استایل لیلا حاتمی و ویژگی‌های آن

استایل لیلا حاتمی و ویژگی‌های آن
استایل لیلا حاتمی و ویژگی‌های آن

تحلیل و بررسی استایل لیلا حاتمی

هنرمندان و بازیگران، افرادی هستند که سبک پوششی‌شان همواره مورد توجه همگان است. استایل‌های خاص و به روز این افراد می‌تواند منبع ایده و الهام خوبی برای طرفدارانشان باشد. از این رو، سلبریتی‌ها و بازیگران همواره می‌کوشند تا بهترین و خاص‌ترین پوشش خود را به نمایش بگذارند. در میان این هنرمندان، برخی با استایل‌های عجیب و نامتعارفشان، و برخی دیگر با استایل‌هایی شیک و منحصر به فردی که دارند شناخته می‌شوند. یکی از هنرمندانی که همواره با استایل‌های جذاب و در عین حال ساده خود در مراسم‌های سینمایی می‌درخشد، لیلا حاتمی است. در این مطلب نگاهی به استایل لیلا حاتمی، بازیگر موفق و خوش‌پوش کشورمان می‌اندازیم. پس اگر از طرفداران این بازیگر موفق هستید، این مطلب را از دست ندهید.

لیلا حاتمی زاده‌ی ۹ مهر ۱۳۵۱ بازیگر سرشناس ایرانی است. او بازیگری را در سال ۱۳۶۲ و زمانی که تنها ۱۳ سال داشت با فیلم کمال‌الملک آغاز کرد. پس از آن نیز با فیلم سینمایی دلشدگان ساخته‌ی پدرش علی حاتمی، کار خود را در سینما ادامه داد. حاتمی تا به امروز در فیلم و سریال‌های زیادی ایفای نقش کرده و به واسطه‌ی بازی درخشانش جوایز متعددی را نیز از آن خود کرده است. موفقیت‌های او سبب شده است که همه ساله در جشنواره‌ها و رویدادهای مطرح جهانی حضور داشته باشد. جشنواره‌ی کن، برلین، کارلووی‌ واری و حتی مراسم اسکار، از جمله جشنواره‌ها و مراسم‌هایی هستند که لیلا حاتمی در آ‌ن‌ها حضور داشته است. سبک پوششی خاص و استایل لیلا حاتمی در تمامی مراسم‌ها همواره مورد توجه همگان قرار می‌گیرد. در ادامه به ویژگی‌های سبک و استایل این بازیگر خوش‌ سیما می‌پردازیم.

مینیمالیستی، سادگی و راحتی

اولین ویژگی که در استایل لیلا حاتمی کاملا مشهود است، سادگی و راحتی آن است. لباس‌های ساده و به دور از حاشیه و زرق و برق این بازیگر، همیشه تصویری بی‌آلایش از او به نمایش می‌گذارند. می‌توان به جرعت گفت همین سادگی در پوشش، زیبایی استایل را دو چندان می‌کند. از دیگر ویژگی‌های استایل ساده و مینیمال لیلا حاتمی، می‌توان به داشتن جزئیات و مفاهیم اشاره کرد. استایل‌های مینیمال گرچه در نگاه اول بسیار ساده به نظر می‌رسند، اما می‌توانند مفهوم و جزئیات خاصی داشته باشند. در برخی از لباس‌های این بازیگر نیز این مفاهیم و نکات خاص قابل توجه هستند.

 

نمونه‌ی استایل ساده و مینیمال لیلا حاتمی

 

استفاده از رنگ مشکی و رنگ‌های خنثی

همانطور که گفتیم، استایل لیلا حاتمی به طور کلی در دسته‌ی استایل‌های مینیمال و کلاسیک قرار می‌گیرد. از جمله شاخصه‌های اصلی استایل‌های مینیمال، استفاده از رنگ‌های خنثی است. لیلا حاتمی نیز این علاقه به رنگ‌های خنثی، به ویژه رنگ مشکی را به خوبی در استایل‌های خود نشان داده است. به عنوان مثال در جشنواره‌ی برلین ۲۰۱۸، لیلا حاتمی با لباسی کاملا سیاه و براق ظاهر شد. این استایل مونوکروم (تک رنگ) در عین سادگی و همراه با آرایشی ملایم برای چهره، جذابیت خاصی برای حاتمی به همراه داشت. تنها آیتم‌های رنگ و لعاب‌دار این استایل، چین‌های دامن کلوش و کمربند باریک قهوه‌ای به کار رفته بودند. استایل‌های ساده و تک رنگ لیلا حاتمی، نشان از ثبات این بازیگر دارند.

