پاک کردن کیف و کفش

پاک کردن کیف و کفش
پاک کردن کیف و کفش

کیف و کفش یکی از مهمترین مواردی ست که در نگاه اول به چشم خیلی ها می آید. تا جاییکه بسیاری معتقدند که می توان شخصیت افراد را از نحوه به دست گرفتن کیف شان و نوع کفشی که به پا دارند تشخیص داد. برای اینکه بتوانیم همیشه ظاهری مرتب و آراسته داشته باشیم و البته طول عمر کیف و کفش مان را افزایش دهیم، باید بتوانیم آنها را به درستی تمیز کنیم. تمیز کردن و برق انداختن هر کیف و کفشی روش مخصوص به خود را دارد. پس اولین قدم اهمیت دادن به جنس آنهاست. اینکه دقیقا بدانیم کیف و کفش مان از چه جنسی هستند روی مواد شوینده ای که باید به کار ببریم و نحوه تمیز کردن آنها تاثیر زیادی دارد.

کفش های کتانی

کفش های کتانی کفش های راحتیند و بسیاری علاقه دارند که همیشه خصوصا برای انجام کارهای روزمره این نوع کفش را به پا کنند. اما مشکل این کفش ها این است که خیلی زود کثیف و چرک مرده می شوند. بهترین روش برای تمیز کردن این نوع کفش استفاده از شامپو فرش است. بهتر است قبل از اینکه کفش ها چرک مرده شده و اصطلاحا کثیفی به خوردشان برود کفش های کتونی را با شامپو فرش بشویید تا مثل روز اول نو، تازه و تمیز شوند.

 

  کیف و کفش کتانی

 

کیف و کفش جیر

کفش های جیر ظاهری جذاب و فریننده دارند اما بسیاری به دلیل اینکه نمی توانند این نوع از کفش زنانه را به خوبی تمیز کنند در خرید آن مرددند. اما پاک کردن جیر بسیار ساده تر از حد تصور است. برای پاک کردن کفش های جیرتان نیاز به یک مداد پاک کن دارید!!! با پاک کن لکه های کفش جیرتان را پاک کرده و با یک برس حسابی آن را تمیز کنید.  

کفش جیر

 

کفش جیر   اما تمیز کردن کیف های جیر کمی متفاوت است. برای اینکه کیف جیر شما هم ظاهری آراسته همچون کفش تان را داشته باشد باید روی آن را یک دستمال خشک بکشید تا گرد و غبار آن برود. سپس با یک کاغذ سمباده نرم لکه های آن را پاک کنید و بعد با برس مخصوص جیر آن را کاملا تمیز نمایید.  

 

کیف جیر

 

کیف و کفش چرم

چرم یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین ها در لباس زنانه است. اگر از چرم به خوبی نگهداری کنید می توانید برای سال های طولانی از آنها استفاده نمایید. کفش های چرم نسبت به سایر وسایل چرمی آسیب پذیرترند و چون با اشیا و سطوح مختلف در تماسند زودتر از بقیه کثیف شده و از بین می روند. برای کفش چرم می توانید از واکس مخصوص استفاده کنید. اما در برخی موارد کفش کدر شده و ظاهر کثیف آن از بین نمی رود. برای این گونه مواقع می توانید از روغن زیتون کمک بگیرید. روغن زیتون برای نرم تر شدن و براق شدن کفش های چرم بسیار مناسب است و حتی می تواند جایگزین واکس شود. اگر داخل کفش چرم تان خیس و نرم دار شد فراموش نکنید که آن را نزدیک بخاری و یا شومینه نباید بگذارید. زیرا ممکن است به آن آسیب بزنید. بلکه کافیست در داخل آن یک روزنامه خشک قرار دهید تا نم آن را بگیرد.  

 

کفش چرم

 

کفش چرم   برای تمیز کردن کیف های چرم از مخلوط شیر و تربانتین استفاده کنید. این مخلوط را روی کیف زنانه خود با استفاده از یک پد بمالید و بعد آن را خشک کنید. می توانید بعد از این کار یک واکس بی رنگ روی کیف بکشید تا حسابی براق و تمیز شود. تربانتین را باید از داروخانه ها تهیه کنید.

