چگونه یک استایل خیابانی زیبا داشته باشیم

چگونه یک استایل خیابانی زیبا داشته باشیم
چگونه یک استایل خیابانی زیبا داشته باشیم

وقتی در خیابان قدم می زنیم، اگر به افراد در حال رفت و آمد نگاه کنیم، اغلب افراد د را با استایل های مختلفی می بینیم. هرکدام براساس سلیقه و عقاید و تفکری که دارند، سبک پوشش خاصی را برای خود انتخاب کرده¬ اند و بر آن اساس لباس پوشیده اند. در واقع هر شخص برای خود استایلی را انتخاب کرده تا در محیط های کژوال بیرونی، از آن استفاده کند که به آن “استایل خیابانی” می گویند. در استایل های خیابانی، ما علاوه بر دنبال کردن و پیروی از مد و ترندهای روز، هویت شخصی هر فرد را می بینیم و افراد سعی می کنند با استفاده از آیتم های موجود در کمد لباس خود و خرید آیتم های جدید و ترند شده، استایل خود را جذاب و خاص نگه دارند. در اصل استایل خیابانی، استایل کژوال و یا گاهی کژوال شیکی است که با حفظ تناسبات و راحتی، زیبایی ظاهری خاصی برای هر فرد ایجاد می کند. بنابراین برای داشتن استایل خیابانی مناسب، لزومی به خرید و یا داشتن لباس های گران قیمت و پر هزینه نیست؛ بلکه می توان با داشتن آیتم های لباس ضروری و ست کردن مناسب آن ها نیز استایل و ظاهری مناسب برای خود ایجاد کنیم.

  چگونه یک استایل خیابانی زیبا داشته باشیم

 

 استایل خیابانی، جنبه تقلید پذیری فراوانی دارد و ما معمولا زمانی که استایل زیبایی در خیابان می بینیم، تلاش داریم تا آن را تقلید کنیم و آن استایل را برای خود به کار گیریم. در این میان گاهی برندهای مطرح نیز از جذابیت و محبوبیت استایل های خیابانی بهره می برند و کالکشن های خود را براساس آیتم های انتخابی و پرکاربرد افراد در خیابان طراحی می کنند. برندهای لباس، معمولا مواردی مانند کفش های اسنیکرز، انواع تیشرت ها و شومیزها و همچنین شلوارهای با جنس های متفاوت که آیتم های پرکاربرد برای استایل خیابانی هستند را براساس ترندهای هر فصل مد، طراحی و روانه بازار و فروشگاه های خود می کنند. ایجاد و ساخت استایل، امری شخصی است و از هر فرد تا فردی دیگر متفاوت است. برای ساخت و ایجاد استایل مناسب برای خود، به بررسی فرم بدنی، اطلاع از استایل های مختلف، در نظر گرفتن بودجه و موقعیت مورد نظر و همچنین به کار گرفتن سلیقه شخصی نیاز دارید تا بتوانید استایل مناسب خود را داشته باشید؛ که البته این امر زمان بر است و به مرور زمان می توانید استایل شخصی خود را ایجاد کنید. البته باید در نظر داشت که استایل فردی ممکن است در طول زمان تغییر کند ولی آنچه که مشخص است این است که هویت هر فرد در استایل او منعکس می شود و بیانگر طرز تفکر و سلیقه شخص است. همانطور که می دانید، در هر فصل آیتم های خاصی ترند می شوند که می توانید از آن ها برای ظاهر خود استفاده کنید اما در این بخش چند راهکار برای ایجاد تنوع و جذابیت در استایل خیابانی شما آورده ایم که با استفاده از آن ها می توانید ظاهری زیبا داشته باشید.  

 

 

آیتم های مینیمال و ساده را با گزینه های شلوغ تر ترکیب کنید :

  شما می توانید پارچه های با طرح های شلوغ را با پارچه های ساده ترکیب کنید تا جلوه بصری ایجاد کنید. به طور مثال می توانید یک مانتوی با پارچه طرح دار را با یک شومیز و شلوار پارچه ای ساده ترکیب کنید. برای کفش نیز می توانید یک لوفر زیبا و هماهنگ با ترکیب رنگی سایر استایلتان انتخاب کنید و در نهایت با یک کیف مورب، استایلتان را تکمیل کنید.  

 

 

• استایل تان را راحت نگه دارید :

  از آنجاییکه استایل خیابانی در واقع برای رفت و آمد های طولانی در خیابان و یا برای رفتن به یک قرار دوستانه می باشد، بهتر است که آیتم هایی را انتخاب کنید که راحت باشند و در مسیرهای طولانی امکان پیاده روی و راحتی را برای شما فراهم کنند. به طور مثال استفاده از کفش های اسنیکرز هماهنگ با سایر آیتم های استایلتان، به شما کمک می کند تا بتوانید طولانی مدت پیاده روی کنید. کفش های اسنیکرز را با شلوار جین و یا با دامن های بلند ماکسی ترکیب کنید و بر روی آن یک مانتو خنک تابستانه بپوشید تا ظاهری زیبا و راحت داشته باشید.  

 

 

• هماهنگی رنگ را در استایلتان حفظ کنید:

  اگرچه در دنیای فشن قانونی وجود ندارد اما هماهنگ نگه داشتن رنگ ها در استایلتان، باعث ایجاد زیبایی بصری می شود و هارمونی را در استایل شما حفظ می کند. سعی کنید تا حداقل از یک رنگ موجود در مانتو یا شومیز خود، برای انتخاب رنگ و هماهنگی کیف و یا کفشتان استفاده کنید. البته منظور این نیست که خود را محدود به این قانون کنید بلکه سعی کنید با فراگیری قوانین ست کردن رنگ ها، تناسبات بهتری را در استایل خود ایجاد کنید.

 

   

• یک آیتم جذاب و منحصر به فرد به استایلتان اضافه کنید:

  برای اینکه استایل خاص تری داشته باشید، از یک آیتم منحصر به فرد در ظاهر خود استفاده کنید. برای مثال می توانید از یک کیف طرح دار، یک گردنبند بلند روی لباس، یک شال یا روسری طرح دار زیبا و یا کفشی با مدل خاص و متناسب با بقیه آیتم های استایلتان استفاده کنید. استفاده از عینک های ترند روز و یا عینک های با شیشه های رنگی نیز راهی عالی برای ایجاد تنوع و جذابیت در استایلتان است.  

 

 

  توجه داشته باشید که با ترکیب گزینه های مختلف لباس و ایجاد هماهنگی در آن ها و همچنین بهره گرفتن از یک یا دو آیتم ترند روز، می توانید برای خود استایلی زیبا و خاص ایجاد کنید. بنابراین، از ترکیب کردن لباس ها با هم نگرانی نداشته باشید تا به مرور بتوانید استایل خاص خود را ایجاد کنید.