آشنایی با 10 مدل از انواع جوراب زنانه

آشنایی با  10 مدل از انواع جوراب زنانه
آشنایی با 10 مدل از انواع جوراب زنانه

جوراب ها در طول تاریخ جایگاه ویژه ای در دنیای مد و فشن دارند و نمی توانیم آن ها را از کمد لباسمان حذف کنیم. جوراب ها علاوه بر حفظ و نگهداری از پاهای ما جنبه زیبایی نیز دارند. هر فرد حداقل چند جفت جوراب مختلف متناسب با هر موقعیتی در کمد خود دارد؛ اما چقدر با انواع مختلف جوراب آشنا هستید؟ دنیای جوراب ها بسیار گسترده است؛ جوراب ها را می توانیم از نظر جنس و اندازه و همین طور موقعیتی که از آن ها استفاده می کنیم تقسیم بندی کنیم. زمانی که انواع مختلف جوراب را بشناسید می توانید انتخاب درستی برای خود داشته باشید؛ درنتیجه در وقت و هزینه خود صرفه جویی کرده و استایل درستی برای خود خواهید ساخت. در این مقاله قصد داریم با انواع جوراب زنانه بیشتر آشنا شویم.

انواع جوراب زنانه در دنیای فشن

جوراب های زنانه در انواع گسترده از رنگ، طرح، جنس، کیفیت و اندازه تولید می شوند که هر کدام از آن ها برای موقعیتی خاص مثل مهمانی، ورزش و غیره طراحی شده اند. زمانی که با انواع جوراب زنانه آشنا شوید خیلی راحت تر واصولی تر می توانید جوراب مناسب خود را انتخاب کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

• انواع جوراب زنانه از نظر اندازه

1. جوراب سرپنجه (slip on padding socks)

جوراب های سرپنجه یکی از انواع جوراب زنانه است که برای موارد خاص و همراه با کفش ها و صندل های مجلسی که نمی خواهید جوراب پیدا باشد مورد استفاده قرار می گیرند. بعضی از انواع این جوراب انگشتان پا را پوشش نمی دهند و برای کفش های سرباز مناسب هستند.

 

جوراب سرپنجه کرم رنگ مناسب برای کفش های سر باز

 

2. جوراب کالج (invisible)

این مدل جوراب ها دور تا دور پا را پوشش می دهند و معمولا با کفش های کالج استفاده می شوند. جوراب های کالج گزینه مناسبی برای فصل تابستان هستند.

3. جوراب ساق کوتاه (ankle socks)

انواع جوراب های ساق کوتاه یا همان مچی، تا زیر قوزک پا را پوشش می دهد. این نوع جوراب یکی از محبوب ترین و پر کاربرد ترین انواع جوراب زنانه است. جوراب های ساق کوتاه برای استفاده روزمره و مهمانی های غیر رسمی گزینه مناسبی هستند.

4. جوراب یک ربع (Quarter length socks)

این مدل جوراب کمی بالاتر از مچ پا را می پوشاند و می تواند از قوزک پا نیز محافظت کند. جوراب های یک ربع برای همه فصل های سال مناسب هستند.

5. جوراب نیم ساق (mid calf socks)

بلندی جوراب های نیم ساق چیزی بین جوراب یک ربع و سه ربع است و می تواند تا حدودی از ساق پا محافظت کند. این مدل جوراب برای فعالیت های ورزشی گزینه مناسبی است.

6. جوراب سه ربع (knee socks)

جوراب های سه ربع یا زیر زانو جوراب هایی هستند که تا نزدیکی زانو می رسند. این جوراب ها گزینه مناسبی برای فصل سرد سال هستند و با بوت های بلند مورد استفاده قرار می گیرند.

7. جوراب بالای زانو (over knee socks)

این جوراب های بلند تا بالای زانو را می پوشانند و می توانید از آن های برای گرم نگه داشتن پاهای خود در زمستان استفاده کنید. جوراب های بالای زانو که یکی دیگر از انواع جوراب زنانه به حساب می آیند برای مراسم نیمه رسمی و با انواع دامن های کوتاه یا بلند نیز مورد استفاده قرار می گیرند؛ و جلوه زیبا و متفاوتی به استایل شما می دهند.

