آشنایی با ترندهای پاییز 1402 و آیتم های مهم و مصرفی برای پیروی از ترند

آشنایی با ترندهای پاییز 1402 و آیتم های مهم و مصرفی برای پیروی از ترند
آشنایی با ترندهای پاییز 1402 و آیتم های مهم و مصرفی برای پیروی از ترند

برای انتخاب استایل شیک و به روز مناسب هر فصل آشنایی با ترند های آن فصل اهمیت زیادی دارد. از این سو بهتر است قبل از آشنایی با ترند های پاییز 1402 و آیتم های مهم و مصرفی برای پیروی از ترند ها، با مفهوم خود ترند بیشتر آشنا شویم.

ترند چیست؟

به طور کلی هر چیزی که در یک بازه ی زمانی خاص مد شود یا قرار باشد که مد شود را روند مد یا ترند می گویند.

در عرصه مد و لباس، وقتی از ترند شدن چیزی صحبت می ‌کنیم، یعنی برای مثال نوع پوشش یا آرایشی در جامعه در مدت مشخصی همه گیر و مورد توجه واقع شده است و بیشتر مردم به استفاده از آن روی آورده‌ اند. ترند شدن سبک خاصی از ظاهر و پوشش، یعنی آن لباس و ظاهر در محدوده زمانی و جغرافیایی خاصی، مورد استقبال مردم واقع شده است. امروزه افرادی که در عرصه مد و فشن فعالیت دارند، حساب ویژه‌ای روی روندسازی باز کرده‌اند و از چند ماه زودتر سعی می ‌کنند با تبلیغات گسترده، محصول خود را ترند کنند و فروش بالایی داشته باشند. البته به غیر از حوزه‌ هایی که نام بردیم، ترند در بخش ‌های دیگری مثل بازارهای مالی، مدیریت، سبک زندگی و معماری هم وجود دارد و بارها از این مفهوم در این حوزه‌ ها استفاده می‌ شود.

ترندهای پاییز 1402

پاییز امسال مانند سال های گذشته یک سری پارچه ها، مدل ها و جنس ها بیشتر در کت واک های برند های مختلف دیده شدند که با توجه به آن ها و همچنین موارد دیگر مثل استایل هنرمندان، بلاگر ها و به طور کلی افراد مشهور و.. می توانیم با ترند های پاییزی بیشتر آشنا شویم.

لباس ها با پارچه هایی با طرح های هنری

پاییز امسال پارچه هایی با طرح های مناظر طبیعی و طرح های گلدار یا متفاوتی که گاهی با دست نقاشی شده اند را بیشتر می بینیم. این مدل پارچه ها رنگ و شادابی خاصی به پوشش ما در فصل سرما می دهد.

 

لباس با پارچه طرحدار

 

لباس های چرم

چرم قبلا هم جزء ترند های محبوب و تکرار بوده و انتخاب بیشتر دوستداران مد در فصل پاییز است. اگر از دوستداران چرم هستید چه چرم واقعی، چه بازیافتی، چه مصنوعی و چه پارچه یا طرحی که یادآور چرم باشد؛ باید بدانید داشتن یک استایل سراسر چرم یکی از ترند های جذاب امسال است و می تواند انتخابی شیک و اوت فیتی مناسب برای پاییز امسال شما باشد.

 

استایل چرم

 

لباس های دنیم یا جین

جین و استایل با انواع جین یکی دیگر از ترند های پاییز امسال است. شما می توانید آیتم های مختلف استایل خود را همگی از جنس جین انتخاب کنید و یک استایل تمام جین زیبا برای فصل پاییز داشته باشید. استایل تماما جین ترند پر طرفدار پاییز 1402 است.

 

استایل تمام جین

 

لباسهای منوکروم قرمز

قرمز همیشه نماد شور، انرژی و جسارت است. و انتخابی مناسب برای فصل پاییز 1402 است. استایل تماما قرمز از لباس گرفته تا کیف و کفش توجه همه را به خود جلب می کند و جسارت و شور و هیجان را انتقال می دهد.

