مانتوهای تابستانی

مانتوهای تابستانی
مانتوهای تابستانی

دوباره فصل گرم تابستان از راه رسید. تقریباً تمام خانم‌ها در این فصل دغدغه‌ی پوشیدن مانتوی خنک و مناسب را دارند تا حداقل به میزان کمی گرما را برای آن‌ها قابل تحمل کند. مانتو از جمله لباس‌های زنانه است که در استایل خانم‌ها نقش کلیدی ایفا می‌کند. در این مقاله مانتوهای تابستانی را با هم بررسی خواهیم کرد.  

به چه مانتوهایی، مانتوی تابستانی می‌گویند؟

  مانتوهای تابستانی، مانتوهایی هستند که بسیار خنک و راحت طراحی شده‌اند. این مانتوها اغلب گشاد و آزاد هستند تا باعث ورود جریان هوا به بدن شوند. جنس این مانتوها نیز از خنک‌ترین پارچه‌ها انتخاب شده است تا برای فصل گرم تابستان مناسب باشند. مانتوهای تابستانی انواع مختلفی دارند؛ از این میان می‌توان به مانتوهای بلند، کوتاه، جلو باز و جلو بسته اشاره کرد.  

انواع مانتوهای تابستانی

 

1. مانتو کوتاه

  یکی از مانتوهای تابستانی که امسال ترند شده، مانتو کوتاه است. این مانتوها در این روزهای گرم، بسیار مورد توجه دختران جوان قرار گرفته‌اند. برای دوخت این مانتوها از رنگ‌های روشن و یا پاچه‌های طرح‌دار استفاده می‌شود که حس بهتری را در این فصل به ما انتقال می‌دهند. جنس این پارچه‌ها معمولاً نخی و حریر است که راحتی بیشتری به شما می‌دهند. مانتوهای کوتاه تابستانی در دو مدل جلو بسته و جلو باز وجود دارند که هر یک زیبایی خاص خود را دارند. مانتوی کوتاه جلو بسته: این مانتوها اغلب حالت اسپرت دارند و می‌توانید آن‌ها را با انواع شلوار زنانه مثل شلوار بگی، مام استایل و گت ست کنید. مانتوهای کوتاه جلو باز: این مانتوها در دو نوع آزاد و کتی موجود هستند. مانتو کتی همانطور که از اسم آن پیداست، بیشتر حالت رسمی دارد. هر دو مدل را می‌توانید با بلوز زنانه یا تی‌شرت و با انواع شلوارهای جین و کتان ست کنید.    

 

دو نمونه مانتو کوتاه برنس

    

2. مانتو بلند

  مانتو بلند نیز چند سالی است که مورد توجه خانم‌ها قرار گرفته است. این مانتوهای بلند که اغلب جلو باز هستند برای تابستان عالی‌اند. می‌توانید یک تی‌شرت خنک زیر آن بپوشید و از راحتی آن لذت ببرید. ترکیب این مانتوها با بلوز زنانه، استایل زیبایی را برای شما رقم می‌زند. جنس این مانتوهای بلند اغلب نخی، حریر و کتان است. مانتوهای بلند تابستانی معمولاً بسیار آزاد هستند تا برای فصل تابستان مناسب باشند.

 

  دو مدل مانتو بلند تابستانی برنس  

فاکتورهای مهم برای تهیه‌ی مانتوهای تابستانی مناسب

 

1. جنس پارچه‌ی مانتوهای تابستانی

  اولین نکته‌ای که در تهیه‌ی مانتوهای تابستانی نقش کلیدی ایفا می‌کند، جنس پارچه است. هدف شما از خرید مانتوی تابستانی، خنکی و راحتی آن است و قطعاً به دنبال مانتویی با جنس زمخت و گرم نیستید. هر چه خنک‌تر بهتر! جنس پارچه‌ی مانتوهای تابستانی با مانتوهای فصول دیگر متفاوت است؛ به این دلیل که مانتوهای تابستانی با توجه به نیاز مصرف‌کنندگان باید پارچه‌ی خنکی داشته باشند تا آزاردهنده نباشند. چیزی که مسلم است این است که برای تهیه‌ی همه‌ی این مانتوها از پارچه‌های خنکی مانند نخی، حریر، ابر و باد و شانتون استفاده می‌شود. البته حواستان باشد! همانطور که به خنکی پارچه توجه می‌کنید، به مرغوب بودن آن نیز دقت کنید. قرار است این مانتو را مدت‌ها با خیال راحت بپوشید. مانتویی که زود چروک شود، آبرفت داشته باشد و گوله گوله شود، گزینه‌ی مورد نظر شما نیست. این‌طوری احساس می‌کنید پول خود را در سطل زباله ریخته‌اید.  

2. رنگ مانتوهای تابستانی

  تابستان فصل رنگ‌ها است. همه دوست دارند در تابستان رنگ‌های روشن استفاده کنند. استفاده از رنگ‌های مختلف بسیار شادی بخش و مفرح است و انرژی خوبی به شما می‌دهد. البته دلیل دیگر استفاده از رنگ‌های روشن این است که این رنگ‌ها کمتر گرما را به خود جذب می‌کنند. پوشیدن رنگ‌های تیره در این فصل اصلاً صلاح نیست چون این رنگ‌ها گرمای تابستان را برای شما دوچندان می‌کنند. مانتوها به عنوان لباس اصلی خانم‌ها، بیشترین تاثیر را در احساس گرما و سرما دارند. مانتوهای تابستانی رنگ‌های متنوع و شادی دارند. این مانتوها معمولاً با طرح‌های مختلف و گل‌دار وجود دارند. رنگ مانتو بسیار مهم است. نسبت به آن حساس باشید. مانند همه‌ی لباس‌ها، در انتخاب رنگ مانتو هم باید دقت کنید. برخی از مانتوها تک رنگ هستند و برخی از ترکیب دو یا چند رنگ تشکیل شده‌اند. علاوه بر این که رنگ تابستانی و روشن انتخاب می‌کنید؛ رنگی انتخاب کنید که با رنگ پوست و همچنین شخصیت شما همخوانی داشته باشد. انتخاب رنگ مانتو سلیقه‌ای است و بهتر است با ویژگی‌های ظاهری و رنگ اکسسوری شما همخوانی داشته باشد.  

 

دو مدل مانتو تابستانی برنس 

3. تعادل را رعایت کنید

  نکته‌ای که هرگز نباید از آن غافل شوید، رعایت تعادل است. اگر مانتوی ساده‌ای انتخاب می‌کنید، اکسسوری و سایر لباس‌ها می‌توانند طرح‌دار باشند. اگر هم مانتوی شما طرح‌دار است، بهتر است سایر لباس‌ها را ساده انتخاب کنید. مسئله‌ای که باید به آن توجه کنید این است که برای انتخاب مانتوی مناسب، شخصیت خود را در نظر بگیرید و دقت لازم را به کار ببرید. همانطور که دیدید، در این مقاله انواع مانتوهای تابستانی را بررسی کردیم و با ویژگی‌های یک مانتوی تابستانی آشنا شدیم. امیدواریم با توجه به نکاتی که خواندید، مانتوی درستی را انتخاب کنید و تا مدت‌ها آن را استفاده‌ کنید و از آن لذت ببرید.