راهنمای استایل با لباس های اورسایز

راهنمای استایل با لباس های اورسایز
راهنمای استایل با لباس های اورسایز

ترند جذاب امسال را از دست ندهید؛ لباس های اورسایز

لباس های اورسایز! از شلوارهای بوی فرند و بلیزرهای گشاد گرفته تا ژاکت‌های دوست‌داشتنی و پلیورهای راحت، داشتن یک استایل خوب و طبق این ترند ممکن است سخت باشد. کدام آیتم به فرم بدنی شما بیشتر می‌آید؟ چگونه می‌توانید لباس‌های اورسایز را با سلیقه کنار هم ست کنید؟ در ادامه با ارائۀ چند نکته به شما کمک می‌‌کنیم استایل اورسایز فوق‌العاده‌ای داشته‌باشید.

وقتی صحبت از یک استایل فوق‌‌العاده و بی‌نقص می‌شود، سایز همیشه مهم است. برای مدت طولانی دنیای مد در اختیار لباس‌های تنگ و چسبان بود. اما در ترندی که اخیرا باب شده همه چیز حول محورلباس‌های گشاد می چرخد. وقت آن رسیده تیشرت‌های گل‌و‌گشاد، کت‌‌های شل و ول و لباس‌های کمی بزرگ را که مدت‌ها در کمد لباس شما مخفی شده‌بودند، بیرون بیاورید.

لباس‌های اورسایز اگر به درستی انتخاب و پوشیده شوند می‌توانند شیک و زیبا به نظر برسند. برندهای بزرگی مثل گوچی، بالنسیاگا، کلوئه و موسکینو در نمایش مد و مجموعه‌های خود این لباس‌ها را در قالب تیشرتهای بزرگ سفید، تونیک، دامن، شلوار، ژاکت و پیراهن به نمایش گذاشتند. لباس‌ اورسایز تمام قوانین دنیای مد را نقض می‌کند و باعث راحتی بدن می‌شود. انعطاف‌پذیری که لباس‌های اورسایز در پوشش دارند نظر طراحان مد را در سراسر جهان جلب کرده‌‌است، ترند پرسودی که آن‌ها را به بررسی هرچه بیشتر ترغیب می‌کند. این تغییر از کت‌های بزرگ و حجیم شروع شد و کم‌کم کل دنیای مد را در بر گرفت. بزرگترین مزیت لباس‌های اورسایز این است که تقریبا به هر اندامی می‌آید. از لباس‌های فروشگاه‌‌ های معمولی گرفته تا اوت کوتور، لباس‌های راحتی و لباس‌های رسمی، لباس‌های معمولی تا لباس‌های فرش قرمز به نظر می‌رسد همه دوست دارند آن را امتحان کنند.

انحنای بدن را فراموش نکنید!

 

لباس اورسایز برای زنان ریز نقش

  

می‌توان با اضافه کردن کمربند یا جمع کردن و تو دادن لباس به آن اندکی شکل داد. زنان ریز نقش باید از لباس‌‌های اورسایز در قسمت پایین‌‌تنه اجتناب کنند و در عوض سراغ لباس‌‌های بزرگتر در بخش بالاتنه بروند. زنان پلاس سایز نباید چیزی انتخاب کنند که آن‌ها را خیلی پهن نشان دهد، استفاده از یک کمربند باریک در این مواقع بهترین راه حل است.

در هنگام پوشیدن لباس‌های اورسایز هرچه ساده‌تر باشید بهتر است. بهتر است از اکسسوری‎‌های بسیار کمی استفاده کنید و به جای کیف‌ زنانه دوشی از کیف‌های کلاچ استفاده کنید. کفش ساده‌ای انتخاب کنید و با بوت‌های گرانج و لژدار زیاده‌روی نکنید.

کفش ساده باعث می‌شود لباس به چشم بیاید. ترند اورسایز در حال گسترش است طوری که کم‌کم شاهد حضور کیف کلاچ، ساعت، کلاه و گوشواره بزرگ هم هستیم.

اورسایز بخرید نه بزرگ

 

استایل با لباس اورسایز

 

لباس‌های اورسایز مانند لباسی که روی چوب‌لباسی کش آمده و از فرم افتاده نیستند بلکه در جاهای درست مثل شانه‌ها و کمر فضای اضافی دارند. در غیر این صورت شما شبیه بچه مدرسه‌‌ای می‌شوید که یونیفرم جدیدش اندازه‌اش نیست یا حتی بدتر شبیه بچه ای می شوید که لباس برادر یا خواهر بزرگترش را پوشیده!

تعادل ایجاد کنید؛ برای لباس های اورسایز

 

  حالت تعادلی برای استایل با لباس اورسایز

 

همانطور که در هر ترندی مهم است نباید وسوسه شوید که از سر تا پا لباس اورسایز بپوشید. بهتر است در شروع با احتیاط باشید.

چیزی که از همه مهم‌تر است ایجاد تعادل در ظاهر شماست. اگر بخشی از پوشش شما اورسایز است بخشی دیگر را جذب‌تر انتخاب کنید. مثلا همراه یک کت زنانه اورسایز می‌توانید بلوز یا تیشرت معمولی و شلوار جینی اندامی بپوشید و فقط یک آیتم را اورسایز و راحت نگه دارید. همین نسبت در شلوار هم کاربرد دارد، همراه شلوار اورسایز بالاتنه‌ای سایز و فیت انتخاب کنید فقط دقت کنید خیلی چسبان و تنگ نباشد چون اختلاف شکل ظاهر شما عجیب و غریب به نظر خواهد رسید.در انتخاب این تقسیم بندی به نوع اندام خود نیز توجه کنید.

یک قانون ساده در استفاده از لباس‌‌‌‌های اورسایز این است: برای لباس‌هایی که می‌خواهید همراه لباس‌های اورسایز بپوشید سراغ آیتم‌هایی بروید که فیت باشند و به اندام شما فرم بدهند.

هوشمندانه به لایه های لباس خود اضافه کنید

 

اضافه کردن لایه های لباس

  

در فصول سرد سال استفاده از این ترند کمی حساس تر می شود، چرا که ممکن است بیش از حد از لباس های اورسایز روی هم استفاده کنید و در نتیجه ظاهری زیاد از حد حجیم برای خود درست کنید. در استفاده از لایه های مختلف در لباسهای خود برای استایل های زمستانی دقت کنید.

یک نکته مهم در انتخاب پالتو یا کت اورسایز جای سرشانه است. دقت کنید بیشتر از 5 سانتی‌متر از شانه‌هایتان پایین نیفتاده باشد. آستین‌ها باید کمی بلندتر از حالت معمول باشد مثلا حدود 5/2 سانتی‌تر پایین‌‌‌تر از استخوان مچ کافی است همین چند سانت اضافی باعث می‌شود دست شما هنگام حرکت در کت پنهان شود. اگرچه پالتو اور سایز سرشانه افتاده امسال خیلی ترند است اما در کل برای داشتن استایلی کلاسیک می‌توانید پالتو یا کت اورسایزی انتخاب کنید که سرشانه‌ سرجای خود باشد اما به لحاظ عرضی بزرگتر باشد. در مقایسه با یک کت یا پالتو معمولی طول آستین یکی است فقط عرض بیشتری دارد. این استایل را می توانید با یک شال زنانه پشمی گرم تکمیل کنید اما دقت کنید تا این شال پشمی خیلی پهن و ضخیم نباشد تا تعادل بالاتنه نسبت به پایین تنه شما را به هم بریزد.