بادی های زنانه و کاربرد های آن چیست؟

بادی های زنانه و کاربرد های آن چیست؟
بادی های زنانه و کاربرد های آن چیست؟

اگر شما هم به عنوان یک خانم به دنبال زیبایی ظاهر خود هستید ولی به دلیل عدم برخورداری از آن در پوشیدن لباس های مختلف به مشکل برخورده اید، پیشنهاد ما به شما بادی های زنانه است. این لباس به شما کمک می کند تا به آسانی ظاهر بدنی زیبا داشته باشید. در واقع اگر از اضافه وزن یا مشکلات مختلفی در اندام خود برخوردار هستید، بادی ها به شما کمک می کنند تا بدنی زیبا از طریق تغییر فرم اندام خود داشته باشید. بادی های زنانه حالتی شبیه به شورت زنانه دارند که یک تاپ یا بلوز به آن متصل است که در مواقع مختلف می توان از آن استفاده کرد. در ادامه مطلب به چیستی بادی ها، انواع و کاربرد آن ها می پردازیم. با ما همراه باشید.

بادی زنانه چیست؟

یکی از لباس هایی که به تازگی بسیار پر طرفدار شده است بادی های زنانه هستند. بادی های زنانه در دهه 1950 میلادی در آمریکا ترند شده بودند و در حال حاضر پس از مدت ها دوباره روی مد آمده اند. این لباس نوعی سرهمی به حساب می آیند و ظاهری تنگ و چسبان دارند. می توان این گونه بیان کرد که بادی ها شباهت زیادی به مایو و لباس شنا دارند. اما با این تفاوت که جنس آن ها با یکدیگر متفاوت است. شما می توانید آن ها را در مدل های مختلف آستین دار، بدون آستین و یا حتی رکابی استفاده کنید. بادی های زنانه را می توان جزو لباس هایی برشمرد که متناسب با مد امروز طراحی شده اند و به عنوان یکی از پر طرفدار ترین لباس های خواب یا زیر نام برد.

ویژگی مهمی که این لباس دارد، همان قلاب یا بستی است که در قسمت فاق لباس قرار دارد و استفاده از این لباس را راحت می کند. در ادامه بیشتر در مورد این لباس جذاب صحبت خواهیم کرد.

انواع بادی زنانه

بادی های زنانه بیشتر از جنس الیاف کشی مصنوعی تهیه می شوند و جنس های مختلف این لباس را می توان در طرح های متنوع مشاهده کرد. جنس های دیگری که برای دوخت بادی های زنانه استفاده می شوند عبارت اند از: ساتن، کبریتی، چرم، نخ دانتل، ابریشم و ... . طراحی و دوخت بادی ها و کاربرد آن ها نیز بر حسب همین جنس پارچه ها مشخص می شود.

به عنوان نمونه، بادی های چرمی بهترین گزینه برای یک مهمانی یا عصرانه دوستانه است. اما بادی هایی که از جنس ابریشم هستند بهترین و مناسب ترین لباس شب محسوب می شوند.

بادی های زنانه با جنس نخ دانتل و ساتن را نیز که قدرت جذب بیشتری دارند برای زیر لباس های مجلسی می توان پوشید و یک استایل بسیار جذاب ساخت.

بادی ها بر اساس جنس و مدل انواع مختلفی دارند از قبیل:

• راحتی: بیشتر این بادی ها از جنس تریکو، نخ پنبه، کبریتی و کشی هستند که برای پوشیدن به عنوان زیر مانتویی، استفاده در منزل و حتی هنگام خواب گزینه ی مناسبی است.

 

بادی راحتی زنانه آستین بلند و کشی

 

• مجلسی: از جنس گیپور، ساتن و حریر هستند که مناسب مهمانی های صمیمی و دوستانه است. البته از بادی های ساتن به عنوان لباس های خواب و راحتی هم می توان استفاده نمود.

 

بادی مجلسی با آستین های حریر

 

• عروسکی: حالت فانتزی و دخترانه دارد و در دختران سنین پایین طرفداران بیشتری دارد.

 

بادی عروسکی آستین کوتاه

 

• فانتزی: این نوع از بادی ها طرح ها و رنگ های مختلف و متنوعی دارند که به عنوان لباس خواب مورد استفاده قرار می گیرند.

 

بادی فانتزی آستین بلند

 

• مردانه: از بادی های مردانه برای اجرای نمایش های تئاتر و سیرک در آقایان استفاده می شود.

• نوزاد: لباس های سرهمی نوزادان که ظاهری شبیه بادی هم دارند در دسته بندی انواع بادی قرار می گیرند. البته ویژگی تنگ و چسبان بودن بادی ها در لباس نوزادان اعمال نمی شود.

 

بادی نوزادی با دکمه های فشاری در قسمت فاق

 

کاربرد های بادی های زنانه

در مطالب بالا به چیستی بادی های زنانه پرداختیم. در ادامه به این نکته اشاره خواهیم کرد که بادی زنانه تاثیر بسیار زیادی در جذابیت ظاهری و زیبایی خانوم ها دارد. از این لباس ها به دلایل متعدد می توان استفاده کرد.

