انتخاب روسری و شال و هماهنگ کردن رنگ شال با رنگ پوست

انتخاب روسری و شال و هماهنگ کردن رنگ شال با رنگ پوست
انتخاب روسری و شال و هماهنگ کردن رنگ شال با رنگ پوست

انتخاب رنگ شال و روسری مناسب، یکی از ساده‌ترین کارها برای متفاوت کردن یک استایل و تیپ همیشگی است. شال و روسری از اکسسوری‌های مهم به شما می‌روندکه در بالاترین بخش لباس‌های شما قرار می‌گیرند. به همین دلیل، هماهنگ بودن آن‌ها با رنگ پوست، مانتو و سایر لباس‌ها اهمیت زیادی دارد. روسری و شال نزدیک‌ترین بخش لباس به صورت شماست و اگر آن را درست انتخاب کنید، بازتاب رنگش می‌تواند به زیباتر شدن پوست شما کمک کند.

 

  اتخاب شال و روسری

  

چرا انتخاب شال و روسری متناسب با رنگ پوست اهمیت دارد؟

  حتماً برای شما هم پیش آمده که بعضی از روزها آنقدر خسته‌اید که چشم‌های خود را زور باز نگه داشته‌اید، اما دوستان‌تان به شما می‌گویند امروز خیلی شاد هستی! یا برعکس؛ یک روز بسیار خوشحال و سرحال هستید، اما اطرافیان‌تان به شما می‌گویند که بی‌حال و خسته هستید! می‌دانید علتش چیست؟ جالب است بدانید این قضیه به انتخاب رنگ شال و روسری شما بر می‌گردد. انتخاب رنگ شال و روسری شما و تناسب یا عدم تناسب آن با رنگ پوست شما، تأثیر زیادی بر روی صورت شما خواهد داشت. در این مقاله می‌خواهیم شما را در زمینه انتخاب شال و روسریِ متناسب با رنگ پوست شما، راهنمایی کنیم.  

 

انتخاب شال و روسری متناسب با رنگ پوست

  

شناخت سردی و گرمی پوست

  پوست شما علاوه بر روشن یا تیره بودن، ویژگی گرمی و سردی نیز دارد. یک قاعده‌ی کلی برای انتخاب رنگ شال و روسری با رنگ پوست وجود دارد؛ قبل از هر چیز باید بدانید تنالیته رنگ پوست صورت شما در طیف «سرد» تا «گرم» کجا قرار دارد. برای اینکه بدانید رنگ پوست شما در کدام طیف سرد و گرم قرار می‌گیرد، یک راهکار به شما آموزش می‌دهیم. برای این منظور، از یک دستبند طلایی استفاده کنید و آن را روی مچ یکی از دست‌ها قرار دهید. همچنین یک دستبند نقره‌ای را بر روی مچ دست دیگر قرار دهید؛ سپس ببینید با کدام دستبند، پوست شما سرحال‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌رسد. اگر دستبند طلایی، پوست شما را شفاف‌تر و شاداب‌تر نشان می‌دهد، پوست شما گرم است؛ و اگر دستبند نقره‌ای پوست شما را شفاف‌تر و شاداب‌تر جلوه داد، پوست شما سرد است. همچنین اگر وضعیتی بین این دو مورد را دارید، رنگ پوست شما خنثی است. اکنون شناخت کافی از تُن رنگ پوست‌تان به دست آورده‌اید. شناخت تُن اصلی رنگ پوست به شما کمک می‌کند روسری یا شالی را بپوشید که اعتماد به نفس‌تان را بالاتر برده و شما را زیباتر کند.  

شناخت سردی و گرمی پوست

  

شال و روسری مناسب رنگ پوست گرم

  رنگ‌های گرم، بهترین انتخاب برای افرادی است که پوست گرم دارند. رنگ‌هایی مانند: قرمز، نارنجی، قهوه‌ای و شتری تیره در این دسته جای می‌گیرند. این رنگ‌ها جذاب بوده و مناسب پوست‌های گرم هستند.  

شال و روسری مناسب رنگ پوست سرد

  اگر پوست شما سرد است، بهترین رنگ برای شما، رنگ‌های سرد است. رنگ‌هایی مانند آبی، سبز و بنفش برای شما مناسب است و پوست صورت شما را شاداب و پرنشاط نشان می‌دهد. رنگ صورتی لطیف نیز یکی دیگر از رنگ‌های مناسب شماست.  

شال و روسری مناسب رنگ پوست خنثی

  اگر شما جزء افرادی هستید که رنگ پوست خنثی دارند، باید به شما بگوییم که خوش شانس هستید! چرا که رنگ روسری و شال برای شما، هیچ محدودیتی ندارد. افرادی که رنگ پوست خنثی دارند، می‌توانند با توجه به سلیقه و علاقه خود، رنگ شال و روسری خود را انتخاب کنند.  

 

شال و روسری مناسب رنگ پوست خنثی

  

شال و روسری مناسب رنگ پوست روشن

  اگر شما پوست سفید و روشنی دارید، بهتر است از رنگ‌های تیره و قوی مثل قرمز، آبی و سبز استفاده کنید. شال و روسری‌هایی که با رنگ‌های تیره هستند، بیشتر به شما می‌آیند. البته توجه داشته باشید از روسری‌ها و شال‌هایی که با رنگ‌های خیلی روشن و متمایل به سفید هستند، استفاده نکنید؛ زیرا این رنگ‌ها باعث می‌شود شما را خیلی بیش از حد سفید و روشن جلوه دهد. اما اگر علاقه‌مند به رنگ‌های روشن هستید، بهتر است از روسری‌ها و شال‌های طرح‌دار با زمینه رنگ روشن استفاده کنید.  

شال و روسری مناسب رنگ پوست تیره

  اگر پوست تیره‌ای دارید، به هیچ عنوان سراغ رنگ‌های تیره مانند: قهوه‌ای، بنفش تیره و آبی تیره نروید! بهترین رنگ برای شما، استفاده از رنگ‌های روشن مانند: سفید، لیمویی، صورتی روش، آبی روشن و رنگ‌های پاستلی است. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که هیچ گاه سراغ رنگ‌های کدر و مات نروید. این رنگ‌ها باعث می‌شوند بازتاب شال و روسری، درخشش طبیعی پوست را از بین ببرند. به طور مثال، به جای استفاده از خاکستری از رنگ موشی استفاده کنید.  

شال و روسری مناسب رنگ پوست گندمی و سبزه

  اگر پوست متوسط و گندم‌گونی دارید، یعنی پوستی دارید که نه خیلی روشن است و نه خیلی تیره، انتخاب وسیعی از رنگ‌ها پیش روی شماست. به طور مثال رنگ‌های سبز و آجری روشن برای شما مناسب است. شال و روسری روشن، این نوع پوست را روشن‌تر جلوه می‌دهد. همچنین رنگ‌های خنثی مانند: سفید، مشکی و خاکستری نیز انتخاب مناسی برای شما هستند.