با توجه به رنگ پوست لباس‌های خود را انتخاب کنید

با توجه به رنگ پوست لباس‌های خود را انتخاب کنید
با توجه به رنگ پوست لباس‌های خود را انتخاب کنید

شاید تا به‌حال در مورد آن‌چه که با رنگ پوست شما بهترین حالت را ایجاد می‌کند، نکاتی را شنیده باشید. انتخاب لباس با توجه به رنگ پوست، رنگ و چهره موضوعات بسیار مهمی هستند که بیشتر اوقات افراد در مورد آن زیاد صحبت نمی‌کنند یا آن را در نظر نمی‌گیرند. اگر همان‌قدر که صرف انتخاب لباس خوب می‌کنید، یک قدم اضافه‌تر بردارید و آن را با رنگ پوست خود انتخاب کنید، آن لباس تبدیل به بهترین خواهد شد.

طریقه انتخاب لباس با توجه به رنگ پوست

واقعیت این است که روش‌های زیادی وجود دارد تا بتوانید بهترین لباس را با رنگ پوست خود انتخاب کنید. این روش‌ها اصلا پیجیده نیست، فقط کافی است چند نشانه ساده را دنبال کنید. بنابراین بیایید در مورد انتخاب لباس با توجه به رنگ پوست بیشتر صحبت کنیم.

قدم اول) مشخص کردن رنگ پوست‌تان

1. رنگ پوست‌تان را بشناسید.

  انتخاب لباس با توجه به رنگ پوست صورت

اگرچه ممکن رنگ پوست افراد طیف بسیار گسترده‌ای از تن‌های را شامل شود، اما فقط دو رنگ اصلی پوست وجود دارد:

  • گرم
  • سرد

چهره‌های گرم معمولاً دارای ته رنگ زرد وچهره های سرد دارای یک ته‌رنگ صوتی هستند. هرچند که ممکن است برنزه شدن پوست چه عمدی باشد چه تصادفی (بر اثر آفتاب) باعث روشنی یا تیرگی رنگ‌تان شود، اما در کل ته رنگ پوست ثابت است.

2. رگ‌های دست‌تان را بررسی کنید.

  انتخاب لباس با توجه به رنگ پوست دست

 

پوست مج دست، آرنج و شقیقه بسیار نازک و دارای رگ‌های خونی قابل دیدن است. اگر رنگ پوست شما به اندازه کافی روشن باشد، می‌توانید رگ‌های پوست را به‌راحتی در این سه محل ببینید. راحت‌ترین مکان برای دیدن رگ‌های‌تان نزدیک به مچ دست‌تان است. درست در جایی که کف دست شروع می‌شود. اگر رگ‌های آبی دارید، رنگ پوست شما خنک و اگر آن‌ها سبز باشند، پوست شما به رنگ گرم است. اگر نمی‌توانید تشخیص دهید، احتمالاً خنثی است!

3. آزمون «کاغذ سفید» را انجام دهید.

  انتخاب لباس با توجه به رنگ پوست با آزمون کاغذ سفید

 

انتخاب لباس با توجه به رنگ پوست با آزمون کاغذ سفید   ممکن است به‌دلایل مختلف مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب، تغییرات هورمونی و... رنگ پوست‌ صورت‌تان تغییر و مایل به قرمز باشد. برای این‌که بتوانید رنگ پوست‌تان را درست شناسایی کنید، بهتر است آزمون کاغذ سفید را امتحان کنید. برای این‌کار یک تکه کاغذ سفید را نزدیک گلو و قفسه سینه نگه دارید. ببینید در کنار هم قرار گرفتن کاغذ سفید و پوست‌تان، چه رنگی بیرون می‌آید. رنگ‌های آبی و صورتی به معنای پوستی سرد و رنگ‌های سبز و طلایی به معنای داشتن پوستی با رنگ گرم است. رنگ‌های خنثی بسته به زمان و سال و قرار گرفتن در معرض آفتاب نوسان خواهد داشت.