• اصلی ترین کاربرد این نوع لباس از لباس زنانه که مشکلات اندامی را حل می کند، پوشیدن آن زیر لباس های مجلسی است. بادی های زنانه باعث می شود تا ناهماهنگی های بدن محو شود که مزیت مهم آن است. علاوه بر موضوع گفته شده بادی ها می توانند در زیر هر لباسی که برای موقعیت های خاص پوشیده می شود، استفاده شوند.

• اما بادی هایی که از جنس ابریشم هستند، بهترین و ایده آل ترین لباس شب محسوب می شوند.

• پر طرفدار ترین بادی های زنانه مدل های مجلسی آن هاست که از جنس حریر، دانتل و گیپور آن ها را طراحی کرده و می دوزند. این نوع از بادی های زنانه دارای آستین بلند قایقی و یا بدون آستین هستند که مدل آستین دار آن ها محبوب تر است. چرا که قسمت بیشتری از بدن را پوشش داده و به عنوان یک لباس اندامی برای خانم هایی که به استایل نرمال علاقه مند هستند و می خواهند فرم ایده آل بدن خود را جلوه دهند، گزینه مناسبی به شمار می رود.

 

بادی مجلسی با پارچه دانتل

 

• کاربرد بادی زنانه مجلسی بیشتر برای استفاده در مهمانی های دوستانه خواهد بود. مدل های مجلسی به این دلیل که برای دورهمی ها مورد استفاده قرار می گیرد کمی پوشیده تر و خاص تر نسبت به انواع دیگر بادی ها طراحی شده اند. البته که انتخاب طرح، مدل و جنس بادی بستگی به سلیقه فردی هر شخص دارد.

 

بادی مجلسی ساتن بندی

 

• علاوه بر نکاتی که بیان شد، می توان از بادی ها برای زیر کت، سویشرت و یا ژاکت ها در فصل پاییز و زمستان استفاده کرد.

• یکی دیگر از کاربرد هایی که باعث محبوبیت این نوع لباس شده و افراد زیادی به سراغ استفاده از این لباس می روند، پوشیدن و استایل کردن آن با شلوار جین، شلوارک، دامن و حتی شلوار های راحتی است. دلیل این محبوبیت و استقبال، حالت و فرمی است که این لباس در بدن دارد و باعث می شود ظاهر شما مرتب و شیک به نظر برسد.

نکاتی که در زمان پوشیدن بادی باید رعایت شود:

شما به راحتی با رعایت نکات ساده می توانید یک استایل شیک و زیبا با بادی ها بسازید.

• زمانی که قصد خرید بادی را دارید این نکته را مد نظر داشته باشید که کجا می خواهید از آن استفاده کنید. برای مثال بادی هایی که پوشش نا متعارفی دارند را نمی توان در یک مهمانی یا دورهمی استفاده کرد و همچنین یک بادی با پوشش کامل که از جنس چرم هم باشد را نمی توان به عنوان لباس خواب استفاده کرد.

 

بادی زنانه چرم با آستین های بلند

 

• به جنس بادی توجه کنید که کاربرد آن ها بسیار متفاوت است. شما جنسی را انتخاب کنید که در آن احساس راحتی کنید و نسبت به آن حساسیت نداشته باشید.

• هنگام شست و شوی بادی ها حتما توجه داشته باشید که با آب سرد بشویید و از خشک کن ماشین لباس شویی برای این لباس ها استفاده نکنید و از مواد شوینده هایی استفاده کنید که به بافت و جنس پارچه آسیب نرسد و برای انتخاب مدت زمان شست و شو هم به جنس پارچه دقت کنید.

• کیفیت مهم ترین نکته ای است که برای پوشیدن بادی ها باید به آن دقت کنید. زیرا بادی ها به عنوان لباس زیر شناخته می شوند که با پوست شما به طور مستقیم در ارتباط هستند.

• اگر می خواهید از بادی ها به عنوان لباس زیر استفاده کنید، باید هم رنگ لباس خود انتخاب کنید. اگر لباس رویی شما نازک هم باشد، به دلیل اختلاف رنگ بادی از زیر لباس نمایان می شود.

سخن پایانی:

لباس یکی از مهم ترین نیاز های انسان ها است که هم اکنون هزاران طرح و نوع متنوع از لباس ها در بازار خرید و فروش می شود. دنیای لباس زنانه هم یک دنیای شگفت انگیز است که از این قاعده مستثنی نیست. بادی های زنانه نیز یکی از انواع لباس هایی هستند که متناسب با مد روز در جنس، طرح، رنگ و مدل های مختلف طراحی و دوخته می شوند. به عنوان لباس خواب، لباس زیر یا پوشش مناسب برای مهمانی های دوستانه استفاده کرد. بادی ها هم مزیت خاص خود را خواهند داشت و به خاطر چسبندگی که دارند می توانند استایل زیبا و جذابی برای شما خلق کنند. اما یادتان نرود که بادی زنانه زمانی به تن شما زیبایی می بخشد که متناسب با شرایط و نکات مهم انتخاب شده باشد. ممنون که تا آخر مطلب با ما همراه بودید.