مدل مانتوهای ترندی 1400

مدل مانتوهای ترندی 1400
مدل مانتوهای ترندی 1400

از جمله مهم‌ترین لباس‌ها برای خانم‌ها، مانتو است. مانتو اصلی‌ترین پوشاک ظاهری خانم‌ها است و نقش مهمی در استایل آن‌ها ایفا می‌کند. در این مقاله به بررسی مدل‌های مانتو 1400 می‌پردازیم؛ تا شما خانم‌های شیک پوش و پیرو مد بتوانید با مطالعه‌ی آن، سبک مورد علاقه‌ی خود را پیدا کرده و از استایل خود لذت ببرید.  

انواع مدل‌های مانتو 1400

 

1. مانتو جلو بسته

  این مدل مانتوها امسال بسیار ترند شده‌اند. مانتوهای جلو بسته در فصل بهار و تابستان طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند؛ در پاییز هم دوباره این مانتوها ترند هستند. به نظر می‌رسد مانتوهای جلو بسته جزو پرطرفدارترین مدل‌های مانتو 1400 باشند. پشت این مانتوها اغلب کمی بلندتر از جلویشان است. مانتو جلو بسته معمولاً گشاد و فری سایز است. پارچه‌ی به کار رفته در این مانتوها اغلب ساده و یا چهارخانه است. این مانتوها در فصل‌های گرم سال بیشتر به رنگ‌های روشن هستند و تا حد زیادی مانع جذب نور خورشید می‌شوند. در پاییز مانتوهای جلو بسته، بیشتر در رنگ‌های گرم و تیره دوخته می‌شود. اگر به دنبال داشتن استایل کژوال هستید، این مدل مانتو مناسب شما است. مانتو جلو بسته به سادگی با شلوار جین متناسب با فصل، ست می‌شود.  

2. پیراهن مانتویی

  در چند سال اخیر پیراهن‌های مانتویی جای خود را در کمدها باز کرده‌اند. این پیراهن‌ها بسیار طرفدار پیدا کرده‌اند و به خصوص برای فصل تابستان بسیار مناسب هستند. اما به چه پیراهنی، پیراهن مانتویی گفته می‌شود؟ ممکن است وقتی صحبت از پیراهن مانتویی می‌شود، پیراهن‌های مردانه را به یاد آورید؛ اما این‌جا منظور دقیقاً خود پیراهن‌های زنانه هستند که برای بیرون از خانه و استفاده به جای مانتو طراحی شده‌اند. این پیراهن‌ها معمولاً بلند هستند و ما را به یاد فیلم‌هایی که سبک قدیمی دارند، می‌اندازند. پیراهن‌های تابستانی معمولاً آزاد هستند و در رنگ‌های روشن دوخته می‌شوند. انتخاب پیراهن‌های مانتویی نسبت به سایر استایل‌ها، جسارت بیشتری می‌طلبد. این پیراهن‌ها استایل جذاب و شیکی را به شما هدیه می‌دهند.  

 

پیراهن مانتویی

  

3. مانتو چهارخانه

  مانتو چهارخانه از جمله مدل‌های مانتو 1400 است که در سال‌های قبل نیز ترند بوده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. مانتوی چهارخانه می‌تواند شامل کت‌های جذاب و کوتاه و پیراهن‌های مردانه باشد. که هر دو مدل استایل بسیار جذاب و قشنگی ایجاد می‌کنند. کت‌های چهارخانه: کاملاً واضح است که این مانتوها بیشتر حالت رسمی دارند، اما با انتخاب‌هایی هوشمندانه برای سایر اجزای استایلتان، می‌توانید به سادگی استایل مورد نظر خود را بسازید. برای مثال می‌توانید با پوشیدن شلوار مام‌استایل، سبک کژوال و جذابی داشته باشید. پیراهن‌های چهارخانه: از انواع دیگر مانتوهای چهارخانه، پیراهن‌های چهارخانه‌اند که شبیه پیراهن‌های مردانه هستند. گاهی پشت این پیراهن‌ها کمی بلندتر است. این استایل در میان جوانان و نوجوانان هواداران زیادی دارد. اگر طرفدار استایل کژوال هستید، این پیراهن‌ها مخصوص شما است.  

 

مانتو چهارخانه ناردو

 

4. مانتو اورسایز

  استایل اورسایز امروزه حسابی در دل مردم جا گرفته و گویا فعلاً قصد رفتن ندارد. این استایل در فصل‌های بهار و تابستان 1400 بسیار ترند است و به دلیل آزاد و خنک بودن انتخاب مناسبی برای فصل‌های گرم سال است. در پاییز هم مانتو‌های اورسایز از جمله مدل‌های مانتو 1400 هستند که قرار است بسیار مورد استقبال مردم قرار بگیرند. مانتو اورسایز می‌تواند بلند یا کوتاه، جلو باز یا جلو بسته باشد. در هر صورت این مانتوها زیبا و خواستنی هستند.  

