قد بلندتر دیده شوید

قد بلندتر دیده شوید
قد بلندتر دیده شوید

اگر فرد ریزاندامی هستید و یا علاقه مندید که قد بلندتر دیده شوید، احتمالا یافتن لباس مناسبی که در آن غرق نشوید یا مثل یک نوجوان به نظر نرسید دشوار است. اما جای نگرانی نیست. با چند انتخاب آگاهانه و استفاده از چند ترفند به راحتی می‌توانید بلندتر و باریک‌تر به نظر برسید.

فرم بدن

فرم بدن در قد بلند دیده شدن

 

در زمان راه رفتن و نشستن بهتر است به فرم بدن خود دقت داشته باشید، تا فرم اندام شما بلند و باریک تر دیده شود. خمیده راه رفتن و قوز کردن شما را کوتاه‌تر نشان خواهد داد. پس اگر می‌خواهید قد بلندتر و باریک‌ تر دیده ‌شوید به حالت بدن خود دقت کنید.

تناسبات

تناسب لباس

 

علاوه بر حالت بدن، برای بلندتر و باریک‌تر دیده شدن هنگام لباس پوشیدن به تناسبات توجه کنید. لباس شما باید متناسب و موزون باشد. وقتی لباس متناسبی می‌پوشید احساس خوبی خواهید داشت که اعتماد به نفس فوق‌العاده‌ای به شما می‌دهد. برای متناسب بودن به رنگ، بافت و برش و نقش مایه‌ی لباس خود توجه کنید و مطمئن شوید ظاهری کشیده و لاغر به شما می‌دهد. برای مثال: یک تاپ کوتاه در کنار شلوار بلند پاهای شما را کشیده‌تر نشان خواهد داد. شلوارهای فاق بلند بهترین دوستان شما هستند چون با آن‌ها پاهایتان کشیده‌تر به نظر می‌رسد. تاپ خود را درون شلوار بگذارید و یا نیم‌تنه بپوشید تا کشیده تر به نظر برسید. یک تاپ اورسایز در کنار شلوار تنگ جذب پاهای شما را باریک و بلندتر نشان خواهد داد. به علاوه پوشیدن تاپ گشاد بدن شما را یکدست‌تر نشان می‌دهد. حتی می‌توانید با پوشیدن ژاکت و کت روی آن خوش‌ اندامتر به نظر برسید. پس به فکر خرید کت زنانه کوتاه با شلوار تنگ باشید.

استفاده از رنگهای مشابه یا استایل مونوکروم

رنگ های مشابه

 

استفاده از یک رنگ اما با فام‌های متفاوت تداوم بصری ایجاد می‌کند که به لاغرتر و بلندتر دیده شدن شما کمک می‌کند. شاید پوشیدن لباس تک‌رنگ به شکلی مناسب کار دشواری به نظر برسد اما اصلا کار سختی نیست! پوشیدن لباس تک‌رنگ بدون تضاد رنگی زیاد از نظر هندسی حالتی عمودی ایجاد می‌کند که قد شما را بلندتر نشان خواهد داد. علاوه بر اینکه ظاهری شیک به شما می‌دهد برای ریزنقش‌ها بسیار مناسب و یکی از ساده‌ترین ترفندها برای بلندتر دیده شدن است.

کفش‌های نوک‌تیز

کفش نوک تیز برای قد بلندی

 

یک متخصص درمان بیماری‌ها و ناهنجاری‌های مربوط به پا احتمالاًروی خوشی به این ترفند نشان نخواهد داد اما کفش‌های نوک‌تیز یکی از راه‌های موثر برای کشیده‌تر نشان دادن پاها است. این کفش‌ها با شکل خود پا و ساق پا را کشیده‌تر نشان می‌دهند و فورا با پوشیدن آن‌ها قد بلندتر به نظر می‌رسید.

تو گذاشتن لباس

قراردادن بلوز در شلوار

 

قرار دادن تاپ یا پیراهن روی شلوار، بالاتنه‌ی شما را دراز می‌کند و در نتیجه پاهایتان کوتاه‌تر به نظر خواهد رسید. تاپ توی شلوار یا تاخورده در کنار شلوار فاق بلند یا معمولی کمر شما را مشخص کرده و پاهایتان را بلندتر نشان می‌دهد. اگر دوست ندارید که تاپ را در داخل شلوار قرار دهید، خرید نیم تنه زنانه هم ایده خوبی برای پوشیدن با یک شلوار فاق بلند باشد.

از پیراهن‌های گشاد دوری کنید

این ترفند برای دخترهای قد بلند نیست اما اگر ریزنقش هستید در یک پیراهن گشاد غرق خواهید شد و کوچک‌تر به نظر خواهید رسید. لباس‌های چسبان یا استایل‌هایی که انحنای کمر شما را نشان دهند بیشتر مناسب شما هستند. چون فرم بدن شما را مشخص می کنند و حالتی کشیده دارند؛ البته اگر می‌خواهید بلندتر به نظر برسید!

رعایت تناسب

این نکته در ادامه‌ی نکته‌ی قبلی است. باید از هر چیز بیش از حد گشاد اجتناب کنید و استایل خود را به شکلی کاملا متناسب انتخاب کنید. برای این که هر روز شیک و مرتب به نظر برسید باید از این نکته‌ی مهم پیروی کنید. در صورت انتخاب تاپ یا پیراهن اورسایز آنرا با شلواری تنگ و اسلیم ست کنید.

راه‌راه عمودی

  بلوز راه راه افقی

 

هرچقدر هم که عاشق لباس‌های سبک ملوانی باشید به لحاظ بصری اگر می‌خواهید قد خود را بلندتر نشان دهید گزینه‌ی مناسبی نیستند. راه‌راه افقی شما را کوتاه‌تر و پهن‌تر نشان می‌دهد در حالیکه راه‌راه عمودی بدن شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد تا لاغرتر و بلندتر به نظر برسید. خرید پیراهن زنانه راه راه عمودی می تواند گزینه مناسبی برایتان باشد.

کیف های دستی کوچک استفاده کنید

کیف های دستی کوچک

 

کیف‌های بزرگ فقط ریزنقشی شما را برجسته‌تر می‌کنند. کیف کوچک یا متوسطی انتخاب کنید که متناسب با اندام شما باشد. چون ظاهری موزون به شما می‌بخشد و از نظر بصری هم کمی شما را قدبلندتر نشان می‌دهد.

کفش و شلوار را ست کنید

این کار مثل استایل مونوکروم باعث می‌شود خط بصری شلوار شما به سمت پایین امتداد پیدا کند و پاهایتان بلندتر به نظر برسد. برای افزایش این تاثیر خرید کفش زنانه نوک تیز بهترین گزینه است.

کفش‌های رنگ نود بپوشید

انتخاب کفس های 90 برای بلند قد دیده شدن

 

دلیل خوبی دارد که کفش‌های نود یکی از آیتم‌های کلاسیک کمد لباس هستند. آن‌ها به راحتی با هر لباسی ست می‌شوند و در عین حال شیک و جذاب هستند. رنگی نزدیک به رنگ پوستتان انتخاب کنید چون حالتی یکپارچه و پاهایی کشیده به شما می‌بخشد. شما چه پیشنهاد دیگری به این لیست اضافه می کنید؟