معرفی سایت اچ اند ام H&M

معرفی سایت اچ اند ام H&M
معرفی سایت اچ اند ام H&M

اچ اند ام H&M

خواه مشتری دائمی اچ اند ام H&M باشید خواه نه، به‌طور یقین اسم این برند را شنیده‌اید. این برند به‌دلیل تأمین لباس‌های بارداری مگان مارکل (Meghan Markle) بازیگر آمریکایی و همسر شاهزاده هری با جهش و رشد چشمگیری روبه‌رو شد. آیا تاکنون فکر کرده‌اید که کمپانی H&M، چگونه نام و شهرت خود را به‌دست آورده‌اند؟ این دو حرف M و H نمایانگر چه چیزی هستند؟ و چگونه این نام را برای برند خود انتخاب کردند؟

تاریخچه کمپانی اچ اند ام

اولین فروشگاه کمپانی H&M در سال 1947 توسط ارلینگ پرسون در شهر وستروس سوئد راه‌اندازی شد. این مغازه ابتدا Hennes نام داشت که در سوئدی به معنای «Hers» بود. در این مغازه تنها لباس‌های زنانه به فروش می‌رسید. در سال 1964، پرسون توانست فروشگاه دوم محصولات خود را در نروژ راه‌اندازی کند.  

اولین فروشگاه اچ اند ام H&M

 

در سال 1968، پرسون خرده‌فروشی پوشاک، تجهیزات شکار و ماهیگیری Mauritz Widforss را خریداری کرد که منجر به اضافه شدن لباس‌های مردانه و تغییر نام فروشگاه شد. از آن به‌بعد فروشگاه‌های Hennes با نام «Hennes & Mauritz» فعالیت خود را ادامه دادند. با گذشت زمان و در سال 1976، پرسون سومین فروشگاه Hennes & Mauritz و اولین فروشگاه خارج از محدوده اسکاندیناوی را در لندن افتتاح کرد. به‌دلیل استقبال گسترده از محصولات این فروشگاه و گسترش آن در اروپا نام آن به اختصار تبدیل به H&M شد.  

 

تصویر از فروشگاه اچ اند ام H&M

 

پرسون در سال 1998، با خرید دامنه hm.com، شروع به خرده‌فروشی آنلاین کرد و توانست در اوایل دهه 1990 این دو حرف را به‌عنوان نام تجاری برند خود ثبت کند. اولین فروشگاه این برند در 31 مارس 2000 در خیابان پنجم شهر نیویورک افتتاح شد که آغازی بود برای گسترش محصولات این فروشگاه به خارج از اروپا. در پایان سال 2011، 2325 فروشگاه و در پایان آگوست 2012، 2629 فروشگاه با برند تجاری H&M فعالیت داشتند. 3000مین فروشگاه این برند در سپتامبر 2013 در چنگدو چین افتتاح شد.

 

  تصویری از فروشگاه H&M

 

در سال 2008، این کمپانی در یک بیانیه‌ی مطبوعاتی اعلام کرد که قصد راه‌اندازی و فروش اثاثیه منزل را دارد. ابتدا از طریق کاتالوگ و آنلاین محصولات این شرکت به‌فروش می‌رسید. اما اکنون فروشگاه‌های H&M Home در سطح بین‌المللی فعالیت گسترده‌ای دارند. در اکتبر سال 2020، H&M اعلام کرد به‌دلیل بیماری همه‌گیر COVID-19 در حال بستن 5 درصد از فروشگاه‌های خود در سراسر جهان است. امروزه برند H&M در رتبه بیست و یکمین مارک ارزشمند جهانی شناخته می‌شود و بالاترین رتبه در خرده‌فروشی آنلاین را در نظرسنجی‌ها به‌دست آورده است. ارزش این کمپانی 12-16 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

دلایل محبوبیت برند H&M

در حال حاضر H&M دومین خرده‌فروشی بزرگ در جهان و بعد از برند Inditex (مادر برند زارا) قرار دارد و در 62 کشور جهان فعالیت می‌کند. این برند نزدیک به 74 سال است که در زمینه‌ی پوشاکو فست فشن فعالیت دارد. دلایلی جالبی وجود دارد که تائید می‌کنند که چرا این برند هنوز محبوب است و چقدر اخلاقی عمل می‌کند.

- کاهش انتشار گازهای گلخانه‌‌ای؛

برند H&M برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال 2030 یک هدف مبتنی بر علم تعیین کرده است. همچنین این کمپانی متعهد شده که تا سال 2030 از 100٪ مواد بازیافتی در محصولات خود استفاده کند.

- حل مشکلات بهداشتی و ایمنی کارگران؛

در حالی که کمپانی H&M در حال برنامه‌ریزی برای پیشرفت در زمینه حمایت از مشکلات و ایمنی کارگران است، اما به دلیل فاجعه رانا پلازا در سال 2013 (آتش‌سوزی کارخانه تولید پوشاک فست‌فشن این برند) هنوز مخالفی در این زمینه دارد. با این‌حال این کمپانی از سال 2013 به پیمان ایمنی آتش‌نشانی در بنگلادش پیوست و با موفقیت همراه با دیگر مارک‌ها و اتحادیه‌های کارگری برای حل مشکلات بهداشت و ایمنی در 100 کارخانه شروع به فعالیت کرد و هنوز مسیری طولانی در این زمینه در پیش‌رو دارد.  

 

فروشگاه H&M و محبوبیت آن

  

- کاهش اثرات زیست محیطی؛

H&M گام‌های مثبتی برای کاهش تأثیرات زیست محیطی برداشته است. علاوه بر این‌که این کمپانی برنامه‌ای برای لباس‌های قابل بازیافت دارد، بخشی از فعالیت این برنامه را در جهت تأمین زنجیره انرژی‌های تجدیدپذیر گذاشته است. همچنین برای جلوگیری از جنگل‌زدایی و جنگل‌های باستانی در معرض خطر، اهدافی را پایه‌ریزی کرده است که در راستای آن در برخی از محصولات از مواد سازگار با محیط زیست مانند پنبه ارگانیک و پلی‌استر بازیافتی استفاده می‌کند.

- رفاه حیوانات؛

یکی دیگر از سیاست‌های برند H&M در راستای حمایت از رفاه و زندگی حیوانات است. به‌همین دلیل این کمپانی فقط از پشم گوسفند استفاده و به‌کار بردن خز، موی خرگوش یا گربه، پوست و چرم حیوانات ممنوع است.

خرید لباس‌ زنانه کمپانی H&M

به‌دلیل شرایط سیاسی کمپانی H&M در ایران شعبه‌ ندارد. اما فروشگاه‌های اینترنتی معدودی هستند که در زمینه‌ی واردات لباس و محصولات این برند فعالیت دارند. فروشگاه‌ آنلاین برنس مد که در زمینه لباس زنانه، فعالیت گسترده دارد، منبع معتبری است برای علاقه‌مندان به این برند. علاقه‌مندان برند H&M می‌توانند با مراجعه به بخش فروشگاه این وب‌سایت و دیدن محصولات کالا موردنظر را انتخاب و با خیال راحت خرید کنند.