استایل با حجاب زمستانی و شیک

استایل با حجاب زمستانی و شیک
استایل با حجاب زمستانی و شیک

چگونه استایل با حجاب زمستانی شیک داشته باشیم؟

در کشورهای اسلامی به دلیل قوانین موجود برای حجاب، محدودیت‌هایی برای استایل خانم‌ها وجود دارد. کشور ما نیز به دلیل داشتن این قوانین از این قاعده مستثنی نیست. البته باید بدانید وجود این چنین محدودیت‌هایی، سبب عدم شیک پوشی نمی‌شوند. دانستن اصول استایل کردن به ما کمک می‌کنند تا در هر شرایطی استایل شیک و به روز خود را داشته باشیم. در این مطلب از نکات و اصولی می‌گوییم که استایل با حجاب زمستانی شما را جذاب‌تر می‌کنند. همراهمان باشید.

نکات مهمی که برای داشتن حجاب باید بدانید

تعریف حجاب و پوشیده بودن، ممکن است در نظر هر شخص متفاوت باشد. به عنوان مثال برخی افراد باور دارند که تنها کافیست اندام‌ها و مویشان پنهان و پوشیده باشد. برخی دیگر تنها داشتن چادر را حجاب کامل می‌دانند. هر دو این دیدگاه‌ها پذیرفته شده هستند و در کشور ما هر دو گروه دیده می‌شوند. حال برای داشتن حجابی جذاب‌تر، بهتر است به یک سری نکات توجه کنید.

• به لباس‌های زیر چادر دقت کنید

اگر چادری هستید، ممکن است در فصل زمستان محدودیت‌هایی داشته باشید. به عنوان مثال پوشیدن کاپشن و پالتوهای حجم دار مانند پافرها، در زیر چادر جلوه‌ی خوبی ندارند. همچنین کلاه پالتوها و کاپشن‌هایی که کلاه‌ دارند در زیر چادر پف کرده و شما را قوزدار نشان می‌دهند. اگر چه این پالتوها برای روزهای سرد بسیار گرم و کاربردی هستند، اما بهتر است جایگزین دیگری برایشان انتخاب کنید. استفاده از تونیک یا ژاکت‌های بافت کم حجم، می‌تواند انتخاب مناسبی برای زیر چادر باشد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، روسری و شال زیر چادر است. برای راحتی‌تان سعی کنید کمتر از روسری‌ها و شال‌هایی که سر می‌خورند استفاده کنید. بهترین انتخاب‌ها برای زیر چادر در فصل زمستان، شال‌های گرم بافتنی هستند.

• شال و روسری مناسب انتخاب کنید

برای ست کردن شال و روسری با انواع پالتو و مانتو، باید توجه زیادی داشته باشید. اگر پالتو یا مانتو شما طرحدار است، روسری یا شال‌تان را ساده انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر پالتو شما چهار خانه رنگی است، رنگ شال‌تان را همرنگ یکی از رنگ‌های طرح پالتو انتخاب کنید. انتخاب همزمان پالتو و شال طرحدار، استایل شما را شلوغ و بهم ریخته نشان می‌دهد. اگر هم ساده‌پسند هستید، شال و پالتو تک رنگ با طیف رنگی خنثی، استایلی مینیمال و امروزی برای شما به ارمغان می‌آورد.

• از کلاه و یقه‌ی لباستان غافل نشوید

نکته آخری که بهتر است به آن توجه داشته باشید، نحوه‌ی استایل شال با لباس یقه‌دار و کلاه‌دار است. اگر لباس زمستانی یقه‌دار مانند یقه اسکی یا کلاه‌دار مانند هودی دارید، شال را روی آن‌ها نیندازید. برای این لباس‌ها سعی کنید از شال‌های کم عرض و با طول کم استفاده کنید. در این صورت به راحتی می‌توانید دنباله‌ی شال را داخل لباس ببرید. در این حالت یقه‌ی لباستان به طور کامل دیده شده و استایلتان منظم به نظر می‌رسد.

حال که با نکات اصلی و موثر در آراستگی حجاب آشنا شده‌اید، در ادامه شما را با چند استایل با حجاب زمستانی جذاب آشنا می‌کنیم. همراهمان باشید.