قدم دوم) انتخاب رنگ لباس براساس رنگ پوست‌تان

1.رنگ‌هایی که برای همه رنگ‌ پوست مناسب است، را بشناسید.

برخی از رنگ‌ها با هر پوستی عالی و خوب می‌شوند. بنابراین افراد با هر رنگ پوست باید در کمد لباس‌های‌شان قرمز روشن، صورتی کمرنگ، بنفش تیره و آبی اقیانوسی را  داشته باشند.  

 

انتخاب لباس با توجه به رنگ پوست برای انواع پوست ها  

2.رنگ لباس را براساس فصل‌ سال انتخاب کنید.

همه‌ی لباس‌های‌تان نباید کاملاً با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشند. زیرا در این صورت بارها و بارها یک فقط یک دست رنگ یکسان می‌پوشید. شما باید چرخش مداوم از رنگ‌هایی که با رنگ چهره شما مطابقت دارد را حفظ کنید. سعی کنید رنگ‌های اصلی را با رنگ‌های دیگر ترکیب کنید تا رنگ لباس شما یکنواخت به‌نظر نرسد.  

 

انتخاب لباس با توجه به رنگ پوست برای انواع فصل ها

 

یکی از این راه‌ها شناسایی رنگ متناسب با هر فصل سال است که عبارتند از:

- تابستان؛

در این فصل رنگ‌های ملایم را انتخاب کنید. مانند رنگ یاسی، آبی کمرنگ، صورتی کمرنگ و در کل رنگ‌هایی که سایه‌های پاستیلی و خنثی دارند.

- زمستان؛

رنگ‌های تند و زنده مانند صورتی کمرنگ، سفید، سیاه و آبی تیره

- بهار؛

لباس‌هایی با ترکیب رنگ‌های زرد و نارنجی کمرنگ، رنگ اُخرایی (زرد مایل به قهوه‌ای) و رنگ مرجانی

- پاییز؛

رنگ‌های گرم مانند قهوه‌ای، بژ، کاراملی، سبز و قرمز پررنگ مناسب این فصل است.

3.رنگ لباس را براساس پوست‌تان انتخاب کنید.

اگر پوست‌تان روشن است باید رنگ‌های خاکی و گرم، هلویی، آبی اقیانوسی، کله‌غازی، قرمز و سبز را برای لباس‌تان انتخاب کنید. سعی کنید از پوشیدن لباس‌های سیاه و سفید و رنگ‌هایی که کنتراست شدید دارند استفاده نکنید. - اگر پوست‌تان روشن با ته‌رنگ زرد است (مانند جاستین تیمبرلیک) بهترین انتخاب برای لباس‌های‌تان رنگ صورتی روشن، زرد کمرنگ، رنگ‌های پاستیلی، بژ روشن و خاکستری است. سعی کنید از پوشیدن لباس با رنگ‌های بسیار تیره یا چشمگیر اجتناب کنید. - اگر پوست‌تان بین روشن و تیره بین برنزه یا زیتونی است، بهترین انتخاب رنگ‌های گرم مانند قهوه‌ای، نارنجی، سبز زیتونی، قرمز گوجه‌ای، بنفش و زرد است. سعی کنید از پوشیدن لباس‌های سفید، سیاه و هر نوع رنگ پاستیلی و کمرنگ خودداری کنید.  

 

انتخاب لباس با توجه به رنگ پوست و بایدها و نبایدها

 - اگر پوست‌تان تیره است (حداقل نه به اندازه ویل اسمیت!) رنگ‌های سیاه، خاکستری، سرمه‌ای، آبی کبود، سبز زمردی، بنفش سلطنتی، سفید و رنگ‌های روشن و پاستیلی انتخاب عالی هستند. سعی کنید رنگ‌های خاکی و کمرنگ را از انتخاب‌های خود حذف کنید.