راهنمای استایل پاییزی دامن

راهنمای استایل پاییزی دامن
راهنمای استایل پاییزی دامن

جدیدترین ترند های دامن برای پاییز و زمستان 2021؛ استایل پاییزی دامن

دامن‌ها در کمد لباس ما آیتم هایی هستند که شاید دست‌کم گرفته‌ شده‌اند. دامن‌ها مثل همتایشان یعنی شلوارها، متنوع بوده و می‌توانند با هر چیزی از ژاکت‌های بافتنی گشاد گرفته تا بلوزهای چسبان ست شوند. دامن‌ها بر خلاف پیراهن های زنانه این امکان را به شما می‌دهند که با انواع تاپ‌، بلوز،شومیز و ... ترکیب‌های مختلفی را امتحان کرده و ست کنید تا به ظاهری متفاوت دست پیدا کنید. دامن‌ها به‌خودی خود بازیگوش‌ترین عضو کمد لباس هستند و مایلند ترندهای صنعت فشن را با ظرافت به بازی بگیرند. اگر از پوشیدن شلوار و جین خسته‌اید اما در عین حال به پوشیدن پیراهن های زنانه کمتر تمایل دارید، به‌جای آنها تعدادی دامن را امتحان و وارد کمد لباستان کنید چرا که امسال بسیاری از طراحان لباس ترندهای دامن را در مجموعه‌های فشن لحاظ کرده‌اند. ابتدا به طور خلاصه به نکاتی کلی در خصوص انتخاب دامن مناسب می پردازیم:  

قد دامن ؛ استایل پاییزی دامن

 

قد دامن در استایل پاییزی دامن

 قد شما نقش پررنگی در تناسب ظاهری قد دامن ایفا می‌کند. خانم‌های قد بلند می‌توانند از لحاظ قد اکثر مدل های دامن‌ را بپوشند. خانم‌های با قد متوسط بهتر است از دامن‌های میدی (روی ساق) اجتناب کنند اما می‌توانند باقی اندازه‌های دامن را بپوشند. خانم‌های قد کوتاه با دامن‌های مینی یا تا بالای زانو جذاب‌تر می‌شوند.

حجم دامن؛ در استایل پاییزی دامن

 

حجم دامن در استایل پاییزی دامن

 

اگر لباس شما در قسمت پایین تنه حجیم تر است، می بایست آن را با حجم کمتر در قسمت بالاتنه جبران کنید. زمانی که اندازه دامن بلند یا کامل باشد، باید به اندازه کمر بسیار دقت کنید. برای مثال تاپ و دامن گشاد، شما را پهن و نامرتب نشان می‌دهد، چون انحنای بدن‌تان دیده نمی‌شود. اگر شما دامنی اندامی یا مینی می‌پوشید، گاهی اوقات بهتر است قید تاپ زنانه گشاد را بزنید یا کمی از تاپ را توی دامن بگذارید تا سطح روی دامن را نپوشاند. همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، امسال بسیاری از طراحان مد از ترندهای دامن در کالکشن های خود صحبت کردند. در ادامه بعضی از جدیدترین ترند های دامن برای پاییز و زمستان را به شما معرفی میکنیم.

مینیمالیسم مدرن

 

مینیمالیسم مدرن در استایل پاییزی دامن

 

می‌توان این دامن‌های مد روز و کاربردی را فصل به فصل پوشید و در عین حال از پوشیدن آنها خسته نشد. این دامن‌ها را با جزییات مدرنشان مثل جیب‌های بزرگ دکمه‌ای، کمربند‌های فلزی و چاک دکمه‌ای به عنوان عضو جدید‌ کمد لباس خود در نظر بگیرید.

