کدام ساعت با کدام استایل شما مناسب است

کدام ساعت با کدام استایل شما مناسب است
کدام ساعت با کدام استایل شما مناسب است

ساعت مچی زنانه یکی از اکسسوری‌های مهم و تکمیل‌کننده استایل خانم‌ها به شمار می‌رود. داشتن یک ساعت، علاوه بر اینکه به ما شخصیت می‌دهد، ظاهر ما را نیز آراسته‌تر جلوه می‌دهد. خرید ساعت مچی برای افرادی که به دنبال یک استایل بی‌نقص هستند، ضروری است. در این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم برای هر استایل، کدام ساعت مچی مناسب است و کدام یک مناسب نیست.

  انتخاب صحیح ساعت مچی  

انتخاب صحیح ساعت مچی

  از آنجایی که ساعت شما، نشانه شخصیت شماست، باید در هنگام خرید ساعت مچی به نکات مهمی توجه کنید. یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که هنگام خرید ساعت، به فرم صفحه، نوع بند، اندازه ساعت مچی و رنگ پوست‌تان دقت کنید. این موارد نقش مهمی در زیبایی ساعت و استایل‌های مختلف برای شما ایفا خواهد کرد.  

رنگ ساعت

  در انتخاب رنگ ساعت مچی بسیار دقت کنید، چرا که در اولین نگاهی که به ساعت می‌شود، رنگ آن جلوه می‌کند. به طور مثال ساعت دخترانه با رنگ مشکی می‌تواند جذاب باشد، چون رنگ مشکی هیچ وقت قدیمی نمی‌شود؛ اما اگر علاقه‌ای به رنگ مشکی ندارید، می‌توانید از رنگ صورتی استفاده کنید، زیرا رنگ صورتی رنگ شیک و مناسبی برای دختران است.  

بند ساعت

  بند ساعت، معمولاً در دو نوع چرمی و استیلی استفاده می‌شود. ساعت‌های جدید با بند چرمی وزن سبکی دارند، اما ساعت‌هایی که بند استیلی دارند، معمولاً فانتزی و شیک‌تر هستند.  

صفحه ساعت

  هرچه صفحه ساعت ظریف‌تر باشد، استایل شما شیک‌تر و جذاب‌تر به نظر خواهد رسید. سعی کنید از ساعت‌هایی استفاده کنید که صفحه آنها ظرافت داشته باشد. اگر به ساعت‌هایی با صفحه بزرگ علاقه دارید، ساعت‌هایی را انتخاب کنید که حس ساعت مردانه را منتقل نکنند.  

 

صفحه ساعت 

رنگ پوست

  همانطور که گفته شد، ساعت مچی، باید با توجه به رنگ پوست شما انتخاب شود. ساعت مچی طلایی برای پوست‌های گرم مانند برنزه و گندمی تند، مناسب است. اگر شما جزء این دسته از افراد هستید، سعی کنید ساعت‌تان را با یک انگشتر سبز یا فیروزه‌ای بپوشید تا چشم‌نواز باشد. ساعت مچی نقره‌ای مناسب افراد با پوست‌های سفید و خنک است. پوشیدن یک انگشتر صورتی یا عقیق به همراه ساعت نقره‌ای بسیار جذاب خواهد بود. ساعت مچی با بند چرم یا قهوه‌ای رنگ، برای پوست‌های گرم مناسب نبوده و برای پوست‌های سفید مناسب‌تر است.  

ساعت شامل چه امکاناتی است؟

  اغلب دختران و زنان ترجیح می‌دهند ساعت را برای ظاهر شیک و فانتزی آن بپوشند، اما امکانات آن هم می‌تواند حایز اهمیت باشد. یک ساعت دخترانه، معمولاً از امکاناتی همچون: کرنومتر، نور پس‌زمینه، عقربه شب‌تاب و آلارم برخوردار است. اگر به دنبال یک ساعت پرکاربرد و شیک هستید، قبل از خرید ساعت به این امکانات توجه کنید.  

بندهای ساعت زنانه

  ساعت چرمی و استایل رسمی   اولین ساعت‌هایی که با بند چرمی ساخته شدند، برای خلبانان بوده است. بندهای چرمی نسبت به بندهای فلزی سبک‌تر بودند و به همین علت، بهتر بود خلبانان از این نوع ساعت‌ها استفاده کنند. امروزه استفاده از ساعت‌های مچی با بند چرمی نیز در بین مردم به خصوص خانم‌ها رایج است. یکی از دلایل استفاده از ساعت‌های مچی با بند چرمی، وزن کم آن است که برای استفاده‌های روزمره مناسب است. علاوه بر این، استفاده از ساعت مچی چرمی، برای استایل‌های رسمی بسیار مناسب و شیک است. در دیدارهای رسمی، نباید توجه از استایل شیک و کلاسیک شما گرفته شود، بنابراین استفاده از ساعت‌های فانتزی و لوکس انتخاب مناسبی نیست. بهتر است رنگ بند چرمی ساعت مچی با کیف یا کفش شما هم‌رنگ باشد و به عنوان تکمیل‌کننده استایل شما در نظر گرفته شود.

  ساعت چرمی و استایل رسمی  

ساعت فلزی و استایل مجلسی

  اگر به یک میهمانی شبانه دعوتید و یک لباس سفید یا مشکی پوشیده‌اید، بهتر است استایل خود را با استفاده از یک ساعت مچی نقره‌ای با بند فلزی تکمیل کنید. ساعت مچی با بند فلزی یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای میهمانی و مجالس است. این نکته را در نظر داشته باشید که ساعت شما، باید طوری باشد که توجه بیننده را به خود جلب کند. ساعت‌هایی با دسته طلایی و کریستال‌های درخشان می‌تواند برای یک مجلس و مهمانی بسیار مناسب باشد.  

 

ساعت فلزی و استایل مجلسی  

ساعت فانتزی و استایل کژوال

  ساعت‌هایی که با بندهای رنگی و برزنتی طرح‌دار هستند، مناسب استایل کژوال و راحت شماست. رنگ بند این نوع ساعت‌ها را می‌توانید با رنگ کتانی، تیشرت و یا فریم عینک آفتابی‌تان هماهنگ کنید. این سبک از ساعت‌ها، با دسته‌های کم وزنی که دارند، می‌توانند بهترین گزینه برای استفاده روزمره شما محسوب شوند. همچنین به علت وزن کم آن، ساعت مناسبی برای هنگام ورزش کردن است.  

ساعت مچی دیجیتال

  این نوع ساعت‌ها همیشه می‌توانند با همه استایل‌های شما به راحتی ست شوند. برندهای مختلف، ساعت‌های مچی دیجیتال را با طرح‌های گوناگون طراحی کرده‌اند که برای مراسم‌های رسمی، غیررسمی و اسپورت کاربرد دارند. اگر به ساعت‌های مچی دیجیتال علاقه‌مند هستید، سعی کنید ساعتی را انتخاب کنید که با استایل رسمی یا مجلسی یا اسپورت شما هماهنگ باشد.