 

استایل مونوکروم قرمز

 

کت اورسایز و شلوار

کت و شلوار یکی دیگر از ترند های پاییز امسال که طرفدارای زیادی داره و استایل انتخابی گروه سنی متفاوت است. چه کت ها با شانه های پهن و اور سایز چه کت های فیت یا کمی گشاد یا حتی کراپ کت ها؛ داشتن کت یکی از آیتم های ضرروری و مصرفی پاییز امسال است.

 

استایل کت وشلوار

 

پترن خالدار

پترن ‌خالدار یا پارچه خال خالی، با الهام از دهه 50 در بسیاری از کت ‌واک ‌ها در این فصل دیده شده و به گونه ‌ای طراحی و اجرا شده که مطابق با خواسته‌ های مد سال 2023 باشد.

 

لباس با پترن خال خالی

 

پارچه های ریش ریش و پر دار

لوک هایی با پارچه ها و یا تزئینات ریش دار یا پر دار یکی دیگر از ترند های پاییز 1402 است. برند های ولنتینو و گوچی در ترند این استایل نقش اساسی دارند.

 

لباس با تزئینات پر

 

پارچه و لباس های مخمل

پارچه مخمل و لباس ها درمدل های مختلف با جنس مخمل ترند پاییزی دیگر امسال است که استایلی کلاسیک و شیک برای طرفداران این جنس پارچه می سازد.

 

استایل با مخمل

 

پارچه پیچازی یا تارتان

چاپ همیشه محبوب اسکاتلندی، پارچه تارتان در انواع کت یا دامن ظاهری جذاب به استایل شما می دهد. برند هایی مانند Vivienne Westwood، Dior و Burberry از پترن چهارخانه در لوک های خودشان استفاده زیادی کردند.

 

پترن چهارخانه

 

کفش های ترند 1402

یکی از آیتم های مهم در استایل هر فرد کفش های آن فرد است و داشتن اطلاعات در مورد کفش های ترندی می تواند استایل شما را به روز تر کند.

کفش های پاشنه دار قرمز

قرمز به عنوان یک رنگ کلیدی در این فصل ظاهر شده است. و در آغوش گرفتن آن از طریق کفش شما می تواند یک بیانیه جسورانه برای زیبایی شناسی زنانه ایجاد کند. کفش ‌های پاشنه دار قرمز و یا پاشنه گربه‌ای پرادا انتخاب‌ های عالی برای شب و استایل های شبانه هستند.

 

کفش پاشنه دار قرمز

 

کفش های لوفر مردانه

از پیراهن سفید گرفته تا کت و شلوار تا کراوات مشکی، پاییز 2023 همه چیز در مورد کلاسیک های ماندگار است. لوفر و بروگ الهام گرفته از لباس مردانه هم انتخاب مناسب و جسورانه امسال هستند. همان طور که مکس مارا و جورجیو آرمانی در بیشتر لوک های امسالشون این مدل کفش را جا دادن.

 

کفش مردانه

 

کفش های از جنس جین

کفش های پاشنه دار، کتونی و یا صندل ها از جنس جین ترندی جذاب و زیبا برای پاییز امسال هستند.

 

کفش با جنس جین

 

بوت های پاشنه داربلند و گشاد

چکمه‌ های تا بالای ران برای چندین فصل ترندی و پر طرفدار بوده اند، اما برای پاییز 1402، آن‌ ها با حالتی خمیده ‌تر نسبت به بوت های تنگ و جذب دیده می شوند. اکثرا در جنس های جیر یا چرم و در انواع رنگ ها دیده شده اند.

