آشنایی با مانتو های مد سال 1400 – معرفی جذاب ترین رنگ ها و طراح ها

آشنایی با مانتو های مد سال 1400 – معرفی جذاب ترین رنگ ها و طراح ها
آشنایی با مانتو های مد سال 1400 – معرفی جذاب ترین رنگ ها و طراح ها

مانتو چه رنگی بپوشم؟

  انتخاب مدل مانتو همیشه با چالش‌هایی همراه می‌شود؛ اما رنگ مانتو چطور؟ به نظر می‌رسد انتخاب رنگ مانتو همیشه سخت‌تر از انتخاب مدل مانتو است؛ چرا که برای انتخاب رنگ مانتو باید مواردی را در نظر بگیرید، مثلاً آیا آن رنگ به شما می‌آید و آن را دوست دارید؟! آیا با رنگ سال و مد همخوانی دارد؟! در این مقاله با هم بررسی می‌کنیم تا ببینیم چه رنگ هایی مد مانتو 1400 است و بهتر است چه رنگ مانتویی انتخاب کنیم و هنگام انتخاب رنگ مانتو چه نکاتی را در نظر بگیریم. در این مقاله‌ی رنگی با ما همراه باشید.  

رنگ سال 1400 چه رنگی است؟

  همه ساله یک یا دو رنگ به عنوان رنگ‌های اصلی و تعدادی رنگ فرعی هم متناسب با فصل انتخاب می‌شوند. برای آن که بدانیم چه رنگ هایی مد مانتو 1400 است، نخست بهتر است با رنگ سال 1400 کمی بیشتر آشنا شویم. موسسه‌ی پنتون دو رنگ زرد روشن و خاکستری را به عنوان رنگ‌های سال 2021 انتخاب کرد. علت انتخاب این دو رنگ به عنوان رنگ‌های سال، این بود که جهان در سال گذشته روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته بود. رنگ زرد نشان دهنده‌ی امید، طراوت و خوش بینی است و به همین دلیل برای رنگ سال انتخاب شده است. برای انتخاب این رنگ‌ها از عناصر طبیعی الهام گرفته‌اند. رنگ خاکستری همچون ابرهای آسمان است و رنگ زرد خورشیدی است که پشت این ابرها پنهان شده و با کنار رفتن آن‌ها نمایان می‌شود. در این راستا موسسه‌ی پنتون معتقد است « ما باید احساس کنیم همه چیز روشن‌تر می‌شود، این برای روح انسان ضروری است.»  

چه رنگ هایی مد مانتو 1400 است؟

  حالا که با رنگ سال 1400 آشنا شدیم، برای خرید مانتو چه رنگی را انتخاب کنیم؟ همانطور که می‌دانید، در فصول گرم سال بیشتر از رنگ‌های روشن استفاده می‌کنیم، چون خنک‌تر هستند و گرما را به خود جذب نمی‌کنند. در فصل‌های سرد سال تقریباً برعکس این مورد صدق می‌کنند. در فصل‌های سرد، برای این که چهره‌ای گرم‌تر داشته باشیم بهتر است لباس‌هایی با رنگ‌های گرم مثل خاکی، شکلاتی و قهوه‌ای بپوشیم. بیایید کمی بیشتر با رنگ‌های مد مانتو آشنا شویم.  

1. رنگ‌های خاکستری و زرد

  همانطور که پیش‌تر گفته شد، ترکیب رنگ‌های خاکستری و زرد که هر دو از رنگ‌های سال هستند بسیار جذاب و خواستنی است. برای به کار بردن این دو رنگ می‌توانید مانتویی که شامل هر دو رنگ باشد را انتخاب کنید و شلوار، کفش و روسری را از رنگ‌هایی انتخاب کنید که با آن‌ها هماهنگ باشند. روش دیگر این است که مانتوی تک رنگ انتخاب کنید و رنگ هماهنگ با آن را در دیگر اجزای استایل خود به کار ببرید؛ برای مثال می‌توانید یک مانتوی جذاب زرد را با شلوار، روسری یا کفش خاکستری ست کنید. از مزایای رنگ زرد این است که دیگر نیازی به استفاده از جواهرات ندارید چون خودش به اندازه‌ی کافی درخشان است. برای فصل‌های سرد سال، رنگ طلایی هم انتخاب هوشمندانه‌ای است.  

 

استایل زرد و خاکستری

  

2. رنگ قرمز

  از جمله رنگ‌های فرعی ترند سال 1400، رنگ قرمز است. این رنگ قرمز می‌تواند قرمز گلی باشد یا قرمز پررنگ. قرمز از جمله رنگ‌های گرم است، بنابراین برای فصل‌های سرد سال به ویژه پاییز مناسب است. از آن‌جا که قرمز رنگ جذابی است، باید بدانید که با انتخاب آن، تمام توجه‌ها به سوی شما جلب می‌شوند. نکته‌ای که در این قسمت باید در نظر داشته باشید این است که در صورتی که مانتوی قرمز انتخاب می‌کنید، بهتر است دیگر اجزای استایلتان را از رنگ‌های خنثی انتخاب کنید تا خیلی رنگی رنگی و عجیب نشوید.  