 

کیف چرم

کیف و کفش پارچه ای؛ پاک کردن کیف و کفش

کیف و کفش های پارچه ای خصوصا کفش هایی از این جنس، خیلی بیشتر از سایرین در معرض آلودگی و کثیفی هستند و اگر به خوبی تمیز نشوند می توانند برای همیشه بلا استفاده بمانند. نکته مهم برای شستن این نوع از کفش این است که هرگز آنها را در لباسشویی نیندازید. زیرا بخش پارچه ای آنها با چسب به سایر قسمت ها وصل شده اند و شست وشوی آنها در لباسشویی می تواند باعث شود تا چسب آن باز شود. برای تمیز کردن کفش های پارچه ای می توانید از مخلوط آبگرم و مایع ظرفشویی و مسواک و یا پارچه استفاده کنید. این محلول را به آرامی بر روی سطح کفش بمالید و مراقب باشید که مسواک خیلی خیس نباشید و روی سطح کفش به صورت یکدست کشیده شود. تا موجب از بین رفتن رنگ یک بخش نشود.  

 

کفش پارچه ای

 

کفش پارچه ای برای تمیز کردن کیف های پارچه ای می توانید از محلول آب و صابون استفاده کنید. این محلول به آسانی کیف شما را تمیز خواهد کرد. اگر روی کیف پارچه ای شما لکه خودکار هست کافیست با یک دستمال تمیز و کمی شوینده ملایم روی لکه خودکار بکشید تا از بین برود.  

 

کیف پارچه ای

کیف و کفش ورنی

کیف و کفش ورنی یکی از جذاب ترین انواع کیف و کفش زنانه است. این جنس از کیف و کفش به ندرت کثیف شده و در صورت کثیفی با یک دستمال نم دار و در مواردی با چند قطره صابون به راحتی تمیز می شود. اما مشکل اصلی در نگهداری از آنها در این است که کیف و کفش های ورنی پوسته پوسته شده و ترک می خورند. برای جلوگیری از این اتفاق باید هرازگاهی به آنها وازلین بزنید تا سطح شان چرب مانده و ترک نخورند.  

 

کفش ورنی

 

 در برخی موارد پیش می آید که کیف های ورنی تغییر رنگ می دهند. اگرچه این مورد خیلی رایج نیست ولی مراقب باشید تا کیف خود را در معرض مستقیم نور خورشید برای مدت زمان طولانی قرار ندهید. زیرا کمتر کسی دوست دارد که یک کیف رنگ و رو رفته به دست بگیرد.  

 

کیف ورنی

کیف و کفش مخمل؛ پاک کردن کیف و کفش

هرگز مخمل ها را هنگامی که خیس هستند تمیز نکنید. ابتدا اجازه دهید که به خوبی خشک شوند و بعد با یک پارچه و برس نرم آنها را به آرامی در سمت خواب شان تمیز کنید. به یاد داشته باشید که حرکت تند به مخمل آسیب می زند. اگر بعد از تمیز کردن آن حس کردید که هنوز به خوبی تمیز نشده اند از اسپری های براق کننده مخصوص مخمل استفاده نمایید. و تا یک ساعت اجازه دهید که کاملا خشک شده و بعد از آنها استفاده کنید.  

 

 

اگر کفش مخمل شما لک شد باید محلولی از آب و مایع ظرفشویی درست کنید و آن را به خوبی بزنید تا کف کند. کف روی سطح آن را روی لک کفش قرار دهید و به آرامی با یک برس نرم کف را روی لکه بکشید تا مطمئن شوید کف اثر کرده و لکه از بین رفته است. فراموش نکنید که لایه مخملی کفش بسیار نرم و لطیف است و اگر با مسواک و یا برس محکم روی لکه بکشید مخمل از بین رفته و کفش دیگر قابل استفاده نیست.  

 

کفش مخمل

و در آخر روش پاک کردن کفش های سفید

کفش های سفید همواره جذابیت خاصی دارند اما تمیز نگهداشتن این کفش ها اگر روش درست آن را ندانید کاری سخت و دشوار است. زیرا این کفش ها خیلی سریع تر از آنچه فکر کنید کثیف شده و اگر نتوانید به درست آنها را تمیز کنید کدر و چرک مرده می شوند. برای تمیز کردن این نوع از کفش بهترین گزینه استفاده از خمیر دندان است. خمیر دندان را روی پنبه بمالید، کفش تان را با آن تمیز کرده و سپس با آب آن را بشوئید. با این کار کفش های سفید شما مثل روز اول زیبا و درخشنده می شوند.  

 

کفش های سفید