5. سارافون

  از دیگر لباس‌های کاربردی و جذاب که در هر فصلی هواداران خاص خود را دارند، می‌توان به سارافون‌ها اشاره کرد. سارافون و جلیقه از جمله لباس‌های منحصر به فرد و مخصوص خاص پسندان هستند. سارافون‌ها هیچ وقت تکراری نمی‌شوند و همیشه قابل استفاده‌اند. می‌توانید سارافون را با بلوز و شلوار مناسب ست کنید و بسیار جذاب به نظر برسید.  

 

مدل سارافون

  

مانتوهای پاییزی چه ویژگی‌هایی دارند؟

  حالا که مانتوهای ترندی امسال را بررسی کردیم، بیایید کمی به مانتوهای پاییزی بپردازیم. مانتوهای پاییزی اغلب ضخیم هستند تا در عصرهای سرد پاییزی احساس بهتری به شما ببخشند. در دوخت آن‌ها بیشتر از پارچه‌های مخمل کبریتی، کشمیر و سوییتی استفاده می‌شود؛ که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. برای دوخت این مانتوها بیشتر از رنگ‌های گرم استفاده می‌شود تا گرمابخش روزهای سرد شما باشند. همانطور که گفتیم مدل‌های مانتو 1400 در انواع جلو بسته، جلو باز، کوتاه و بلند وجود دارند.  

برای دوخت مانتوهای پاییزی از چه پارچه‌هایی استفاده می‌شود؟

  هر فصل با توجه به شرایط آب و هوایی خاص خود، پارچه‌های متفاوتی می‌طلبد. فصل پاییز نه آنقدر سرد است که لباس‌های گرم و پشمی بپوشید و نه آنقدر گرم است که بتوانید لباس‌های خنک تابستانی را بپوشید. در پاییز با توجه به سرد بودن ملایم هوا، از پارچه‌هایی مثل مخمل کبریتی، سوییتی و کشمیر استفاده می‌شود.  

1. پارچه‌ی مخمل کبریتی

  یکی از معروف‌ترین پارچه‌های پاییزی، پارچه‌ی مخمل کبریتی است. این پارچه بافت راه راه شبیه به کبریت دارد. جنس زمینه‌ای آن از نخ پنبه است، پرزها نیز معمولاً پنبه‌ای هستند و گاهی در آن‌ها الیاف مصنوعی نیز به کار می‌رود. این نوع پارچه بسیار محکم و با دوام است و با خیال راحت می‌توانید سال‌ها از آن استفاده کنید. پارچه‌ی مخمل کبریتی به دلیل جنس گرمی که دارد، برای فصول سرد سال بسیار گزینه‌ی مناسبی است و نظر طراحان را به خود جلب کرده است. از این پارچه برای دوخت کت‌ها و مانتو‌های پاییزی استفاده می‌شود.  

2. پارچه‌ی کشمیر

  پارچه‌ی کشمیر از قدیم مورد علاقه‌ی افراد بوده و همیشه طرفداران خاص خود را دارد. این پارچه‌ها بیشتر به صورت چهارخانه وجود دارند. پارچه‌ی کشمیر به دلیل جنس گرمی که دارد در پاییز و زمستان کاربرد بیشتر و موثرتری دارد. از کشمیر برای دوخت کت، پالتو، مانتو، پیراهن و دامن‌های پاییزی استفاده می‌شود.  

3. پارچه‌های سوییتی

  این نوع پارچه نسبتاً نازک است و از مرحله‌ی پایانی پرداخت چرم ایجاد می‌شود؛ در دو نوع طبیعی و مصنوعی وجود دارد که اگر به حقوق حیوانات اهمیت می‌دهید بهتر است نوع مصنوعی آن را استفاده کنید. این پارچه نرم و لطیف است و برای دوخت مانتوهای پاییزی به کار می‌رود.  

4. پارچه‌های فاستونی

  این نوع پارچه‌ها، از پارچه‌های پشمی محسوب می‌شوند که برای دوخت مانتوهای پاییزی استفاده می‌شوند. این پارچه‌ها ایست بسیار خوبی دارند و ریزش ندارند. پارچه‌ی فاستونی در طرح‌های چهارخانه و راه راه وجود دارد. در این مقاله با انواع مدل‌های مانتو 1400 آشنا شدیم و دیدیم که از چه پارچه‌هایی برای دوخت این مانتوها استفاده می‌شود. مانتوهای پاییزی استایل بسیار زیبایی به شما می‌دهند و شما را برای روزهای سرد پاییزی آماده می‌کنند. امیدواریم این مقاله مورد علاقه‌ی شما عزیزان قرار گرفته باشد.