نکات کلیدی برای داشتن استایل با بادی و مزیت‌های این لباس

نکات کلیدی برای داشتن استایل با بادی و مزیت‌های این لباس
نکات کلیدی برای داشتن استایل با بادی و مزیت‌های این لباس

به نظر می‌رسد با گذشت زمان، صنعت مد و پوشاک به سمت لباس‌هایی می‌رود که پوشیدنشان راحت‌تر است. لباس‌هایی کاربردی و شیک که نه تنها زیبا به نظر می‌رسند، بلکه در طول روز هیچ دردسری ایجاد نمی‌کنند. از جمله این لباس‌های ترندی و پرکاربرد، می‌توان به لباس بادی اشاره کرد. بادی‌ها از جالب‌ترین آیتم‌های پوشاک هستند که از دهه‌ی ۷۰ میلادی طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. در واقع بادی را نمی‌توان به عنوان لباسی واحد در نظر گرفت و از جمله لباس‌های مکمل برای سایر لباس‌ها است. البته شاید شما از آن دسته افرادی باشید که تمامی کاربردها و مزیت‌های این لباس را ندانید. بادی با مزیت‌هایی که دارد می‌تواند در اکثر موقعیت‌ها و تمامی فصول شما را همراهی کند. ما نیز در این مطلب قصد داریم از مزیت‌ها و نکاتی برای داشتن استایل با بادی بگوییم. پس اگر از طرفداران این آیتم جذاب هستید، این مطلب را از دست ندهید.

لباس بادی چیست

لباس‌های بادی، لباس‌های یک تکه و چسبان شبیه به مایو هستند که قسمت نیم‌تنه و باسن را می‌پوشانند. پشت و روی این لباس در قسمت فاق، معمولا به وسیله‌ی دکمه به یکدیگر متصل می‌شود. بادی و مایو اگرچه از نظر ظاهری بسیار شبیه هستند، اما در جنس و‌ کاربرد با یکدیگر تفاوت دارند. تقریبا می‌توان بادی را از انواع جنس پارچه تهیه کرد. معمولا در دوخت بادی بیشتر از پارچه‌های نخی، گیپور، چرم، توری، ساتن و نایلونی استفاده می‌شود. همچنین در این لباس جذاب، الیاف کشسان برای خوش‌فرم ایستادن آن به کار می‌رود. بادی‌ها در انواع مدل آستین‌دار، بدون آستین، مجلسی و … دوخته می‌شوند.

 

چند مدل بادی مختلف

 

نخستین بار لباس بادی در نیمه‌ی دوم قرن نوزدهم و توسط ژیمناست فرانسوی، ژول لئوتار اختراع شد. این لباس به منظور انجام فعالیت‌های ورزشی و ژیمناستیک طراحی شده بود. البته نسخه‌های اولیه این لباس با چیزی که امروزه می‌پوشیم کمی متفاوت بوده است. قبل از اختراع ژول لئوتار، لباس‌های ورزشی با جنس و ظاهری که داشتند مانع راحتی و عملکرد ورزشکاران می‌شدند. اما پس از آن، لباس‌های ورزشی شروع به ساده‌تر شدن کردند، و بادی به لباسی مناسب برای ژیمناست‌ها و بالرین‌ها تبدیل شد.

کاربرد و مزیت‌های بادی

لباس‌های بادی راه حلی مناسب برای مشکلات شما با لباس‌هایتان هستند. قرارگیری مناسب و جذب بودن این لباس، سبب می‌شود ظاهری یکدست و بدون برآمدگی داشته باشید. به عنوان مثال اگر قصد دارید زیر کت یا بلوزتان تاپ پوشیده و آن را داخل شلوار قرار دهید، پس از مدتی ممکن است تاپ شما از شلوار بیرون زده و ظاهری نامناسب برایتان به وجود آورد. اما بادی این مشکل را برطرف خواهد کرد. بادی به علت بسته شدن در زیر فاق و جذب بودن، امکان جابه‌جایی و بهم‌ریختگی ندارد. البته این یکی از کاربردهای اصلی بادی است. انواع مجلسی بادی خود می‌توانند به عنوان لباس در برخی استایل‌ها استفاده شوند.