 

 

استایل مشکی لیلا حاتمی در جشنواره‌ برلین ۲۰۱۸

 

تنها مراسمی که لیلا حاتمی در آن از سبک مینیمال خود اندکی فاصله گرفت، جشنواره کن ۲۰۱۲ بود. در این مراسم حاتمی لباسی سبز با پلیسه‌های عمودی به تن داشت. رنگ و مدل این لباس، با دیگر استایل‌های این بازیگر بسیار متفاوت بود. تنها تک رنگ بودن این لباس با ویژگی‌های پوششی حاتمی همخوانی داشت. این استایل سبز رنگ در مقایسه با سایر استایل‌های لیلا حاتمی طرفداران اندکی داشت.

 

لباس سبز رنگ لیلا حاتمی در جشنواره کن ۲۰۱۲

 

پایبندی به سنت‌های ایرانی

از دیگر ویژگی‌هایی که در استایل لیلا حاتمی می‌توان دید، استفاده از طرح‌های ایرانی است. لیلا حاتمی به خصوص در جشنواره‌ی کن ۲۰۱۴، لباسی با عطر و بوی سنتی ایرانی انتخاب کرد. حاتمی در فرش قرمز این جشنواره، کت و دامن نقده‌دوزی شده شیک و خاصی به تن داشت. استفاده از لباسی نقده‌دوزی و طرحدار سبب شده بود که او از استایل مینیمال همیشگی خود اندکی فاصله بگیرد. این لباس خاص و جذاب که هنر ایرانی را به نمایش می‌گذاشت، قدمتی چند صد ساله داشت و توسط مهرنوش شاه حسینی، استایلیست ایرانی انتخاب شده بود. این لباس در واقع میراثی از اجداد مهرنوش شاه حسینی بود. حاتمی همچنین در مراسم‌های دیگر از جشنواره کن، این پایبندی به سنت‌های اصیل ایرانی را در لباس‌هایش به نمایش گذاشته است.

 

لباس سنتی و نقده‌دوزی لیلا حاتمی در جشنواره‌ی کن ۲۰۱۴

 

انتخاب لباس بر اساس فرم بدن

از دیگر نکات مهمی که حاتمی همواره به آن توجه دارد، انتخاب لباس با توجه به فرم بدنی‌اش است. لیلا حاتمی از هنرمندان لاغر و خوش اندام سینمای ایران است. انتخاب لباس‌های او به گونه‌ای است که این خوش اندامی تا جای ممکن حفظ شود. به عنوان مثال او معمولا از پوشیدن لباس‌هایی که باعث کشیده‌تر دیدن شدن می‌شوند، خودداری می‌کند. این ویژگی‌ مهم خوش استایلی، در لباس‌های حاتمی به وضوح دیده می‌شود.

چند نکته درباره‌ی لیلا حاتمی

لیلا حاتمی فرزند علی حاتمی، کارگردان برجسته ایرانی و زری خوشکام، بازیگر ایرانی پیش از انقلاب است. داشتن پدر و مادری هنرمند سبب شده بود تا عده‌ای به توانایی‌های بازیگری او شک داشته باشند. اما لیلا حاتمی با نقش‌ها و موفقیت‌های روز افزون، هنرمند بودن خود را خیلی زود بر همگان آشکار کرد. از دیگر دستاوردهای این بازیگر، می‌توان به داوری در شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن و عضویت در آکادمی اسکار نیز نام برد. لیلا حاتمی در سال ۱۳۷۷ با علی مصفا، بازیگر و کارگردان ایرانی ازدواج کرد.

سبک پوششی ساده و در عین حال زیبای لیلا حاتمی طرفداران زیادی دارد. در این مطلب سادگی و بی‌‌آلایشی و دیگر ویژگی‌های استایل لیلا حاتمی را بررسی کردیم. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.