 

بوت پاشنه دارساق بلند

 

بوت های بند دار

بوت های بند دار که معمولا در رنگ های مشکی بیشتر در ران وی های برند های مختلف مانند ویوین وست وود دیده شدند از ترند های کاربردی امسال هستند که به راحتی با استایل های مختلف ست می شوند.

 

بوت بند دار مشکی

 

کفش های مری جین

کفش های مری جین با سلوئت و طراحی خاص و پاشنه های متفاوت و فرم T شکل، انتخابی جسورانه و متفاوتی هستند که علاقه مندان زیادی هم در میان افراد دارند.

 

کفش های مدل مری جین

 

کفشهای راحتی خانگی، کراکس

کفش های راحتی و یا صندل های راحتی مانند کراکس از بعد از کرونا و راحت تر شدن استایل افراد از ترند های ماندگاری هستند که چه در خانه و چه برای اوت فیت های راحتی برای بیرون کاربرد زیادی دارند.

 

کراکس

 

کفش های کلاسیک رسمی پاشنه دار مشکی

کفش مجلسی مشکی پاشنه دار در اکثر کت واک های برند های مختلف دیده شده و این مدل کفش کاربردی به دلیل مدل و رنگ خود یک انتخاب تایم لس و همیشگی برای افراد است. امسال پاییز توجه بیشتری به آن ها شده و جزء ترند های پاییز 1402 هستند.

 

کفش مشکی پاشنه دار

 

کیف های ترند 1402

کیف های کشیده لبه دار

کیف های کشیده با لبه های خمیده در مدل ها ورنگ های مختلف یکی از ترند های امسال هستند. در برند های میو میو و ولنتینو این مدل کیف ها بیشتر دیده شده است که معمولا هم سایز کوچکی ندارند.

 

کیف دستی کشیده

 

کیف های سایز بزرگ

اگر یک کیف کشیده با لبه خمیده به اندازه کافی بزرگ نیست، کیف های بسیار بزرگی را در نظر بگیرید که در این فصل قراره بسیار دیده شوند. و به راحتی همه چیز را در خود جای بدهند.

 

کیف سایز بزرگ

 

کیف های دسته دار

کیف های دسته دارکه معمولا جنس محکم و خشکی دارند و بیشتر مناسب استایل های رسمی هستند. و در انواع رنگ ها و مدل ها و عموما در سایزهای کوچیک مورد استفاده قرار می گیرند.

 

کیف دسته دار

 

کیف های گرد کوچک

کیف های کوچک با شکل و الگو گرد یا لوزی و معمولا با تزئین براق و یا جنس براق و شاین دار درست شده اند و بیشتر به عنوان اکسسوری در کنار استایل افراد قرار می گیرند.

 

کیف گرد کوچک

 

کیف های ساده دهه ی 90

به نظر سخت می ‌آید زمانی را به خاطر بیاوریم که در آن دهه ترندی وجود نداشته اما علاقه عموم مردم نسبت به این دهه نشانه ‌ای بر جذابیت و زیبا بودن مد و فشن درآن دوره است. کیف ساده، ظریف و مهم تر از همه سکسی آن زمان امسال پاییز قرار است در اوت فیت های ما جایگاه مهمی داشته باشد.

 

کیف ساده مشکی

 

آیتم های مورد نیاز و ترند برای پاییز امسال

• انواع کت و شلوار ها ترجیحا اور سایز
• شلوارجین و کت جین
• ترنچ کت ها
• شومیز و شلوار بیسیک سفید یا مشکی
• کت و یا شلوار چرم
• دامن یا لباس زمینه مشکی با طرح رنگی یا گلدار
• بوت های بند دار
• کیف سایز بزرگ یا کیف کلاسیک مشکی

شما می توانید با داشتن برخی از این آیتم ها و با توجه به استایل شخصی خودتان استایل های مختلف داشته باشید و در مکان ها و یا مراسم های مختلف متفاوت و خاص دیده شوید؛ و هم زمان از ترند های پاییز پیروی کنید و به روز باشید.