 

جوراب بالای زانو راه راه زرد و مشکی

 

8. جوراب بالای ران (thigh high socks)

این نوع جوراب زنانه بلند تا بالای ران ها را می پوشاند و دارای کشباف قوی تری نسبت به دیگر جوراب ها است تا بتواند روی ران پا به خوبی بایستد. این مدل جوراب طرفداران زیادی در بین خانم ها دارد. می توانید از این مدل جوراب در دورهمی ها و مهمانی ها استفاده کنید.

9. جوراب شلواری (pantyhose)

جوراب شلواری ها پاها را تا قسمت کمر می پوشانند و می توانید از آن های در تمام موقعیت های رسمی و غیر رسمی استفاده کنید. جوراب شلواری ها خود دو نوع هستند. یکی ساده که همه می شناسیم و دیگری جوراب شلواری های دکلته. جوراب شلواری های دکلته سرپنجه بازی دارند و برای استفاده با کفش های سر باز طراحی شده است.

10. جوراب انگشتی (toe socks)

جوراب های انگشتی در انواع مختلف تولید می شوند. بعضی از آن ها تنها در قسمت شصت پا جدا هستند ولی بعضی دیگر تمام انگشتان پا را از هم جدا می کنند. این نوع جوراب ها طرفداران خاص خود را دارند و برای استفاده با انواع صندل های انگشتی مناسب هستند.

 

جوراب انگشتی قرمز رنگ اندلس

 

• انواع جوراب زنانه از نظر جنس

1. کشمیر

کشمیر پارچه ای لوکس و گران قیمت است که از موی بز تهیه می شود و به دلیل کمیاب بودن قیمت بالایی دارد. جوراب های کشمیری گرمای زیادی دارند و برای استفاده در زمستان گزینه مناسبی هستند.

 

جوراب کشمیری کرم رنگ

 

2. پنبه

پنبه یکی از موادی است که در صنعت جوراب بسیار کاربرد دارد. جوراب های نخی و پنبه ای به دلیل این که می توانند هوا را از خود عبور دهند جلوی بوی بد پا را می گیرند و بسیار محبوب هستند. جوراب های پنبه ای را می توان در انواع نازک، ضخیم و غیره و همین طور برای فصل های سرد یا گرم سال تولید کرد.

3. ابریشم

جوراب های ابریشمی دارای جنسی نازک و ضعیفی هستند و بیشتر در مراسمی رسمی و مهمانی ها مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل جوراب ها یکی از انواع جوراب زنانه محبوب در بین خانم ها هستند زیرا جلوه زیبایی به پاها می بخشند.

 

جوراب های ابریشمی طرح دار با طرح های گل

 

4. نایلون، پلی استر و ...

در تولید جوراب از مواد مصنوعی مثل نایلون، پلی استر و اکرلیک نیز زیاد استفاده می شود. درست است که جوراب های تولید شده با این مواد دارای قیمت پایین تری هستند؛ ولی به دلیل این که نمی توانند هوا را از خود عبور دهند باعث بوی بد پا شده یا حتی می توانند به پوست پا اسیب بزنند.

5. پشم

جوراب های پشمی بسیار گرم و با دوام هستند و برای فصل های سرد سال مورد استفاده قرار می گیرند.

شاید این جمله را شنیده باشید که پا قلب دوم آدم است پس باید در انتخاب و خرید جوراب برای قلب دوم خود دقت و وسواس به خرج دهیم. بهترین و پر استفاده ترین جنس جوراب، جوراب پنبه ای است که می توان از آن برای همه فصل های سال و همین طور موقعیت های مختلف استفاده کرد. البته برای استفاده از جوراب باید به استایل خود توجه و متناسب با آن جوراب خود را انتخاب کنید. استایل کردن جوراب نکته مهمی است که نباید آن را فراموش کرد زیرا انتخاب یک جوراب اشتباه می تواند استایل شما را خراب کند.

در این مقاله سعی داشتیم شما را با انواع جوراب زنانه بیشتر آشنا کنیم. همه این جوراب ها در طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شوند. حتی ما جوراب هایی را داریم که لنگه به لنگه هستند و هر لنگه آن ها طرحی متفاوت دارد. اما نکته ای که نباید فراموش شود این است که بتوانیم علاوه بر طرح و اندازه ای که برای جوراب خود انتخاب می کنیم جنس آن را فراموش نکنیم تا بتوانیم علاوه بر حفظ سلامت پاهای خود زیبایی را نیز داشته باشیم.