پلیسه‌های وصله‌ای

 

دامن پلیسه

 

در پاییز امسال دامن‌های آراسته به پلیسه‌ با ظاهری آشفته دوباره به صحنه مد برگشتند. به‌نظر نمی‌آید این دامن زنانه با برش نامتقارن و نامرتب یک دامن متوسط یا معمولی باشد، بلکه سرشار از عناصر مدرن بوده و قطعا تاثیر به‌سزایی در ظاهر شما دارند. برای دست پیدا کردن به ظاهری مدرن میتوانید این دامن‌ها را همراه با یک تی‌شرت سفید یا پلیور تک‌رنگ بپوشید.

بهتر از پتو!

 

دامن های پشمی و گرم

 

از آنجایی که ما در این پاییز همچنان بیشتر وقتمان را در خانه سپری می‌کنیم، هیچ‌چیزی بیشتر از دامن طرح پتو نمی‌تواند با این پاییز در هماهنگی باشد. زمانی که بیرون از خانه باشید، می‌توانید با این گرم‌ و نرم‌ترین دامن‌های پاییزی از جنس پشم گرم خود را بپوشانید.

مینی‌های قدرتمند؛ استایل پاییزی دامن

 

دامن های مینی

 

تابستان امسال شاهد بازگشت دوباره دامن های مینی پلیسه‌دار بودیم. استایلی که از لباس های مدرسه الهام گرفته است. می‌توانید همراه با این دامن‌، بوتهای چرم ساق بلند یا کلاسیک را انتخاب کنید. همچنین ترکیب این دامن‌ها با جوراب شلواری و کفش کالج یا نیم بوت عالی خواهد شد.

فوق‌العاده منعطف

 

دامن بلند در استایل پاییزی دامن

 

 

دامن‌ پارچه‌ای بلند با یک کمربند نرم می‌تواند به‌راحتی یک شلوار ورزشی باشد. اگر به سبک مناسبی برای روزهای پاییزی نیاز دارید، ساده‌ترین راه برای شما برگشتن به سبک‌های مینیمال برندهایی مثل وینس، ایسی میاکه و کوم دگارسون است. این دامن انتخاب مناسبی برای مهمانی ها و دورهمی های آخر هفته و همچنین روزهایی است که باید به مدت طولانی پشت یک رایانه بنشینید و کار کنید.

راسته های طرح‌دار

 

دامن طرح دار در استایل پاییزی دامن

 

 

کت زنانه گل‌دار خود را با دامن‌های راسته طرح‌دار معاوضه کنید. امکانات پاییزی بی‌شمارند، مثل بازطراحی و استفاده دوباره از پارچه‌ها و گلدوزی های سبک قدیمی. حتی طرح برگ پاییزی که قطعا به شما حال و هوای فصل خش‌خش برگ‌ها، پاییز را می‌دهد.

دامن‌های جین

 

دامن جین در استایل پاییزی دامن

 

دامن‌های جین می‌توانند یکی از بزرگترین ترندهای پاییز سال 2020 نامیده شوند، پس پیشنهاد میکنیم حداقل یک دامن جین در کمد پاییزی خود داشته باشید. مهم‌ترین مسئله در این مورد، انتخاب قد مناسب است. مدل‌های متوسط یا ماکسی در این فصل کاربردی ‌ترند. البته انتخاب با شماست که چه مدلی را انتخاب کنید: ساده یا جیب‌دار، تکه‌دوزی شده یا زاپ دار!

دامن‌های چرمی

دامن‌های چرمی که به‌معنای واقعی کلمه مثل رودخانه در نمایش های مد این فصل جاری شدند، برای خلق ظاهری شیک و دلربا یک بازی برد-برد هستند. از بازی با انواع بافت‌ها و پارچه‌ها نترسید، مثلا دامنی که پایین آن چرمی و بالای آن بافتنی است را امتحان کنید. استایل های مونوکروم از جنس چرم براق از ترندهای محبوب پاییز زمستان امسال هستند. پیشنهاد میکنیم در این ترکیب از یک دامن چرمی بلند استفاده کنید و یک ظاهر متفاوت را تجربه کنید.