استایل با تونیک یقه‌دار بافتنی

تونیک‌های یقه‌دار از جمله لباس‌های جذاب و پوشیده‌ای هستند که برای اکثر موقعیت‌ها مناسب هستند. یقه‌ی بلند این مدل لباس باعث پوشیدگی گردن می‌شود و گزینه‌ی مناسبی برای حفظ حجاب است. این مدل تونیک‌ها را به دلیل قد و یقه بلندشان می‌توانید به تنهایی یا زیر پالتو بپوشید. فراموش نکنید برای بهتر دیده شدن یقه لباستان از شال‌های کوچک یا توربان استفاده کنید.

نمونه‌ استایل با حجاب با تونیک یقه‌دار بافت

استایل با دامن‌ بلند پشمی

از میان لباس‌های ترندی پرطرفدار امسال، می‌توان به دامن‌های طرحدار بلند پشمی اشاره کرد. دامن‌های بلند می‌توانند پوشش مناسبی برای مهمانی‌ها یا حتی بیرون از خانه باشند. در فصل زمستان، پوشیدن دامن‌های بلند جنس کشمیر یا پشمی به همراه جوراب ضخیم، علاوه بر پوشش مناسبی که دارند، بسیار گرم و راحت هستند. پس اگر می‌خواهید زمستان امسال استایلی شیک و در عین حال با حجاب داشته باشید، از این آیتم ترندی جذاب غافل نشوید. ترکیب دامن بلند پشمی، لباس بافت و نیم بوت پاشنه‌دار، ظاهری پوشیده و آراسته برایتان می‌سازد.

نمونه‌ی استایل با حجاب با دامن بلند پشمی و پالتو

استایل با حجاب با کلاه‌های زمستانی

اگر از طرفداران استایل‌های اسپرت و کژوال هستید، از کلاه‌های زمستانی غافل نشوید. کلاه‌ها تا حدی می‌توانند به عنوان پوشش مو هم به کار روند. البته این مورد بستگی به تعریف هر شخص از حجاب دارد. اگر می‌خواهید حجاب کاملی داشته باشید و تمام موهایتان را بپوشانید، کلاه مناسب شما نیست. اما اگر موی کوتاه دارید و لباستان نیز یقه‌دار است، می‌توانید به جای شال یا توربان از کلاه‌های بافتنی استفاده کنید. استایل با کلاه‌های بینی، کلاه‌های باکت پشمی، شال گردن و بافت‌های اوورسایز می‌تواند ظاهری اسپرت و امروزی برایتان به ارمغان بیاورد.

نمونه‌ی استایل با کلاه باکت پشمی زمستانی

استایل با حجاب با هودی

هودی‌های اوورسایز ترندی می‌توانند انتخاب مناسبی برای روزهای سرد سال باشند. مدل‌های گشاد، اوورسایز و بلند را می‌توان به عنوان مانتو نیز استایل کرد. گشادی این مدل لباس زمستانی جذاب، اندام‌ها را به خوبی می‌پوشاند. شما می‌توانید هودی را با انواع پافر و وست نیز استایل کنید. برای داشتن حجاب با هودی، بهتر است از شال‌های کم طول و کم عرض استفاده کنید. برای بهتر دیده شدن قسمت بالای هودی و کلاه آن، سعی کنید دنباله‌ی شالتان را داخل لباس ببرید. حتی می‌توانید از انواع کلاه بافتنی یا کلاه خود هودی به عنوان پوشش سرتان استفاده کنید. به عنوان مثال استایل با هودی کلاه‌دار، پالتو و شال گردن علاوه بر گرمای مناسب، باعث پوشش سر و گردن شما نیز می‌شود.

نمونه‌ی استایل با حجاب با پالتو، هودی و شال گردن

همانطور که اشاره کردیم، داشتن حجاب منافاتی با شیک پوشی و خوش استایل بودن ندارد. شما با رعایت اصول و نکاتی که در بالا اشاره شد، می‌توانید استایلی با حجاب و در عین حال شیک داشته باشید. امیدواریم خواندن این مطلب به شما در پیدا کردن استایل با حجاب زمستانی مخصوص خودتان کمک کند.