از دیگر کاربردها و مزیت‌های بادی، مناسب بودن این لباس برای استایل‌های لایه‌ای است. استایل‌های لایه‌ای استایل‌هایی هستند که در آن چند لباس مختلف با یکدیگر استایل می‌شوند. بادی به علت ظرافتی که دارد می‌تواند به راحتی در زیر چندین لباس قرار بگیرد و از شلوغ شدن استایل جلوگیری کند. به عنوان مثال این لباس را می‌توان در زیر شومیز، مانتو تابستانی، کت و انواع لباس‌های دیگر پوشید. حتی در فصل زمستان می‌توان از بادی در زیر لباس‌های بافت نیز،برای گرم‌تر ماندن استفاده کرد. بادی‌ها گرچه ظاهری شبیه به لباس‌های زیر دارند، اما به علت تنوع در مدل و جنس پارچه می‌توانند برای اکثر موقعیت‌ها کاربرد داشته باشند.

استایل با بادی

بادی‌ها را می‌توان در هر فصلی با اکثر لباس‌ها برای موقعیت‌های خاص استایل کرد. از شلوارهای جین کژووال گرفته تا کت‌های رسمی، همه و همه گزینه‌های مناسبی برای ترکیب شدن با بادی هستند. به همین دلیل اگر تاکنون به پوشیدن بادی فکر نکرده‌اید، به این لباس کاربردی و جذاب برای بودن در کمدتان شانس بدهید. در ادامه چند آیتم پرکاربرد که می‌توان با بادی استایل کرد را معرفی می‌کنیم.

• استایل بادی با شلوار

شلوارهای جین، آیتم‌های کژووالی هستند که در کنار بادی، استایلی ترندی و جذاب برایتان به ارمغان می‌آورند. خوشبختانه انواع شلوار جین، با بادی‌های کژووال هماهنگی دارند. ترکیب جین و بادی گزینه‌ی بسیار مناسبی برای دورهمی‌ها و مهمونی‌های بهار و تابستان می‌تواند باشد.

 

استایل با بادی و شلوار

 

• استایل بادی با دامن

اگر اندامی خوش فرم و کمر باریک دارید، از ترکیب بادی و دامن جذب غافل نشوید. دامن‌های جذب چرمی و جین و حتی دامن‌های چین‌دار، آیتم‌های مناسبی برای بادی‌های مجلسی هستند. انواع بادی مجلسی و دامن می‌توانند استایل رسمی شما را برای مهمانی شبانه یا قرار دو نفره، به بهترین و جذاب‌ترین حالت ممکن دربیاورند.

 

استایل با بادی و دامن جذب

 

• استایل بادی با کت

اگر به یک قرار یا مهمانی رسمی دعوت شده‌اید و قصد پوشیدن کت دارید، از بادی متناسب با رنگ و جنس‌ کت‌تان غافل نشوید. پوشیدن بادی در زیر کت یا پالتو می‌تواند نگرانی شما را از بابت جمع شدن لباس برطرف کند. مدل‌های یقه بسته بادی به دلیل پوشیدگی، برای زیر کت و مانتو مناسب هستند.

 

نمونه استایل بادی و اوورکت

 

از نکات مهمی که هنگام خرید و استایل با بادی باید به آن توجه داشته باشید، سایز آن است. سعی کنید سایزی که انتخاب می‌کنید کاملا اندازه و فیت تنتان باشد و از پوشیدن بادی سایز بزرگ‌تر یا بسیار چسب بپرهیزید. همچنین اگر کمر باریکی ندارید، برای باریک و لاغرتر دیده شدن از بادی‌های رنگ تیره استفاده کنید. نکته آخر اینکه بادی‌ها به دلیل جنس پارچه‌هایشان بسیار ظریف هستند. پس سعی کنید هنگام شستشوی این لباس، آن‌ها را به صورت جدا و با دست بشویید؛ چرا که اینگونه عمر لباس‌ بادی بیشتر می‌شود.