برای لباس زنانه مهمانی عصر   در نهایت باید به استایل و نوع اندام خود توجه کنید و این که چه لباس هایی برای قد و وزن شما مناسب هستند. چه رنگ هایی با پوست شما همخوانی داشته و باعث زیباتر و شیک تر شدن استایل شما خواهند شد. با توجه به این جمع بندی و در نظر گرفتن این نکات کلی امیداوریم که بهترین انتخاب لباس را داشته باشید و مانند همیشه مثل ستاره در مجالس بدرخشید.