3. رنگ صورتی

  رنگ صورتی از دیگر رنگ‌های فرعی ترند امسال است. این رنگ بسیار لطیف است و تقریباً اکثر خانم‌ها بی برو برگرد عاشق رنگ صورتی هستند. همانطور که می‌دانید رنگ صورتی از جمله رنگ‌های گرم است و برای روزهای سرد پاییزی بسیار مناسب است؛ البته در روزهای تابستانی هم می‌توانید با پوشیدن مانتوی صورتی روشن استایل زیبایی داشته باشید.  

 

مانتوهای صورتی روشن

  

4. رنگ نارنجی

  نارنجی از جمله رنگ‌های روشن است که در فصل‌های گرم سال بسیار کاربرد دارد. این رنگ همچنین از رنگ‌های گرم است که برای فصل‌های سرد هم گزینه‌ی مناسب است. همه‌ی ما فصل پاییز را با رنگ‌ نارنجی می‌شناسیم و این رنگ به گونه‌ای شناسنامه‌ی رنگی‌ترین فصل سال محسوب می‌شود. به همین دلیل ما نیز می‌توانیم از این فصل الهام بگیریم و در انتخاب استایل خود آن را به کار بگیریم. با به کار بردن رنگ نارنجی انگار به نوعی خود را با طبیعت تطبیق داده‌ایم. همانطور که گفتیم، رنگ‌های گرم برای فصل پاییز انتخاب‌های مناسبی هستند و انرژی و نشاط بیشتری به شما می‌دهند.  

5. رنگ‌های کرم، خاکی و شتری

  از جمله مهم‌ترین رنگ‌هایی که در فصل‌های پاییز و زمستان بسیار به چشم می‌خورند، رنگ‌های‌ کرم، خاکی و شتری هستند. این رنگ‌ها برای فصل‌های سرد سال بسیار مناسب و شیک هستند و به شما طراوت بیشتری می‌بخشند. از آن‌جایی که این رنگ‌ها تقریباً خنثی است، به سادگی با رنگ‌های دیگر ست می‌شود. می‌توانید آن‌ها را با رنگ‌هایی نزدیک به رنگ خودشان و یا رنگ‌های خنثی مثل سفید، مشکی و خاکستری ترکیب کنید.  

 

مانتوهای کرم و خاکی

  

این چند نکته را در نظر بگیرید

  حالا که فهمیدیم چه رنگ هایی مد مانتو 1400 است، بهتر است به چند نکته‌ی کوتاه ولی کاربردی هم توجه کنیم. 1. برای انتخاب رنگ مانتو و لباس خود به رنگ پوست، مو و چشمتان توجه کنید. لازم نیست خیلی سخت‌گیرانه عمل کنید اما توجه به آن باعث می‌شود هوشمندانه‌تر انتخاب کنید. 2. در بهار و تابستان بیشتر از رنگ‌های روشن استفاده کنید، تا خیلی گرما را جذب نکنند. 3. در پاییز خیلی رنگ‌های ملایم استفاده نکنید. همانطور که گفتیم رنگ‌های گرم انتخاب‌های مناسب‌تری هستند. 4. اگر رنگ‌های سیاه و سفید می‌پوشید؛ حواستان باشد یک‌دست سیاه یا یک‌دست سفید نپوشید و آن‌ها را با رنگ‌های دیگر ترکیب کنید. می‌توانید آن‌ها را با رنگ‌های خاکی و گرم ترکیب کنید. 5. اگر لباس پاییزی شما رنگ سرد دارد، آن را با رنگ‌های گرم ترکیب کنید تا کمی متعادل شود. 6. مانتوهای جین برای بهار و پاییز انتخاب خوبی هستند. این مانتوها هم گرم هستند و هم خاص و البته با دوام. اگر طرفدار لباس‌های جین هستید می‌توانید یک مانتوی جین بخرید و تا سال‌ها آن را استفاده کنید. فقط رنگ جین را با توجه به فصل انتخاب کنید؛ یعنی در فصل‌های گرم سال می‌توانید رنگ روشن بگیرید و در فصل‌های سرد، جین تیره. 7. این نکته را فراموش نکنید که اگر مانتوی طرح‌دار می‌پوشید، روسری ساده و تک رنگ انتخاب کنید تا ظاهرتان خیلی شلوغ نشود. در این مقاله فهمیدیم چه رنگ هایی مد مانتو 1400 است. نگاهی به رنگ سال انداختیم، رنگ‌های مختلف را با هم بررسی کردیم، با رنگ‌های مناسب فصل پاییز بیشتر آشنا شدیم و نکاتی را راجع به آن‌ها گفتیم. امیدواریم از این مقاله‌ی رنگی لذت برده باشید و به کمک آن بتوانید رنگ مناسبی برای مانتوی خود پیدا کنید.