راز سفید نگه داشتن لباس سفید

راز سفید نگه داشتن لباس سفید
راز سفید نگه داشتن لباس سفید

شستن لباس‌های سفید، فوت و فن به‌خصوص خود را دارد که دانستن آن، یکی از مهم‌ترین نکات خانه‌داری است. حفظ سفیدیِ لباس‌های سفید، تا حدودی کار مشکلی است. اما کمتر کسی را پیدا می‌کنید که نخواهد لباسش به مدت طولانی سفید بماند. برای سفید نگه داشتن لباس‌ها باید کارهایی را انجام داد و روش‌هایی را یاد بگیرید تا دیگر نگران لباس‌های سفید خود نباشید. در این مطلب می‌خواهیم به شما راه‌حل‌هایی ارائه کنیم که بتوانید لباس سفید خود را برای مدتی طولانی سفید نگه دارید و به طور اصولی و درست، آن‌ها را شستشو دهید. با ما همراه باشید.  

 

راز سفید نگه داشتن لباس سفید

  

شستن لباس‌های سفید

  لباس سفید همواره در معرض آلودگی و لکه‌دار شدن قرار دارد. کوچک‌ترین لکه‌ها بر روی لباس سفید، بزرگ جلوه می‌کنند. از بین بردن لکه‌های ایجاد شده ناشی از عرق و آلودگی‌های محیطی، می‌تواند به حفظ زیبایی لباس کمک کند اما باید مراقب باشید که شستشوی غیر اصولی و نامناسب، باعث می‌شود به بافت پارچه آسیب وارد شده و در نهایت، عمر لباس سفید شما کوتاه شود. راه‌های طبیعی برای شستشوی لباس سفید، جایگزین مناسبی برای شوینده‌های شیمیایی و آسیب‌رسان است. همچنین سعی کنید در محیط‌های بسیار آلوده و یا روزهای بارانی، از پوشیدن لباس سفید خودداری کنید، چرا که در این موارد، لباس شما بیشتر در معرض آلودگی و لکه‌دار شدن قرار دارد.  

 

  شستن لباس‌های سفید  

معجزه سرکه سفید را فراموش نکنید

  شستشوی لباس با سرکه سفید، یکی از راه‌های مناسب برای از بین بردن آلودگی‌های لباس سفید است. سرکه سفید یک میکروب‌زدای قوی بوده که در شستشوی لوازم آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از سرکه سفید، علاوه بر رفع لکه‌ها، می‌تواند بوی بد لباس را هم از بین ببرد. برای این منظور، کافی است نصف فنجان سرکه سفید را با یک شوینده ملایم استفاده کنید تا لباس سفید شما، ظاهری تازه به خود گرفته و نرم و تمیز شود.  

استفاده از آب اکسیژنه به جای سفیدکننده

  اگر بر روی لباس شما لکه‌هایی ایجاد شده است، باید در اولین فرصت ممکن، لباس را بشویید. برای رفع لکه، می‌توانید از آب اکسیژنه استفاده کنید. برای این کار، مقداری آب اکسیژنه روی لکه‌ها بمالید و منتظر بمانید تا لکه‌ها از بین بروند. همچنین می‌توانید از یک اسفنج یا تکه‌ای پنبه استفاده کنید و با کمک آن‌ها، آب اکسیژنه را روی لباس بمالید. آب اکسیژنه از همه سایر سفیدکننده‌های شیمیایی، مضرات کمتری داشته و به بافت پارچه آسیب کمتری وارد می‌کند.  

ماشین لباسشویی را پر نکنید

  یکی از موارد مهم در شستشوی لباس، پر نکردن محفظه ماشین لباسشویی است. لباس‌ها برای تمیز شدن، باید درون ماشین به خوبی بچرخند. اگر ماشین را خیلی پر کنید، فضای کافی وجود ندارد تا مایع شستشو بتواند با آلودگی‌ها تماس برقرار کرده و شستشو را به طور کامل انجام دهد.  

 

ماشین لباسشویی را پر نکنید

   

جوش شیرین استفاده کنید

  با استفاده از جوش شیرین در زمان شستشوی لباس‌ها، می‌توانید به عمر لباس سفید خود اضافه کنید. کافی است نصف فنجان جوش شیرین را به یک شوینده معمولی اضافه کنید. این ترکیب می‌تواند علاوه بر تمیز و درخشان کردن لباس‌های سفید، باعث شود نیازی به استفاده از نرم‌کننده نداشته باشید. جوش شیرین اگرچه از مواد غذایی حذف شده، اما برای نظافت و پاکیزگی بسیار مناسب است.  

نگذارید لکه‌ها به چرک مردگی تبدیل شود

  یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای داشتن لباس‌های سفید و بدون چرک مردگی، این است که نگذارید آن‌ها لکه‌دار شوند. این کار مثل پیشگیری قبل از درمان است. اگر به هر شکلی لباس سفید شما لکه‌دار شد، سعی کنید در اولین فرصت برای رفع آن دست به کار شوید. استفاده از اسپری‌، ژل و مام زیر بغل باعث می‌شود که لباس‌های سفید شما لکه زرد رنگ به خود گرفته و نمای زشتی ایجاد کنند. برای رفع این مشکل، بهتر است از جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین را روی محل مورد نظر بریزید و روی جوش شیرین، نصف لیمو ترش قرار دهید. 30 دقیقه به آن فرصت بدهید و بعد از آن، با خیال راحت از لباس سفیدتان استفاده کنید.  

یقه و سردست را مکرر بشویید

  سردست و یقه پیراهن‌های روشن مردانه، معمولاً بیش از هر چیزی مستعد کثیف شدن هستند. برای اینکه یقه و سردست لباس، لکه آلودگی سیاه رنگ به خودشان جذب نکنند، بهتر است بعد از هر بار پوشیدن، لباس را تمیز کنید. برای این منظور، کافی است از محلول‌هایی که گفته شد، استفاده کنید و اجازه دهید تا محلول روی محل مورد نظر باقی بماند و لکه‌ی آن را رفع کند.  

 

یقه و سردست را مکرر بشویید  

سخن پایانی

  همانطور که می‌دانید، برای شستشوی لباس با ماشین لباسشویی، باید لباس‌های رنگی و سفید را از هم جدا کنید. توجه داشته باشید که از سفیدکننده‌های شیمیایی فقط در حد کم استفاده کنید. سفیدکننده‌های شیمیایی به بافت پارچه آسیب می‌زنند و باعث کوتاه شدن عمر لباس سفیدتان می‌شوند. بنابراین تا حد امکان از سفیدکننده‌های طبیعی که گفته شد، استفاده کنید.