راهنمای خرید شومیز مناسب

راهنمای خرید شومیز مناسب
راهنمای خرید شومیز مناسب

شومیز مناسب از اعضای ثابت کمد لباس اکثر خانم هاست. این آیتم توسط برند های مختلف در مدل و رنگهای گوناگون تولید می شود اما پیدا کردن مدلی که از هر نظر مناسب باشد کاری دشوار است. گاهی استفاده از شومیز مناسب و کلاسیک برای محیط و مناسبت های غیررسمی محافظه‌کارانه بوده یا ممکن است خیلی خشک و رسمی به نظر برسد و یادآور لباس کار پیشخدمت‌ها در یک رستوران پنج ستاره باشد. اگر جنس پارچه طوری باشد که بعد از چند ساعت پوشیدن شکل خود را از دست دهد و یا زیادی چروک شود میتواند کل ظاهر شما را نامرتب و نامناسب نشان دهد.


نکات مهم در انتخاب شومیز مناسب


شومیز زنانه راحت

انتخاب پارچه شومیز مناسب


اولین چیزی که باید به آن توجه کنید، جنس و کیفیت پارچه است.پارچه های نامرغوب و پارچه هایی که درصد بالایی مواد پلاستیکی دارند، ظاهری بی کیفیت به شومیز زنانه می دهند. سعی کنید پارچه هایی را انتخاب کنید که 100 درصد کتان، لنین یا پنبه باشند و یا درصد کمی مواد مصنوعی در ترکیبات خود داشته باشند. شومیز های ابریشمی، ساتن و یا کرپ مرغوب گزینه هایی عالی برای استفاده در مهمانی های عصر و دورهمی های نیمه رسمی هستند. ممکن است برای خرید شومیز زنانه با این خصوصیات مبلغ بالاتری بپردازید اما در مقابل زمان بیشتری میتوانید از آن استفاده کنید و با آیتم های بیشتری در کمد لباستان ست کنید. یک شومیز لینن سفید یا رنگ روشن همراه با شلوار هم جنس یا جین می تواند یک انتخاب عالی برای استایل تابستانی شما باشد. استایلی که ظاهری شیک به شما می بخشد، همیشه قابل استفاده است و از چرخه مد خارج نمی شود.  


پارچه مناسب شومیز زنانه

به دستور شست و شوی درج شده در داخل لباس دقت کنید و طبق دستور ذکر شده پیش بروید چرا که پارچه های ذکر شده ممکن است در شرایط شست و شوی نامناسب تغییر شکل بدهند و یا ظاهر اولیه خود را از دست بدهند.


تناسب با فرم اندام


تناسب شومیز با فرم بدن

یک شومیز زنانه ایده ال باید کاملا اندازه شما باشد. مهم ترین قسمتی که باید به آن توجه کنید اندازه گیری دور قسمت سینه است. در حقیقت این قسمت بهترین راهنما برای خرید لباس زنانه است. با داشتن اندازه این قسمت می توانید متوجه شوید که پیراهن با فرم اندام شما تناسب کامل را دارد یا خیر. اگر پیراهنی کوچک تر از سایز خود انتخاب کنید بین دکمه های لباس در قسمت سینه فاصله می افتد و ظاهری بسیار نامناسب پیدا میکند. مطمئن شوید که در هنگام خرید لباس زیر مناسب پوشیده اید تا در اندازه گیری دچار مشکل نشوید.

انتخاب شومیز زنانه با یقه خاص

در مرحله بعد یقه را چک کنید. یقه یک شومیز کلاسیک نباید خیلی بزرگ باشد یا حتی آن‌قدر کوچک که چشم ها را به ‌صورت شما هدایت نکند. در پیراهنی که انتخاب می کنید توجه داشته باشید که جای دکمه بالایی کاملا در محل گودی گردن قرار گرفته باشد. محل قرار گیری خط سرشانه به استایلی که شما انتخاب کرده‌اید بستگی دارد. می‌خواهید ظاهری کلاسیک داشته باشید؟ مطمئن شوید شانه پیراهن شما شق ‌ورق و سرجای خود قرار گرفته است. می‌خواهید راحت و کژوال به نظر بیایید؟ مطمئن شوید که شانه پیراهن افتاده و کمی پایین تر از خط اصلی شانه های شما قرار گرفته باشد. هم‌چنین به قسمت کمر، بالای باسن و پایین پیراهن هم توجه داشته باشید. پایین یک شومیز دکمه دار کلاسیک در قسمت جلو در دو طرف باید انحنا داشته باشد و در قسمت عقب کمی پایین بیاید. طول پیراهن در جلو و عقب یکسان است.


انتخاب رنگ


انتخاب رنگ شومیز

یک پیراهن سفید دکمه دار کلاسیک از نظر همه زیباست چون باعث می‌شود شیک، باهوش و تیزبین به نظر برسید. رنگ دیگری که در تمام دنیا طرفدار دارد آبی فرانسوی است چون شما را خوشحال و گشاده‌رو نشان می‌دهد و برای محیط های رسمی و کاری گزینه مناسبی است. سعی کنید تا حد ممکن سراغ شومیز های طرح دار شلوغ با رنگهای زیاد نروید چرا که ممکن است ظاهری غیر حرفه ای به استایل شما بدهد. در صورتیکه قصد ندارید از شومیز صرفا برای محیط های رسمی و کاری استفاده کنید با طیف وسیعی از رنگ ها و مدل های گوناگون مواجه می شوید که میتوانید با توجه به استایل و دیگر اجزای کمد لباس خود تهیه و استفاده کنید. یک شومیز پشمی چهارخانه میتواند از اجزای همیشگی کمد لباسهای زمستانی شما باشد. خرید کت و شلوار زنانه پارچه ای و ترکیب آن با این پیراهن دوست داشتنی میتواند ظاهری رسمی و همراه با جین مورد علاقه شما و کت پافر ظاهری کاملا کژوال و راحت پیدا کند.


سه روش ساده برای مدل دادن به شومیز


مدل دادن به شومیز زنانه

1. تا زدن آستین: آستین پیراهنتان را تا نصف تا بزنید ولی کاملا سرآستین را نپوشانید .

2. گره زدن: چند دکمه آخر پیراهن را نبندید. هر دو انتهای پیراهن را که نبسته‌اید به هم گره بزنید.

3. تو زدن فرانسوی: جلوی پیراهن خود را داخل شلوار یا دامن بزنید و کناره‌ها و پشت آن را بیرون بگذارید.